شمال خوزستان میزبان پرندگان مهاجر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از آغاز کوچ پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر از جمله سیبری در روسیه به زیستگاه های شمال خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول اظهار کرد: مهاجرت پرندگان به سمت تالاب ها، آبگیرها و رودخانه های منطقه شمال استان خوزستان آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

وی گونه های مختلف پرندگان مهاجر را شامل انواع مرغابی، غاز، پرندگان شکاری شامل باکلان(قره قاز)، انواع اردک، کشیم و سایر پرندگان عنوان کرد و اذعان داشت: تعدادی از این پرندگان مهاجر در مسیر کوچ در رودخانه دز و نیز تالاب ها و میکروتالاب های شمال خوزستان توقف کرده و سپس به تالاب های شادگان، هورالعظیم و دیگر آب های گرم جنوب استان مهاجرت می کنند.

قلی نژاد تصریح کرد: گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر نیز تا پایان فصل سرما در زیستگاه های شمال خوزستان بسر برده و زاد و ولد می نمایند.

پرندگان مهاجر در زیستگاه های حاشیه رودخانه دز، بالارود، سخیری، دریاچه سد دز، تالاب ها و میکروتالاب های حاجات، باقر، میانرود و زاویه ها و عباس آباد فصل پاییز و زمستان را سپری می کنند و فروردین ماه به مناطق سردسیر بازمی گردند.

انتهای پیام/گ

پرندگان مهاجر به شمال خوزستان می آیند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.