بیش از ۵۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی وجود دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از وجود بیش از ۵۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۷۵۵ میلیون متر مکعب آب در ۶ ماه نخست سال جاری در مخازن سد‌های این استان ذخیره سازی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ دصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به مصرف آب سد‌های استان بیان کرد: سالانه ۳۵۵ میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی و ۱۱۶ میلیون متر مکعب آب در بخش زیست محیطی مصرف می‌شود.
وی اظهار کرد: چهار حوضه آبریز دریاچه ارومیه، ارس، زاب و سفیدرود به مساحت ۴۲ هزار و ۲۲۳ کیلومتر مربع در آذربایجان غربی وجود دارد که پتانسیل منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی این حوزه‌ها ۸.۴۳ میلیارد متر مکعب است.
وی با اشاره به سد‌های در دست اجرای این اداره کل گفت: ۲ سد 'کرم آباد' و 'کُردبین' با حجم نرمال ۱۶۵ میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی ۱۵۵ میلیون متر مکعب در دست اجراست تا به تعداد سد‌های استان افزوده شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اعلام وجود چاه‌های غیرمجاز در سراسر استان تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۸ هزار و ۷۰۵ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۲ درصد آنها در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و وجود آمار زیاد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان مشکلات زیادی را در کاهش آب‌های زیرزمینی ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به متوسط بارندگی دراز مدت در استان افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در طول ۳۵ سال گذشته متوسط بارندگی آذربایجان غربی ۳۵۴ میلیمتر است.
دانشجو با اشاره به سال بارشی جدید نیز گفت: از اول مهر تاکنون ۱۰.۷ میلیمتر بارندگی در استان صورت گرفته است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱.۶ میلیمتر بوده است.
 
انتهای پیام/م
 

وجود بیش از۵۸  هزار و ۷۰۵ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.