فرمانده مرزبانی ناجا:

مرزهای ایران امن است/42 تن كشفيات در منطقه مرزى ایران و پاکستان طی 6 ماهه اخیر

فرمانده مرزبانی ناجا گفت : ایران اسلامى داراى مرزهای امنى است و این موضوع خوشایند دشمنان نیست.

مرزهای ایران امن است/42 تن كشفيات در منطقه مرزى ایران و پاکستان طی 6 ماهه اخیربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا عصر امروز در جمع خبرنگاران در بندرعباس با اعلام اینکه ایران اسلامی دارای 8 هزار و 755 کیلومتر مرز است، اظهار داشت: با وجود این میزان مرز اهداف بلندی برای ارتقای امنیت برنامه‌ریزی شده است و باید گفت ایران اسلامى داراى مرزهای امنى است و این موضوع خوشایند دشمنان نیست.

وی با بیان اینکه تهدیدات متفاوتی در مرزهای کشور وجود دارد، افزود: کشورهای همسایه جمهوری اسلامی، عمومأ تعامل بالایی با ما دارند ولی برخی از این کشورها ازجمله پاکستان، افغانستان، عراق و یا برخی کشورهایی دیگر توطئه‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل می‌کنند که این موضوع وظایف مرزداران را دوچندان می‌کند و باید گفت؛ تقریبا مرز افغانستان مهار و مرزهای عراق کاملا کنترل شده است اما در مرز پاکستان هنوز مشکلاتی وجود دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه نگاه بلندی که در دولت وجود دارد، تقویت مرزداری و مرزبانی است که اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است، تصریح کرد: در برخى مرزها ترددهاى غیر مجاز و تحرکات قاچاقیان مشهود است که در استان هرمزگان این مسأله به‌وضوح دیده مى‌شود و انتظار می‌رود کشورهاى حاشیه خلیج فارس در حفظ امنیت منطقه، با ما همکاری کنند.

سردار رضایی با بیان اینکه تقویت مرزها و مقابله با برخی از ناامنی‌ها در مرزها ستودنی است، اظهار داشت: برای مقابله با تهدیدات و مراقبت از مرز، مقابله با برخی از ناامنی‌های مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و کالا و ترددهای غیرمجاز و شررات‌هایی که در مرزها وجود دارد در راستای برنامه‌های که تدوین شده دولت و مجلس شورای اسلامی به حمایت‌هایی نیازمند است.

وی، با تاکید بر افزایش حمایت‌ها در حوزه مرزداران و مرزداری گفت: در 4 سال گذشته حمایت‌های خوبی شده است اما نیاز مرزها بیش از این است که می‌طلبد خدمات‌دهی به مرزبانان و تجهیزات مرزی افزایش یابد.

تقویت ناوگان دریایی دستور کار برنامه 5 ساله ششم

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امتیازاتی برای مرزبانان از جمله منازل سازمانی و معیشتی، تجهیزات مراقبتی و ارائه امتیاز برای مرزبانان در شرایط ویژه سخت خدمتی پیش‌بینی‌های شده است که در این باره قرار است در سال جاری حدود 600 واحد مسکونی به منارل سازمانی مرزبانی اضافه شود.

سردار رضایی با اشاره به انسداد مرزها متناسب با تهدیدات، اظهار داشت: انسدا مرزهای با تهدیدات بالا در عرصه قاچاق مواد مخدر، کالا و قاچاق مسلحانه در دستور کار مرزبانی قرار دارد و اعتقاد داریم مرزهای مشترک دو کشور بایستی بین دو کشور مدیریت شود.

وی، از افزایش کشفیات قاچاق کالا در مرزهای ایران اسلامی خبرداد و تصریح کرد: کشف کالای قاچاق از درصد گذشته است به‌گونه‌ای که در کشف کالاهای هدف در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشف کالاهای قاچاق از 6 تا 15 برابر افزایش یافته است که این موضوع به امنیت اقتصادی کشور کمک می‌کند و ٤٢ تن کشفیات در شش ماه اخیر در منطقه مرزى ایران و پاکستان، نشان از تلاش شبانه‌روزی نیروهای مرزبانى است و امیدواریم مشکلات قاچاق مواد مخدر حل شود.

فرمانده مرزبانی ناجا، تقویت تجهیزات دریابانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال و در برنامه 5 ساله ششم تقویت ناوگان دریایی در دستور کار قرار دارد و دریابانی به امکانات پیشرفته و مدرن برای اعمال قانون در عمق دریا مجهز می‌شود که استان هرمزگان در این خصوص در اولویت است.

سردار رضایی با بیان اینکه قاچاقچیان منافع و امنیت مرزها را به خطر می‌اندازند تصریح کرد: مرزبانان با شرایط سخت آب و هوایی مسؤول حفظ و ارتقای امنیت در مرزها هستند آیا نباید با قاچاقچیانی که تحت عنوان کوله‌بر اقدام به حمل کالاهای ضد فرهنگی، ضد امنیتی و سلاح می‌کنند، مقابله کرد؟

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان با تاکید بر ارتقای امنیت اقتصادی تصریح کرد: در راستای مقابله با کالای قاچاق در مرزهای جمهوری اسلامی، قرارگاه مبارزه با قاچاقچیان تحت عنوان قرارگاه مقداد در مرزبانی ناجا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.