پایش و پیشگیری از ورود آنفلوانزای پرندگان به استان کرمان

مدیرکل دامپزشکی شمال کرمان گفت: جلوگیری از ورود عامل بیماری آنفلوآنزای پرندگان در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان قرار گرفت .

پایش و پیشگیری از ورود آنفلوانزای پرندگان به استان کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی شمال کرمان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بیان کرد: در راستای بحث امنیت غذایی، اصلاح کشتارگاه شمال استان در شهرستان_زرندوکشتارگاه کرمان واصلاحات ساختاری در کشتارگاه صورت گرفت و به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل دامپزشکی شمال کرمان با اشاره به اینکه در شهربابک عملیات احداث سالن جدید در دست اقدام است و بم اکنون یکی از کشتارگاه‌های خوب را در اختیار دارد، بیان داشت: ما فقط در شهرستان بردسیر مشکل داریم و شهرداری اقدامی را آغاز نکرده است .


رشیدی افزود:درشهرستان ارزوئیه هم کشتارگاه نداریم، اما در شمال استان روند بسیار خوبی داریم و در راستای اجرایی شدن سند امنیت غذایی ماهانه گزارش می‌دهیم.

وی افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دو سال است که در فصل زمستان مشکلات جدی را ایجاد می‌کند و ما در سال گذشته و جاری مشکلاتی داشتیم و آمار درگیری مرغ‌داری‌ها را داشتیم که مشکلات جدی برای صنعت طیور ایجاد کرده است.


وی گفت :صنعت طیور یکی از بخش‌هایی است که امنیت غذایی مردم به آن وابسته است به‌ویژه در استان کرمان که مزارع پرورش مرغ گوشتی و ... داریم و سرمایه‌گذاری بالایی در استان در این زمینه انجام شده است.

رشیدی عنوان کرد: در این جریان همکاری خوبی صورت گرفت و ما در اسرع وقت توانستیم این کانون را خاموش کنیم، هم‌اکنون نگران هستیم و کانون‌های بیماری امسال متوقف نشده و نیاز است دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از ورود عامل بیماری به استان کمک کنند تا بتوانیم تردد مرغ زنده را به استان کنترل کنیم و در حال حاضر مرتبا برنامه مراقب را در دست داریم.

مدیرکل دامپزشکی شمال کرمان بیان کرد: در استان آزمایشگاه جنوب‌شرق را داریم و سال گذشته همین به کنترل بیماری کمک کرد و هم‌اکنون پایش به صورت مرتب در حال انجام است اما اگر بخواهیم با قدرت کار کنیم و بیماری را کنترل کنیم باید نقدینگی در اختیار ما قرار گیرد.

انتهای پیام/س

جلوگیری از ورود عامل بیماری آنفلوآنزای پرندگان به استان کرمان در دستور کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار