معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

انتخابات شوراهای دانش آموزی تجربه آینده سازان کشور در عرصه های مخلتف اجتماعی

 معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی برای آن است که آینده سازان کشور ، شرکت در عرصه های مخلتف اجتماعی و سیاسی را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد علی طالبی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در مراسمی که به همین مناسبت در دبیرستان شاهد نسیم سبحان برگزار شد گفت: انتخابات شورا از دستاوردهای ارزشمند دولت اصلاحات است که تا امروز تدوام پیدا کرده و به بالندگی رسیده است.

 طالبی با بیان اینکه در آموزه های دینی و روایات ائمه (ع) بر مشورت و شورا تاکید شده افزود: انتخابات شورای دانش آموزی نمادی از مردم سالاری دینی و تمرینی برای آن است که آینده سازان کشور ، شرکت در عرصه های مخلتف اجتماعی و سیاسی را تجربه کنند.

وی اظهار کرد: همچنین شورای دانش آموزی تمرین مسئولیت پذیری و مشارکت جویی دانش آموزان در امور مدرسه است که به دانش آموزان نحوه معاملات، خوب انتخاب کردن، مهارت شوراها و چگونگی گفت وگو کردن را آموزش می دهد.

علی سرداری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد هم گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی استان با حضور 150 هزار دانش آموز مقاطع سوم ابتدایی و بالاتر و از میان 32 هزار داوطلب، 10 هزار نفر به عنوان اعضای شورای دانش آموزی انتخاب می شوند.

سرداری افزود: هفت هزار انجمن زیر مجموعه شورای دانش آموزی در مدارس استان تشکیل می شود که حدود 65 هزار نفر عضو این انجمن ها خواهند شد.

وی مسئولیت پذیری، مشورت، تصمیم گیری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در دانش آموزان ،تحکیم و تعمیق ارزش ها و باورهای دینی و آموزه های سیاسی اجتماعی بین دانش آموزان را از اهداف برگزاری این انتخابات بیان کرد.

جمعیت دانش آموزی هر مدرسه تعداد اعضای شورا های دانش آموزی مدارس را مشخص می کند.

نتیجه نهایی شوراهای دانش آموزی، مجلس دانش آموزی است که هر دو سال یکبار از برگزیدگان شوراها طی انتخاباتی شکل می گیرد.

فرآیند انتخابات عبارت از داوطلب شدن دانش آموزان 10 روز قبل از انتخابات، تبلیغات داوطلب در مدرسه، برگزاری انتخابات، اعلام نتایج، تشکیل شورا و انجمن های مربوطه است.

انتخابات شوراهای دانش آموزی دریکهزار و 261 مدرسه استان یزد برگزار شد.

امسال 238 هزار و 319 دانش آموز در مدارس استان یزد تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ ی

مسئولیت پذیری و مشارکت جویی دانش آموزان در امور مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار