زانودرد و بیماری‌های پوستی عوارض کفش‌های غیراستاندارد وارداتی

فعال صنعت کفش در ادامه به استفاده برخی از تولیدکنندگان کفش بی‌کیفیت در کشورهایی نظیر چین، ویتنام و سنگاپور اشاره کرد و گفت:کشور چین سالانه بیش از ۶ میلیارد جفت کفش تولید می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از تولیدکنندگان کفش و صادر کننده نمونه کشوری درباره دغدغه تولیدکنندگان کفش ایرانی گفت: کیفیت کفش ایرانی در سطح جهانی است و صنعت‌گران توان رقابت با کالای وارداتی را دارند، ولی اعتراض ما به واردات بی‌رویه کفش از مبادی غیررسمی است که پرداخت حقوق و عوارض گمرکی را دور می‌زند.

واردات کفش قاچاق یکی از آفات تولید کفش ایرانی شده است؛ این در حالی است که تولیدکننده کفش در داخل کشور هزینه تأمین مواد اولیه، کارگر، بیمه، کارگاه، مالیات و انرژی را نقداً می‌پردازد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به کیفیت کفش در هنگام خرید افزود: کیفیت کفش در سلامت جسم و روح انسان تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر راحت بودن آن باید به کیفیت و اصالت کفش نیز توجه داشت؛ اگر کفش استاندارد نباشد، کج راه رفتن و زانو درد پیش پا افتاده‌ترین امراض آن است که به دلیل تحمل وزن انسان فشار به زانو و کمر را در پی خواهد داشت. اگر جنس کفش از مواد بازیافتی و ناسالم باشد، برای صاحبش امراض پوستی نظیر قارچ زدن پا را به دنبال دارد. امراض کلیه، کبد، چشم، قلب و به خصوص اعصاب و روان از دیگر اثرات استفاده از کفش‌های نامرغوب است.

فعال صنعت کفش در ادامه به استفاده برخی از تولیدکنندگان کفش بی‌کیفیت در کشورهایی نظیر چین، ویتنام و سنگاپور اشاره کرد و گفت: کشور چین سالانه بیش از 6 میلیارد جفت کفش تولید می‌کند.

متأسفانه در مواردی دیده می‌شود که از کاغذ بازیافتی به عنوان ماده اولیه کفش استفاده می‌شود که برای پا مضر و سلامت انسان را تهدید می‌کند. وقتی مشتری برای خرید کفش به فروشگاه مراجعه می‌کند، یا شناختی ندارد یا متوجه جنس و کیفیت زیره کفش نمی‌شود که زیر کفی قرار دارد. جنس زیره بسیار مهم است که می‌خواهد فشار وزن را تحمل و دریافت کند و فشار مضاعفی به پا وارد نکند.

این تولیدکننده کفش ایرانی در پایان با اشاره به تنوع تولید کفش در دسته بندی‌های مختلف از جمله مردانه و زنانه و بچگانه تا طبقه بندی اسپرت، مجلسی، کلاسیک و ... تأثیر مد روز را بر تنوع و رونق بازار فروش حائز اهمیت دانست و گفت: صنایع وابسته کفش به دلیل تأمین مواد اولیه کفش از بند و کفی و زیره گرفته تا انواع چرم‌ها بسیار زیاد است و رکود بازار کفش، سهم بزرگی از گردش اقتصادی را در کشور صاحب سبکی نظیر ایران مختل می‌کند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

واردات کفش قاچاق یکی از آفات تولید کفش ایرانی شده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.