عضو اتاق بازرگانی شیراز خبر داد؛

برخی قوانین مانع فعالیت و رشد اقتصادی هستند

نایب رئیس کانون زنان بازرگان ایران گفت: برخی از قوانین در بخش اقتصادی مانع از فعالیت و رشد افراد و بنگاه های اقتصادی و در نهایت بهبود فضای کسب و کار و اقتصاد کشور می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یلدا راهدار نایب رئیس کانون زنان بازرگان ایران در جلسه هم اندیشی زنان فعال دربخش خصوصی گفت: فعالان اقتصادی باید زمان زیادی صرف طی کردن مراحل اداری برای راه اندازی کسب و کار کنند،برخی از قوانین در بخش اقتصادی مانع از فعالیت و رشد افراد و بنگاه های اقتصادی و در نهایت بهبود فضای کسب و کار و اقتصاد کشور می شوند.

وی افزود: این نوع قوانین که بزرگترین معضل فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و کارآفرینان در حوزه اقتصاد و کسب و کار است، نیازمند بازنگری است.

راهدار ادامه داد: بزرگترین معضل فعالان اقتصادی شروع کسب و کار است زیرا به واسطه قوانینی از جمله گرفتن سوءپیشینه، صدور مجوزها، استعلام و غیره سرمایه گذار و کارآفرین را معطل می کنند که این فعالان اقتصادی از کار خود پشیمان می شوند.

وی بیان کرد: ایران تنها کشوری است که از کارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران گواهی عدم سوءپیشینه می خواهد و در برخی امور صاحبان بنگاه های اقتصادی در طول سال مجبور به گرفتن هشت بار از این نوع گواهی می شوند.

رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان فارس با اشاره به ارائه خدمات دولتی به صورت الکترونیک، گفت: الکترونیکی شدن هم کمکی به بخش خصوصی نکرده است و تا این چنین مسایل در حوزه اقتصاد کشور حل و فصل نشود نمی توان به بهبود شرایط کسب و کار امید داشت.

راهدار با اشاره به توجه به مسایل اقتصادی و کارآفرینی در شیراز ادامه داد: شهر فقط ساختمان و پل روگذر و زیر گذر و پارک نیست و باید بتواند فضای شهر را به فضای کارآفرینی تبدیل کند و این درحالی است که شهر کارآفرین مختصات خاص خود را دارد که تهران نمونه خوبی از یک شهر کارآفرین در کشور است.

وی اظهار داشت: فضای خوبی در اختیار شهرداری ها است اما متاسفانه تاکنون از این فضا در حوزه کار آفرینی بهره برداری مناسبی نشده است.

نایب رئیس کانون زنان بازرگان ایران تصریح کرد: نادیده گرفتن توانمندی های زنان در حوزه مدیریت در استان فارس یک آفت جدی است و این درحالی است که در انتصاب های دولت به ویژه در بخش های میانی وزارتخانه ها و معاونان رئیس جمهوری نشان دهنده شایستگی زنان در سهم های مدیریتی در کشور است.
انتهای پیام/ر

بزرگترین معضل فعالان اقتصادی شروع کسب و کار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.