در مراسم رونمایی از کتاب «دین» در باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مومنی‌شریف: انقلاب اسلامی ما منحصر به یک شهر نیست/ تقاضای نویسنده کتاب «دین» از رئیس حوزه هنری

مراسم رونمایی از کتاب «دِین» در باشگاه خبرنگاران جوان، با حضور رئیس حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مراسم رونمایی از کتاب «دِین» در باشگاه خبرنگاران جوان، با حضور رئیس حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر محسن مومنی شریف، حجت الاسلام و المسلمین حمید علم الهدی برادر شهید محمد حسین علم الهدی، عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر، علیرضا مسرتی نویسنده کتاب و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

 

مومنی‌شریف: انقلاب اسلامی ما منحصر به یک شهر نیست/ تقاضای نویسنده کتاب «دین» از رئیس حوزه هنری

رئیس باشگاه خبرنگاران جوان: راه عاشورا ادامه دارد

در آغاز این مراسم، مجتبی ستوده‌نیا رئیس باشگاه خبرنگاران جوان ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: ما تا ابد مدیون شهدا و خانواده آنها هستیم. یکی از مقدس‌ترین و ضروری‌ترین خدمات در این برهه از زمان، زنده نگه داشتن و پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس است. متاسفانه در این زمینه بیکاری بیداد می‌کند؛ از حوزه ما به عنوان رسانه گرفته تا دیگر فضاها. تشکر می‌کنم که باشگاه خبرنگاران جوان را در این ایام مقدس که حماسه حسینی را هم در خود دارد، برای رونمایی از کتابی ارزشمند برگزیدید.

وی اظهار کرد: ما به نوعی تمام اتفاقات عاشورا را تجربه کردیم و خون‌ها و شهیدان فراوانی داده‌ایم. این عاشورایی بودن به جهان عرضه می‌شود و نشان می‌دهد که فقط مربوط به آن دوره زمانی نیست؛ بلکه سرمشقی است برای ادامه راه. چنانچه در لبنان، عراق، سوریه، بحرین و ... شاهد آن هستیم. راه عاشورا ادامه دارد و تکثیر پیدا کرده است و شاهد نهال‌ها و ثمراتی هستیم که پرثمر و پربار پیش می‌رود.

 

رئیس حوزه هنری: مساجد کانون فعالیت‌های جوانان ما در دوران دفاع مقدس بود

در ادامه، مومنی شریف رئیس حوزه هنری ضمن تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان و نویسنده کتاب «دِین» گفت: این کتاب به ما نسبت به غفلتی که در حوزه نشر دفاع مقدس کرده‌ایم، تذکر می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: جدای از شهدای مسجد جزایری، عزیزان دیگری نیز هستند که ما آنها را نمی‌شناسیم و یا درباره آنها کار نشده است. این مساجد و دیگر مناطق، کانون و محوری برای اتفاقات بزرگ و فعالیت جوانان ما در دوران دفاع مقدس بودند. متاسفانه نقش آنها در پاره‌ای اوقات فراموش شده است.

رئیس حوزه هنری افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما به لحاظ گستردگی، یک انقلاب مردمی بوده است. ما در همه استان‌ها عزیزانی را داریم که برای پیروزی انقلاب اسلامی فداکاری‌‌های بسیاری انجام داده‌اند. باید برای بیان و به تصویر کشیدن آن رشادت‌ها احساس وظیفه کنیم.

وی تاکید کرد: نه یک شهر بلکه چندین استان با انقلاب اسلامی درگیر بودند و طی تحقیق‌هایی که داشتیم بیش از ۲۴ شهر، در واقعه ۱۵ خرداد شهید دادند. همراهی مردم در دوران انقلاب و در پیروزی ما بر دشمن در جنگ تحمیلی، نقش بسزایی داشت. اگر این همراهی و جریان‌ها در تاریخ گفته و نوشته‌ نشود، فراموش خواهد شد. چرا که درباره خیلی از اتفاقات بزرگ، منابعی در تاریخ وجود ندارد.

مومنی شریف تصریح کرد: هنوز هم خاندان پهلوی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا تاریخ انقلاب اسلامی ایران را منحرف و خود را ثابت کنند.

رئیس حوزه هنری در پایان تصریح کرد: حوزه هنری با هدف روایت تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، کتاب «دین» را منتشر کرد. در سال آینده کتاب‌های دیگری از استان‌های مختلف را معرفی خواهیم کرد و خواهیم گفت که انقلاب اسلامی ما منحصر به یک شهر و یا پایتخت نیست. کتاب دین کتاب جذابی است که دین خود را ادا کرده است.
 
مومنی‌شریف: انقلاب اسلامی ما منحصر به یک شهر نیست/ تقاضای نویسنده کتاب «دین» از رئیس حوزه هنری
 

 حجت‌الاسلام علم‌الهدی: این کتاب تحفه ارزشمندی برای نسل‌های آینده است

 
در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید علم الهدی برادر شهید محمد حسین علم الهدی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با ذکر خاطره‌ای از برادر شهیدش گفت: در اولین روز شروع حمله ناجوانمردانه دشمن، شهید علم الهدی با اینکه چریک و مسلح قبل از انقلاب بود، در شرایط بحرانی تدبیر و برنامه‌ریزی جالبی کرد. به این صورت که وقتی اطلاع می‌دهند، تانک‌های دشمن به طرف شهر حرکت می‌کنند، مساجد و محله های اهواز را تقسیم بندی می‌کنند. دقیقا در اولین روز جنگ یعنی اول مهر سال 59 وی به همراه عباس صمدی مناطق اهواز را با توجه به مساجد تقسیم بندی کرد و برای هر کدام شورای سه نفره متشکل از یک دانشجو، یک دانش آموز و یک نفر بومی مشخص کرد.

وی افزود: یعنی در آن روز، در ابتدا به جای رفتن به پادگان و اسلحه گرفتن، مردم را ساماندهی کردند. همانطور که جناب مسرتی در کتاب «دین» نوشتند، مساجد زیادی در این زمینه وجود داشتند، اما مسجد جزایری خیلی حرف‌ها برای گفتن داشت. این مسجد محوریت عجیب و صفا و صمیمیت زیادی داشت. از جناب مسرتی سپاسگزارم که بعد از سالها کاری کرد که یادگاری در تاریخ بماند و ثمره‌ای که به خاطر اخلاص و صفای شهدا ایجاد شد، تحفه ارزشمندی برای نسل های آینده ما باشد. جناب مسرتی خسته نباشید و ان‌شاءالله خداوند اجر شهدا را به شما عنایت کند.
 
مومنی‌شریف: انقلاب اسلامی ما منحصر به یک شهر نیست/ تقاضای نویسنده کتاب «دین» از رئیس حوزه هنری
 

علیرضا مسرتی (نویسنده کتاب دین): ناگفته‌ها از دوران جنگ تحمیلی بسیار است

در ادامه علیرضا مسرتی، نویسنده کتاب «دین» در خصوص این کتاب گفت: این کتاب روایت بخش‌های کوچکی از دفاع مقدس است. من فقط وقایع‌نگاری و خاطره‌نویسی کردم؛ کار بزرگ را شهدا کرده‌اند. مسائل ناگفته بسیار زیاد است. اگر می‌خواستیم مفصل‌تر به آنها اشاره کنیم، شاید کتاب به 5 تا 10 جلد می‌کشید.

او افزود: استان خوزستان مرکزیت جنگ بود. شاید هیچ یک از مرزها و استان‌های ما به اهمیت خوزستان نبود. دشمن برنامه‌ریزی کرده بود تا این استان را اشغال کند. چند روز شهر سوسنگرد با مردمش محاصره شد و تا پنج شش کیلومتری اهواز پیش آمدند.. روزهای آخر مردم خرمشهر حاضر نبودند، این شهر را خالی کنند.

این نویسنده با اشاره به خاطراتی از روزهای اولیه جنگ بیان کرد: سوژه‌های بسیار مهم و پردامنه‌ای هستند که تاکنون به آنها پرداخته نشده است. تقاضایم از رئیس حوزه هنری این است که این سوژه‌ها را تعریف و به افرادی واگذار کنند تا تاریخ فراموش نشود.

 

مومنی‌شریف: انقلاب اسلامی ما منحصر به یک شهر نیست/ تقاضای نویسنده کتاب «دین» از رئیس حوزه هنری

در پایان مهدی ترابیان قائم مقام باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تشکر از حضور خانواده‌های شهدا در این جلسه گفت: خدا را سپاسگزاریم که توفیقی عنایت کرد تا از کتاب «دین» با حضور شما رونمایی کنیم. این کوچکترین کار برای ادای دینمان نسبت به شهدا و خانواده آنهاست.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از نویسنده، از کتاب «دین» رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار