حجت‌الاسلام رفیعی در همایش رهروان زینبی مطرح کرد:

عبادت و بندگی خداوند از جمله خصوصیات بارز حضرت زینب(س) بوده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عبادت و بندگی خداوند از جمله خصوصیات بارز حضرت زینب(س) بوده است، این ویژگی چندان در ایشان حائز اهمیت است که یک امام معصوم از ایشان می‌خواهد تا در نماز شبش او را یاد کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام ناصر رفیعی عصر امروز در همایش رهروان زینبی در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی‌بن‌جعفر(ع) با اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب(س) اظهار کرد: همواره حضرت زینب را با اشک و گریه شناختیم و از ابعاد شخصیتی وجود ایشان غافل شده‌ایم، ایشان را باید از زبان معصومین بشناسیم، عبادت و بندگی خداوند از جمله خصوصیات بارز حضرت زینب(س) بوده است، این ویژگی چندان در ایشان حائز اهمیت است که یک امام معصوم از ایشان می‌خواهد تا در نماز شبش او را یاد کند.

وی افزود: تفاوت‌های زیادی بین زن و مرد وجود دارد ولی در بندگی خدا و رسیدن به ارزش‌های والای انسانی تفاوتی در این میان نیست، حتی در قرآن کریم همسر فرعون در مقام یک زن به عنوان الگوی مسلمانان معرفی شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ویژگی دوم حضرت زینب(س) عفاف و حجاب ایشان بوده است، حضرت زینب چهل منزل را در مدت حداقل بیست روز از کربلا تا شام در اسارت بودند و با مندرس‌ترین لباس‌ها و آسیب‌های فراوان در مجلس یزید حاضر می‌شوند، ایشان در نخستین کلام خود فرمودند ای یزید آیا این عدالت است که زنان تو پشت پرده باشند و اهل‌بیت پیامبر(ص) در معرض دید باشند، این سخن نشان می‌دهد حضرت زینب(س) تا چه میزان به عفاف توجه داشته‌اند.

وی با اشاره به دلایل ایجاد داعش خاطرنشان کرد: در فروشگاه‌های کشورهای اروپایی خانم‌های محجبه بسیاری وجود داشتند، می‌دانند اگر همین روند تمایل به اسلام ادامه یابد به زودی اسلام دین اول اروپا می‌شود، بنابراین داعش را ایجاد کردند تا موجی از اسلام‌هراسی را به وجود آورند.

رفیعی اضافه کرد: تسلیم و رضا ویژگی سوم حضرت زینب بود، به این معنا که انسان در مواجهه با سختی‌ها، رنج‌ها و مشکلات خود را نبازد، جزع و فزع در مشکلات از بدترین صفات است، حضرت زینب(س) چاره‌ساز عالم بودند و در واقعه کربلا هیچ کجا شکایت نکردند، اینکه بعضی مداحان می‌گویند بیچاره زینب(س) حرف درستی نیست، در روایات آمده است هر کس بعد از مصیبتی آیه «انا لله و انا الیه راجعون» را بخواند و صبر کند، خدا عوض مصیبت را به او خواهد داد.

استاد حوزه و دانشگاه صبر را از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) دانست و گفت: حضرت زینب(س) در کنار پیکر همه شهدای کربلا حاضر شدند اما در کنار پیکر فرزندان خود نیامد و صبر پیشه کرد؛ خدا در کنار صلوات بر پیامبر(ص) در قرآن بر صابران هم درود فرستاده است؛ شجاعت هم از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) بود که در مجلس یزید لب به سخن گشود و فرمود جز زیبایی چیزی ندیدم.

رفیعی تأکید کرد: ثوابی که برای شهدا در نظر گرفته شده، عجیب است، شهادت بالاترین دعای ائمه اطهار بوده است؛ در روایتی از پیامبران آمده است که وقتی کسی شهید می‌شود، خداوند جانشین شهید در خانه‌اش می‌شود، شهادت به یک قومیت و ملیت هم محدود نمی‌شود، در کربلا از همه اقشار شهید وجود دارد، در میان یاران پیامبر(ص) هم‌ مرز جغرافیایی بی‌معنا بود.

وی یادآور شد: ظلم در جهان باقی نخواهد ماند، همان‌طور که نابودی صدام و قذافی را دیدیم به زودی شاهد نابودی داعش هم خواهیم بود، به زودی دامن ظلم آمریکا را هم خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/م

 

پنج ویژگی پیام‌آور کربلا برای زندگی امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.