ذوالنور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران آغازگر نقض برجام نخواهد بود/خروج از برجام حق مسلم ماست

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: اگر یکی از کشورهای گروه 1+5 برجام را نقض کنند، حق مسلم ماست که این توافق‌نامه را نادیده بگیریم.

ثمجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه برجام یک توافق‌نامه چندجانبه و در چند سطح قابل بررسی است، اظهار کرد: از آنجایی که با نقض برجام از سوی یک عضو ما دیگر نمی‌توانیم از مواهب این قرارداد بهره‌مند شویم، حق اقدام متقابل داریم.

وی با بیان اینکه ایران در یک طرف برجام و  آمریکا با دیگر کشورهای گروه 1+5 طرف دیگر قرارداد هستند، گفت: برجام دو طرف دارد و اگر فقط یکی از کشورهای گروه 1+5 که در یک جبهه قرار دارند برجام را نقض کنند، حق مسلم، حقوقی و عرفی ماست که برجام را نادیده بگیریم.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس درباره شرایط ادامه برجام از سوی ایران در صورت عهدشکنی و خروج آمریکا از آن، تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه برسد که منافع باقی ‌ماندن ایران در برجام با دیگر  اعضای امضاکننده این معاهده بیشتر از خروج آن است، می‌تواند این مسیر را با دیگر اعضا و بدون حضور آمریکا ادامه دهد.

ذوالنور با تأکید بر اینکه ایران نقض کننده بدوی برجام نیست، خاطرنشان کرد: حق خروج از برجام در صورت نقض عهد طرف‌های قرارداد برای ما محفوظ است؛ اما ادامه دادن مسیر لنگ برجام یا صرف نظر کردن از این قرارداد با در نظر گرفتن شرایط مختلف و در سطوح عالی نظام، بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
کاملا با حرف ذوالنور موافقم
آخرین اخبار