دبیر کل جنبش انصارالله یمن: جنایت‌ها علیه مسلمانان میانمار با تشویق آمریکا و تجهیز نظامی اسرائیل صورت می‌گیرد

دبیر کل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت عید غدیر گفت جنایت‌های میانمار با تشویق آمریکا و تجهیز اسرائیل صورت می‌گیرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سید عبد الملک بدر الدین حوثی، دبیر کل جنبش انصار الله یمن در سخنرانی خود به مناسبت عید غدیرخم گفت: تکفیری‌های وهابی طی سالهای گذشته تلاش‌های بسیار زیادی انجام دادند تا نگذارند یمنی‌ها روز عید غدیر خم را جشن بگیرند اما تلاش‌های آنان شکست خورده است.

او گفت: ملت یمن به همراه بسیاری از مؤمنان در سراسر جهان در این روز مبارک و به مناسبتی بزرگ که شأن و عظمت زیادی در اسلام دارد، جشن می‌گیرند. امروز به روز غدیر و روز ولایت معروف است . امروز حضرت رسول صلی الله علیه و آله در میان شاهدان، ولایت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام را اعلام کرد. ملت یمن نسل به نسل این مناسبت را به صورت ویژه ای جشن می گیرد و به شدت از آن استقبال می کند و مردم در شهرها و روستاها و در بسیاری از مناطق جمع می شوند، این مناسبت را با سخنرانی و شعر و شیوه‌های دیگر جشن می‌گیرند، آن را روز شادی قرار می دهند و به واسطه آن از خداوند سپاسگزاری و ولایتمداری خود را به امام علی علیه السلام تأکید می‌کنند. این مناسبت از جوانب زیادی اهمیت دارد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه این سخنرانی گفت: از زیباترین میراث‌های ایمانی و دینی که ملت یمن آن را به سبب اصالت و پایبندی‌اش حفظ کرده، جشن عید غدیر است و با وجود آنکه تلاش‌های بسیار زیادی از طرف نیروهای تکفیری وهابی طی سالها انجام شده است تا این مناسبت را لغو کنند اما این تلاشها شکست خورده اند. امروز روز بزرگی در اسلام است .

عبدالملک الحوثی در ادامه سخنانش گفت: آن چیزی که در میانمار از قتل و جنایت در حال روی دادن است نشان می‌دهد که مسلمانان امتی هستند که مورد هدف قرار دارند.

دبیر کل جنبش انصارالله یمن افزود: آن چیزی که در میانمار اتفاق می‌افتد به تحریک و تدبیر آمریکایی‌ها بوده و با حمایت اسرائیل روی می‌دهد.

انتهای پیام/

 

سخنرانی سید عبد الملک بدر الدین به مناسبت عید غدیر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار