۵ روش درمان خانگی معده درد

معده درد یکی از بیماری‌های شایع است که در بیشتر موارد به دلیل مسمومیت‌های غذایی و سوء تغذیه رخ می‌دهد، در این موارد استفاده از برخی روش‌های خانگی تا قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌تواند مفید باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پرخوری بیش از حد، مسمومیت غذایی، آنفلوآنزای معده و یا اسپاسم می‌تواند فرد را دچار معده درد کند.

اگر در زمان تعطیلات یا شب هنگام دچار معده درد شدید تا قبل از رسیدن به پزشک می‌توانید از راهکار‌های خانگی زیر استفاده کنید.

مصرف زنجبیل

از دوران قدیم و در طب باستانی بسیاری از کشور‌ها مصرف زنجیل برای درمان معده درد و رفع حالت تهوع رواج داشته است؛ زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است و جویدن یا مصرف آن به همراه چای یا خوراکی سبب آرام شدن اعصاب معده می‌شود.

۵ روش درمان خانگی معده درد


چای بابونه

یک فنجان چای بابونه  برای درمان معده درد بسیار موثر است و مانند یک داروی ضد التهاب اسید معده را آرام و اسپاسم آن را بر طرف می‌کند؛  بابونه همچنین سبب آرام سازی ماهیچه‌های شکمی می‌شود که دربرخی اوقات با درد معده اشتباه گرفته می‌شوند.


بیشتر بخوانید: اگر از درد معده رنج می‌برید، این عرقیجات را بنوشید



رژیم غذایی BRAT برای نوزادان

دل درد یک مشکل شایع بین نوزادان است که به دلیل ضعف قدرت دستگاه گوارش، مصرف شیر و یا حساسیت به این ماده غذایی ایجاد می‌شود. به همین دلیل کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند از مواد غذایی شامل موز، برنج، سیب زمینی و نان در غذای اصلی کودک استفاده کنند. این مواد غذایی سبب آرام شدن اعصاب معده و مانع از بروز دل درد و گریه در نوزاد می‌شود.

۵ روش درمان خانگی معده درد
نعنا و پونه

این 2 سبزی معطر و خوش عطر نیز برای سلامت معده بسیار مفید بوده و مصرف آنها به تنهایی یا همراه با چای می‌تواند سبب تسکین معده درد شود.

۵ روش درمان خانگی معده درد


مخلوط سرکه سیب و عسل

این ترکیب جادویی نیز مانند آبی بر روی آتش می‌تواند معده درد را تسکین دهد. برای درمان دل درد می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به تنهایی بنوشید، اما برای رقیق کردن سرکه سیب می‌توانید آن را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و با یک فنجان کوچک آب ترکیب کرده به تدریج بنوشید. با چند بار مصرف ترکیب سرکه و عسل دل درد شما برطرف می‌شود.

۵ روش درمان خانگی معده درد

گرما درمانی

در زمان دل درد و مشکلات معده گرم نگه داشتن این عضو می‌تواند بسیار مفید باشد. می‌توانید برروی معده پتو برقی یا کیسه آب گرم قرار دهید. این کار سبب آرام سازی عضله‌ها و تسکین معده درد می‌شود.

در برخی مواقع دل درد به دلیل بروز بیماری هایی همچون کرون، آلرژی غذایی، شبه وبا، سرطان معده، رفلاکس اسید معده به مری و مواردی از این دست است که باید فرد به مراکز درمانی مراجعه کند.

برای جلوگیری از بروز دل درد، به اندازه خوردن مواد غذایی، اجتناب از مصرف غذا‌های پرچرب و شور به ویژه در وعده شام، تهیه خوراک از مراکز معتبر و بهداشتی، شستن دست‌ها قبل از خوردن مواد غذایی، ضدعفونی کردن میوه و سبزی، انجام معاینه‌های پزشکی منظم توصیه می‌شود.

منبع: healthline

انتهای پیام/

روش هایی خانگی برای درمان معده درد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
بد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
سلام موافقم دمنوش کلپر همراه بانبات هم بسیار موثراست
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۲:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
امید کریمی
۱۱:۲۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
آفت ضال بوآ خیلی بد دردرددددددو بببببببببببدددددد
ببببببودددد بببببوووووددددد
آخرین اخبار