کشاورزان آذربایجان غربی سرانه درآمد مناسبی ندارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:کشاورزان آذربایجان غربی به دلیل نبود سرمایه گذاری کافی سرانه در آمد مناسبی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پیش از ظهر شنبه در آیین کلنگ زنی پروژه سیستم آبیاری نوین اراضی دشت قره ضیاالدین اظهارداشت: برای اجرای حدود شش هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در چایپاره، ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است که نیازمند تخصیص حداکثری آن هستیم تا طرح در مدت مقرر به اتمام برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر راندمان مصرف آب در زمین‌هایی که مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین نیستند، ۳۵ درصد است که بعد از تغییر در شیوه‌های آبیاری به ۷۰ تا ۹۰ درصد خواهد رسید.

کریم زاده افزود: در تامین لوله‌های مورد نیاز طرح از خرید تا اجرا مشکلی نداریم و کشاورزان باید کمک کنند تا لوله گذاری و حفاری در زمین‌های کشاورزی سریعتر انجام شود.

وی اضافه کرد: مسئولان بخش کشاورزی به دنبال تحقق اهدافی، چون کم کردن مصرف آب، بالا بردن راندمان تولید در واحد سطح، خودکفایی و خوداتکایی در تولید محصولات مورد نیاز مردم و... هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آور شد: اگر امروز کشاورزان سرانه درآمد مناسبی ندارند ناشی از نبود سرمایه گذاری کافی و پرداخت جدی به کشاورزی و به ویژه نبود یا ضعف در مدیریت منابع آب و خاک است.

امروز پروژه سیستم آبیاری نوین اراضی دشت قره ضیاءالدین به مساحت سه هزار هکتار که با حضور فرماندار چایپاره و سایر مسئولان و کشاورزان این شهرستان کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/م

اجرای سیستم آبیاری نوین چایپاره ۱۲۰ میلیاردتومان بودجه نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.