متیس: از راه حل دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای کره شمالی حمایت می‌کنیم

علی‌رغم جنگ لفظی مقامات آمریکا و کره شمالی، پنتاگون اعلام کرد از یک راه حل دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ حمایت می‌کند.

متیس: پنتاگون از راه حل دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه های هسته ای کره شمالی حمایت می کندبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ؛ جیمز متیس -وزیر دفاع آمریکا- امروز سه‌شنبه به رغم جنگ لفظی مقامات دولتی آمریکا با مقامات پیونگ یانگ گفت پنتاگون «کاملا» از یک راه حل دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه هسته ای کره شمالی حمایت می کند.

متیس در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: وزارت دفاع آمریکا به طور کامل از تلاش های وزیر خارجه (تیلرسون) برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه هسته ای کره شمالی حمایت می کند؛ اما همچنان در دفاع از آمریکا و متحدانش متمرکز است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تلاش های جامعه بین‌المللی برای ممانعت از هسته‌ای شدن پیونگ یانگ، اعمال تحریم و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی برای توقف برنامه هسته ای این کشور را قابل قبول دانست.

دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در طول تعطیلات آخر هفته خود اعلام کرد علاقه ای به مذاکره با کره شمالی درباره برنامه موشکی و هسته ای آن ندارد. او در یک پیام توئیتری خطاب به رکس تیلرسون – وزیر خارجه آمریکا- گفت که وقت خود را برای ایجاد کانال ارتباطی بین واشنگتن و پیونگ یانگ هدر می دهد.

انتهای پیام/

 

حمایت پنتاگون از تلاش‌های دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار