لرستان؛

احداث نخستین پارک سافاری ایران در خرم‌آباد

جلسه احداث پارک سافاری لرستان با حضور مسئولان و سرمایه گذار بخش خصوصی در حالی در استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  جلسه احداث پارک سافاری لرستان با حضور مسئولان و سرمایه گذار بخش خصوصی در حالی در استانداری برگزار شد که قرار است در مدت ۱۰ سال مگا طرح  پارک سافاری برای اولین بار در ایران و در لرستان ایجاد شود. به گفته مسئولان تحقق این امر سبب ایجاد ۱۵ هزار شغل به طور غیر مستقیم و ۶ هزار شغل نیز به طور مستقیم می‌شود.

بازوند، استاندار لرستان در این جلسه گفت: برای نخستین بار قرار است پارک سافاری در ایران و در لرستان احداث شود و تاکنون پارک سافاری در هیچ کجای ایران ایجاد نشده است.

وی با تأکید بر اینکه هیات دولت باید طرح پارک سافاری را تصویب کند، عنوان کرد: در صورتیکه طرح این پارک در استان تصویب شود و همچنین کارگروه امور زیربنایی نیز استعلام‌های مربوطه را ارائه دهد ما باید این طرح را از طریق سازمان میراث فرهنگی برای مصوبه هیات دولت ببریم، زیرا ابعاد این طرح بسیار زیاد بوده و طرحی ملی است. به تعبیری طرح پارک سافاری نخستین مگاپروژه گردشگری در سطح کشور است، زیرا تاکنون چنین طرحی در کشور وجود نداشته است.

بازوند با اشاره به اینکه تا تاریخ ۱۴ دی ماه سال جاری باید استعلام‌های این طرح با مسئولیت سازمان میراث فرهنگی اخذ شود، افزود: حدود ۳۰ هزار هکتار زمین به طرح پارک سافاری در استان اختصاص یافته و سرمایه‌گذاری این طرح بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: اخذ مجوز‌هایی که این طرح در رابطه با محیط زیست لازم دارد به عهده مجری طرح است و این پروژه برای اول اسفند ماه سال جاری می‌تواند به هیات دولت برود.

طرح پارک سافاری برای نخستین بار در کشور

«مهرداد فتحی بیرانوند» مدیرکل محیط زیست لرستان هم در این باره گفت: پارک سافاری طرح بسیار بزرگی است که در کشور برای نخستین بار اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پارک سافاری بیشترین رابطه را با بخش محیط زیست دارد بیان کرد: باید بحث تملک چند هزار هکتار زمینی که برای احداث پارک سافاری به دنبال آن هستند تعیین‌تکلیف شود. اداره کل محیط زیست لرستان این آمادگی را دارد که در ارتباط با بحث سرمایه گذاری در لرستان نهایت همکاری را داشته باشد.

بیش از ۴ هزار اشتغال زایی در مجموعه پارک سافاری

«محمد محمد‌خانی» سرمایه گذار طرح پارک سافاری نیز در این جلسه گفت: فاز اول طرح پارک سافاری دارای ۷۱۹ میلیارد تومان و فاز دوم دارای ۶ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری است. این پارک در مجموع حدود ۷ سال کار اجرایی دارد.

محمد خانی افزود: در مجموع ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار در حوزه گردشگری، شهر‌بازی، هتل، پارک آبی، باغ گل‌ها و حوزه‌های مرتبط با این طرح پیش‌بینی شده است.

سرمایه گذار این طرح با اشاره به اینکه به صورت مستقیم برای حدود ۴۶۰۰ نفر اشتغال زایی در مجموعه پارک سافاری ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که حدود ۱۵ هزار اشتغال غیر مستقیم نیز در این پروژه ایجاد خواهد شد.

تبدیل لرستان به مقصد گردشگری

«محمد اصلانی» معاون استاندار نیز در این جلسه گفت: تبدیل لرستان به مقصد گردشگری در گرو طرح پارک سافاری با ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان است. امیدواریم تا پایان سال هیات دولت بتواند طرح پارک سافاری در شهر خرم‌آباد را مصوب کند و زمینه اجرایی این طرح برای سال ۹۶ عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات وسیعی در پارک سافاری انجام می‌شود، عنوان کرد: در این طرح آورده سرمایه‌گذار حدود ۳۰ درصد است و مقرر شده که از محل صندوق توسعه ملی نیز ۵۰ درصد و مابقی اعتبار به صورت ریالی توسط سرمایه‌گذار تأمین شود.

انتهای پیام/ د

نخستین پارک سافاری ایران درخرم‌آباد ساخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار