سرپرست سازمان حج و زیارت استان گفت: این استان رتبه ششم در سطح کشور در جهت صدور 48 هزار و 496 روادید برای زائرین اربعین حسینی را داشته است.

کرمان، رتبه ششم کشور در صدور روادید برای زائرین اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرپرست سازمان حج و زیارت استان کرمان به رتبه ششم استان کرمان در سطح کشور در جهت صدور 48 هزار و 496 روادید برای زائرین اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: سال گذشته در استان کرمان 50 هزار روادید برای زائرین اربعین حسینی استان های کرمان و یزد صادر شد اما امسال استان کرمان به تنهایی 48 هزار روادید صادر کرده است.

 یوسفی در دیدار مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری با پرسنل کنسولگری موقت کشور عراق در کرمان، با اشاره به کار شبانه روزی کادر کنسولگری موقت عراق در استان کرمان جهت صدور روادید زائرین اربعین حسینی، یادآورشد: افتخار استان کرمان این است که بدون هیچگونه درگیری و تنش نسبت به صدور بیش از 48 هزار روادید اقدام کرده است.

یوسفی به رتبه ششم استان کرمان در سطح کشور در جهت صدور 48 هزار و 496 روادید برای زائرین اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: سال گذشته در استان کرمان 50 هزار روادید برای زائرین اربعین حسینی استان های کرمان و یزد صادر شد اما امسال استان کرمان به تنهایی 48 هزار روادید صادر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ پیاده روی اربعین حسینی در کشور نهادینه شده است، تصریح کرد: این آمار در سال های آتی افزایش می یابد که در این راستا برنامه ریزی‌های مستمری صورت می گیرد و پیش بینی می شود سال آینده یک موکب جهت پذیرایی زائرین اربعین حسینی از استان کرمان در مرز شلمچه راه اندازی شود.

 رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان کرمان نیز در ادامه با اشاره به روز پایانی عملیات صدور روادید زائرین اربعین حسینی در استان کرمان افزود: با تعاملات خوبی که در استان کرمان با کنسولگری کشور عراق صورت گرفت، 48 هزار و 496 روادید برای زائرین اربعین حسینی صادر شد.

جعفری از کرمان به عنوان استانی برتر در سطح کشور در جهت تعامل با کنسولگری عراق به منظور صدور روادید برای زائرین اربعین حسینی یاد کرد و گفت: کلیه ایرادات و نواقص مستندسازی شده و طی سال های آتی این مشکلات رفع خواهند شد

دبیر ستاد اربعین حسینی استان کرمان نیز با تاکید براینکه روحیه تعامل و همکاری موجود در استان کرمان، منجر به صدور بیش از 48 هزار روادید برای زائرین اربعین حسینی در کوتاه ترین زمان ممکن شد، خاطرنشان کرد: روند تصاعدی آمار صدور روادید برای زائرین اربعین حسینی در استان کرمان، نشان از استمرار این حرکت عظیم دارد که این امر نیازمند برنامه ریزی های بیشتری است.

خلیل همایی راد در دیدار با اعضای کنسولگری موقت کشور عراق در کرمان با اشاره به اینکه جریان اربعین حسینی نه تنها یک جریان شیعی بلکه حلقه اتصال بین بشریت خواهد بود، گفت: در اربعین حسینی علاوه بر حضور شیعیان، شاهد حضور دوستداران اهل بیت (ع) از سایر ادیان تحت این بیرق در پیاده روی اربعین هستیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان از تلاش های صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان، سپاه ثارالله، فرمانداری، شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راه اندازی موکب در شهر ماهان و ارائه خدمات به زائرین پاکستانی و افغانستانی، ابراز رضایت کرد و افزود: وظیفه داریم به گونه ای عمل کنیم که هم زائران ایرانی و هم زائرانی که از استان کرمان عبور می کنند، به سلامتی در حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند و حادثه‌ای آنان را تهدید نکند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.