آشفتگی در بازار نفت/ ثبات در بازار طلا

پیش‌بینی‌ها درباره بیشتر شدن تقاضا برای نفت خام در سال آینده و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا باعث ایجاد آشفتگی در بازار طلای سیاه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشهایی در خصوص افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین پیش بینی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در خصوص افزایش تقاضا برای نفت خام در سال آینده، بازار نفت امروز (چهارشنبه) با آشفتگی همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) بدون تغییر، 48 دلار و 23 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا روز گذشته با 0.3 درصد افزایش همراه بود. بهای نفت خام برنت هم با 13 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، به 54 دلار و 14 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت در معاملات پیشین با 0.8 درصد افزایش همراه بود.

علت کاهش بهای نفت این بود که سازمان کشورهای صادرکننده نفت پیش بینی کرد تقاضا برای نفت خام در سال 2018 افزایش خواهد یافت.  مؤسسه نفت آمریکا هم اواخر روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته دو برابر آنچه پیش بینی شده بود افزایش یافته است.

در هفته منتهی به 8 سپتامبر، ذخایر نفتی آمریکا با 6.2 میلیون بشکه افزایش به 468.8 میلیون بشکه رسید. این درحالیست که کارشناسان پیش بینی افزایش 3.2 میلیون بشکه ای را در این بازه زمانی کرده بودند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا داده های مربوط به ذخایر نفتی و پالایشگاهی را اواخر امروز منتشر خواهد کرد. به دنبال توفان هاروی و تعطیلی تعداد زیادی از پالایشگاه های آمریکا، اداره اطلاعات انرژی این کشور همچنین اعلام کرد که پیش بینی ها درباره سطح تولید نفت آمریکا در سالهای 2017 و 2018 را تغییر داده است؛ زیرا برخی از پالایشگاه ها سطح تولید خود را کاهش داده اند.

به دنبال اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در خصوص تشدید تنش ها با کره شمالی و ثابت ماندن ارزش دلار، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر بدون تغییر 1335 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار