مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان:

طالبان می توانند در آینده سیاسی افغانستان نقش داشته باشند/ پاکستان به تعهداتش عمل نکرده است

مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور سیاسی گفت: پس از سفر رئیس ارتش پاکستان به افغانستان، اسلام آباد به هیچ یک از تعهداتش که به مقامات حکومت وحدت ملی داده بود عمل نکرده است.

طالبان می توانند در آینده سیاسی افغانستان نقش داشته باشند/ پاکستان به تعهداتش عمل نکرده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اکرم خپلواک»، مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور سیاسی گفت: پس از سفر رئیس ارتش پاکستان به افغانستان، اسلام آباد به هیچ یک از تعهداتش که به مقامات حکومت وحدت ملی داده بود عمل نکرده است.

وی اظهار داشت: راهبرد جدید اآمریکا فرصتی تازه را برای به دست آوردن اعتماد جهانی در اختیار پاکستان گذاشته، اما هیچ گام عملی تاکنون ازسوی این کشور در راستای تعهدات تازه اش برداشته نشده است.

آقای خپلواک تاکید کرد که نشست عمان هم بررسی تعهدهای پاکستان برای گفتگوهای صلح بود و تا سه ماه دیگر روشن خواهد شد که این کشور به آنچه در این نشست تعهد کرده عمل می‌کند یا نه.

او گفته است سه ماه آینده روزهای دشواری برای پاکستان است تا ثابت کند در کار مبارزه با تروریسم به جامعه جهانی متعهد است یا خیر.

به گفته او در نشست چهار جانبه صلح که اوائل ماه جاری در عمان برگزار شد، تعهدات پاکستان به بررسی گرفته شد اما اگر پاکستان متعهد باشد، تا سه ماه آینده زمان و برنامه نشست بعدی نیز روشن خواهد شد.

با این حال، مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور سیاسی به مشارکت طالبان در آینده سیاسی افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: اگر طالبان به صلح باور داشته می باشند می‌توانند در آینده سیاسی کشور نقش داشته باشد.

آقای اخپلواک در پیوند به مداخله های روسیه در افغانستان و حمایت این کشور از طالبان گفته است که افغانستان مرکز مشترک منافع کشورهای منطقه و جهان است و اجازه نخواهد داد این کشور به مرکز تضاد میان قدرت‌های بزرگ جهان و منطقه قرار بگیرد.

او افزوده است که تقویت طالبان به معنی تضعیف کردن گروه داعش در افغانستان نیست و روسیه باید این را بداند.

خپلواک باور دارد که افغانستان به یک مرحله حساس رسیده و دولت امیدوار است فشارهای تازه بر پاکستان به پایان جنگ و صلح پایدار در افغانستان بینجامد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار