تصمیم شجاعانه لندن؛

پناهجوی اخراجی افغان به بریتانیا بازگشت

یک پناهجوی افغان که از سوی اداره‌ مهاجرت بریتانیا به طور اجباری اخراج شده بود، حالا دوباره به این کشور برگشته است.

پناهجوی اخراجی افغان به بریتانیا بازگشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه‌ی گاردین گزارش داده که یک پناهجوی افغان پس از آن‌که روز سه شنبه هفته‌ی گذشته از سوی اداره‌ی مهاجرت بریتانیا به طور اجباری اخراج شد، حالا دوباره به بریتانیا برگشته است.

برگشت دوباره و اظهار سپاس

صمیم بیگزاد ۲۳ ساله که چند روز پیش به طور اجباری از بریتانیا به کابل انتقال داده شد، حالا بر اثر تلاش‌های وکیل مدافع‌اش دوباره به بریتانیا برگشته است. بیگزاد از تلاش‌های وکیل مدافع و حکم دادستان‌های بریتانیا تشکری کرده است.

جیمی بل، وکیل مدافع بیگزاد گفته است که اداره‌ی دولتی بریتانیا در امور قانون مهاجرت، در یک اقدام بی پیشینه برای اولین‌بار از حکم محکمه برای برگشت دادن این پناه‌جوی اخراج شده‌ی افغان موافقت کرده است.

خوش‌حالی دوباره

بل هم‌چنان گفته که وقتی که بیگزاد را در فرودگاه هیدراو ملاقات کرده است، او باور نمی‌کرد که دوباره به بریتانیا برگشته است و می‌تواند آزادانه در آنجا زندگی کند. بیگزاد با گذاشتن پیشانی خود بر زمین خوشحالی اش از برگشت دوباره به بریتانیا را ابراز کرده است.

تهدید پس از برگشت

بیگزاد اما در این مورد گفته که او برای حفظ جان خود مجبور به ترک کشورش شده بود. او هم‌چنان گفته که در این مدت زمان کوتاهی که در کابل بوده است، مردان مسلح به دنبال او در هوتل محل اقامتش بوده و او به کمک کارکنان هوتل نجات یافته است.

صمیم بیگزاد گفته که او در افغانستان با شرکت ساختمانی کار می‌کرده و با امریکایی‌ها قراردادهای ساختمانی را انجام می‌داده است و به همین دلیل احساس خطر می‌کند و همواره مورد تهدید قرار گرفته است.

صمیم بیگزاد هفته‌ی گذشته پس از آن به کابل انتقال داده شد که اداره‌ی مهاجرت بریتانیا بارها به اخراج این مهاجر افغانستانی اقدام کرده بود.
samim-begzad1

صمیم بیگزاد که چند روز پیش به طور اجباری از بریتانیا به کابل انتقال داده شد، بر اثر تلاش‌های وکیل مدافع‌اش دوباره به بریتانیا برگشته است

اقدام انسانی یک خلبان

به تاریخ ۸ سنبله گزارش شده بود که یک خلبان هواپیمای مسافربری در انگلستان پس از آن‌که متوجه شد، صمیم بیگزاد، پناه‌جوی افغانستانی، قرار است در هواپیمای او به کشورش اخراج شود، از پرواز خودداری کرد.

این خلبان زن گفته بود که به این دلیل که این مهاجر افغانی در کشورش با تهدیدهایی مواجه خواهد شد، حاضر به پرواز نیست. او در اعتراض به اخراج این پناه‌جوی افغان گفته است که اگر این مهاجر افغان به کشورش بازگردانده شود، کشته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار