افشای جنایات ارتش آمریکا/انتشار ویدئویی از آزمایش روانگردان ال اس دی روی سربازان آمریکایی+فیلم

به تازگی ویدئویی قدیمی منتشر شده که تاکیدی بر آزمایش‌های مخفی ارتش آمریکا روی سربازان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی میرور؛ به تازگی ویدئویی قدیمی از سربازان ارتش آمریکا در حالی که به آنها داروی روانگردان «ال اس دی»  خورانده شده، در شبکه های مجازی منتشر شده است.

این سربازان به طور داوطلبانه موافقت کردند تا به عنوان نمونه های انسانی تحت آزمایش های مخفی ارتش آمریکا قرار بگیرند.

افشای جنایات ارتش آمریکا/انتشار ویدئویی از آزمایش روانگردان ال اس دی روی سربازان آمریکایی

در این ویدئو تعدادی از سربازان ارتش آمریکا مشاهده می شوند. آنها در حالی که قادر به کنترل خنده های خود نیستند، به طور نامنظم رژه نظامی روزانه را اجرا می کنند.

این ویدئو که تحت عنوان «اثرات اسید لایزرژیک دی اتیل آمید(ال اس دی) بر رژه نیروهای نظامی» به تازگی منتشر شده است سربازان آزمایش شده در پایگاه «اج وود آرسنال» واقع در مریلند آمریکا در سال 1958 را نشان می دهد.

افشای جنایات ارتش آمریکا/انتشار ویدئویی از آزمایش روانگردان ال اس دی روی سربازان آمریکایی

به گفته راوی ویدئو، به سربازان پیش از شرکت در رژه نظامی مقداری ال اس دی خورانده شده بود. آنها سربازانی بودند که به خوبی آموزش دیده بودند و پیش از مصرف داروی روانگردان، بدون هیچ چون و چرایی فرمان مافوق خود را پاسخ می دادند. ولی اثرات ماده ال اس دی باعث شده بود کنترلی بر خنده های خود نداشته باشند و در اجرای فرمان مافوق خود کوتاهی کنند. آنها از دستور مافوق خود سرپیچی می کردند و به هر سمتی که می خواستند پراکنده می شدند. این ماده واکنش ترس و فرمانبری سربازان را تحت تاثیر قرار داده بود و آنها را وادار کرده بود در برابر هر فرمان مافوق صرفا واکنش خنده نشان دهند.

راوی ویدئو در بخش هایی می گوید: یکی از سربازان که تحت این آزمایش های ارتش قرار گرفته بود به دلیل افسردگی شدید از ادامه مشارکت در این  طرح انصراف داد.

ال اس دی ماده ای روانگردان است که موجب تغییرات در هوشیاری فرد می شود. این ماده ضمن ایجاد توهم، کنترل فرد بر احساسش را متوقف می کند و فرد می تواند چندین ساعت بدون توجه به واکنش ترس، در یک مکان شادی کند.

ارتش آمریکا بین سال های 1948 تا 1975با استفاده از ماده روانگردان ال اس دی، چندین آزمایش مخفی انجام داد تا قابلیت های این ماده را در قالب یک سلاح جنگی مورد بررسی قرار دهد.ارتش آمریکا امیدوار بود از طریق این برنامه تحقیقاتی، اثر مواد شیمیایی را بر روان سربازان بیازماید.

گفته می شود رئیس جمهور وقت «دوایت آیزنهاور» شخصا این تحقیقات بالینی ارتش آمریکا را پیگیری می کرد.

با وجود این، استفاده از ال اس دی در این طرح تحقیقاتی، برای ارتش آمریکا مشکل ساز شد. زیرا همه نمونه های انسانی آن به بیماری افسردگی مبتلا شدند و این رویه ادامه آزمایش را متوقف کرد. به گفته وزارت دفاع آمریکا، در این طرح حدود 7 هزار سرباز شرکت کردند که همگی آنها با بیش از 250 ماده شیمیایی مورد آزمایش قرار گرفتند. تنها دستاورد این تحقیقات توسعه گاز «بی زی»(BZ) بود که هیچگاه در جنگ ها استفاده نشد. از سوی دیگر، ال اس دی بیش از حد گران بود.

انتهای پیام/

 

آزمایش‌های پنهانی ارتش آمریکا روی سربازان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار