رئیس میراث فرهنگی شهرستان نایین

برگزاری دومین همایش گویشهای محلی در شهر انارک نایین

رئیس میراث فرهنگی شهرستان نایین گفت : اکثر گویش ها ریشه در زبان پهلوی و ایران باستان دارد که مهمترین گویش های زنده گویش های شرق استان اصفهان است.

محمود مدنیان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت : گویش های محلی جزو‌ آداب و رسوم و فرهنگ جامعه ای است که ریشه در فرهنگ و تاریخ آن جامعه و بعنوان میراث گرانبها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گویش ها امروز در معرض خطر فراموشی قرار گرفته اند افزود : باتوجه به اینکه این گویش ها جز هویت وشناسنامه ملی هرمنطقه محسوب می شود باید درحفظ آن کوشا باشیم که برگزاری این همایش ها می تواند ثمر بخش باشد.

رییس میراث فرهنگی نایین اضافه کرد : با پیگیری هاو هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان و دوستداران فرهنگ و هنر در دو کمیته فرهنگی و اجرایی بر لزوم برگزاری این همایش تاکید شد.

وی تصریح کرد : با فراخوانی و ارسال مقالات به اداره کل ، با هیئت داوری که از اساتید دانشگاه ، حوزه فرهنگ و هنر وادبیات مقالات برتر انتخاب و در این همایش توسط تالیفان مقالات ارائه شد .

مدنیان با اشاره به اینکه اکثر گویش ها ریشه در زبان پهلوی و ایران باستان دارد مهمترین گویش های زنده را گویش های شرق استان اصفهان عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد : نایین یکی از مراکز گویش های شرق اصفهان می باشد که درنقاط مختلف این شهرستان شهرهای بافران ، انارک،مزرعه امام ، به لهجه های مختلفی تبدیل شده است که اصل گویش نایینی ،گویشی است که ریشه درگویش زبان باستان دارد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری دومین همایش گویش های محلی استان اصفهان در شهر انارک نایین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار