کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا می‌خواهد برجام را دست آویزی برای کنترل ایران کند

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب گفت:آمریکا خواهان آن است که برجام را دست آویزی برای کنترل ایران کند.

آمریکا با خروج از برجام خود را از جامعه جهانی طرد خواهد کردحسین کنعانی مقدم رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام و آینده آن اظهار کرد: برجام یک توافق‌نامه بین‌المللی است که پشتوانه آن شورای امنیت سازمان ملل و کلیه‌ تشکل‌های این سازمان است.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام نشان دهنده این خواهد بود که این کشور به تعهدات خود عمل نکرده است و اگر چنین امری اتفاق بیفتد ایران نیز در مقابل ملزم نخواهد بود که همچنان به تعهد‌های خود در برجام پایبند بماند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: در صورت خروج آمریکا از برجام باید بین 5 کشور باقی‌مانده، اجرایی شود در حالی که چنین اتفاقی می‌ تواند به روح برجام لطمه جدی وارد کند.

عضو حزب سبز بیان کرد: مسئله دیگر این است که آمریکا با خروج از برجام خود را از جامعه جهانی طرد خواهد کرد و دیگر این قرارداد نمی‌تواند برای این کشور و جامعه جهانی تعهد به وجود بیاورد که این مسئله بزرگترین ضربه برای سیاست خارجی آمریکا خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر آمریکا از تعهد به برجام سر باز زند ایران باید ساز و کاری جدید برای مقابله با این کشور در پیش گیرد و در این شرایط ایران دیگر تعهدی برای پایبند ماندن به برجام نخواهد داشت مگر آنکه 5 کشور باقی‌مانده بپذیرند که به تعهدهای این پیمان پایبند بمانند.

کنعانی مقدم تأکید کرد: سیاست‌های دونالد ترامپ سه هدف اصلی را دنبال می‌کند که اصلی ترین آن این است که برجام هیچگونه منفعت اقتصادی برای ایران نداشته باشد همچنین آمریکا بتواند همواره دست به ماشه باشد و از برجام به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کند.

عضو حزب سبز افزود: همچنین آمریکا خواهان آن است که از برجام به عنوان دست آویزی برای کنترل ایران استفاده کند و مجموعه این عوامل نشان‌دهنده این است که بیشترین منفعت در صورت باقی ماندن در برجام نصیب دولت آمریکا خواهد شد در نتیجه آمریکا تنها به دنبال این است که هزینه‌های برجام را به ایران تحمیل کند و به صورت واقعی قصد خروج از برجام را ندارد.

 


انتهای پیام /

برچسب ها: آمریکا ، نقض برجام ، 5+1 ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار