در پی بازداشت مخالفان در عربستان؛

فعال سعودی: شاهزاده‌های عربستانی تنها با اجازه محمد بن سلمان می‌توانند از کشور خارج شوند+ سند

مجتهد، فعال سعودی در سلسله توییت‌هایی از وضع کنونی فرزند پادشاه سابق عربستان که در بازداشت قرار داشت، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجتهد، فعال سعودی که به افشای روابط پشت پرده خاندان آل سعود مشهور است، در سلسله توییت هایی از وضعیت عبدالعزیز بن فهد، فرزند سابق پادشاه سعودی که پیشتر در بازداشت بود، پرده برداشت.

مجتهد که پیشتر از بازداشت عبدالعزیز بن فهد، فرزند ملک فهد، پادشاه سابق عربستان خبر داده بود، در تازه ترین توییت خود نوشت: عبدالعزیز بن فهد از زندان به کاخش رفته است. مشخص نیست آیا او بازداشت خانگی است یا ممنوع الخروج بوده و یا شامل هردوی آنها شده است.

وی سپس در توییت دیگری نوشت: هم اکنون مطلع شدیم عبدالعزیز بن فهد (فرزند پادشاه سابق عربستان) تا این لحظه ممنوع الخروج است. همچنین طبق اعلام منابع، شاهزاده های (سعودی) نیز تنها با اجازه شخصی محمد بن سلمان حق خروج از کشور را دارند.

فعال سعودی: شاهزاده های عربستانی تنها با اجازه محمد بن سلمان می تواند از کشور خارج شوند

مجتهد در توییت دیگری نیز از سکوت دیدبان حقوق بشر در برابر سلسله بازداشت ها در عربستان انتقاد کرد.

گفتنی است چندی است رسانه های مخالف سعودی از سلسله بازداشت مخالفان در عربستان خبر می دهند. پیشتر فعالان سعودی در شبکه های اجتماعی اعلام کردند شماری از روحانیون و مبلغان سعودی در چارچوب حمله به مخالفان سیاسی در این کشور بازداشت شده اند که از جمله آنها می توان به بازداشت سلمان العوده، مبلغ مشهور سعودی، عوض القرنی و علی العمری نام برد. سلمان العوده در سالهای 1994 تا 1999 نیز به سبب دعوت برای ایجاد تغییرات سیاسی در زندان بود.

همچنین شمار دیگری از فعالان سعودی در شبکه اجتماعی از بازداشت «زیاد بن نحیت» شاعر سعودی خبر داده اند. عربستان مدعی است این افراد به اتهام فعالیت برای نیروهای خارجی بازداشت شده اند.

رویترز گفته است عربستان روحانیان برجسته را به منظور ساکت کردن مخالفان احتمالی برای برپایی حکومت مطلقه در این کشور بازداشت می کند.

این خبرگزاری گفته است این بازداشت ها در حالی انجام می شود که گمانه زنی های گسترده حاکی از آن است ملک سلمان قصد دارد به نفع پسرش از قدرت کناره گیری کند.

انتهای پیام/

 

بازداشت مخالفان در عربستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار