کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «آسم و بیماری‌های تنفسی» را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک فوق تخصص ریه پاسخ داد.

 به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

 سوال های شما در زمینه «آسم و بیماری های تنفسی» را حمید سهراب پور متخصص داخلی ریه فوق تخصص ریه و استادبازنشسته علوم پزشکی شهید بهشتی پاسخ داد.

سرفه هنگام غذاخوردن

سوال: مادرم ۵۰سال دارد و سه ماه است که هر وقت خوراکی می خورد، بین خوردن سرفه می کند و اکنون حتی می خواهد صحبت کند شدید سرفه می کند، علت این موضوع چیست؟

جواب: سهراب‌پور گفت: با توجه به علائم بعید به نظر می‌رسد که این فرد مشکل تنفسی داشته باشد مگر اینکه مواد غذایی وارد راه هوایی شود و این در افراد سالم کمتر دیده می‌شود اما به هر حال بهتر است این فرد به متخصص گوش، حلق بینی مراجعه کند.

درمان حمله آسم چیست؟

سوال: موقع حمله آسم من سرفه ندارم و تنگی نفس شدیدی بهم دست می دهد ولی سرفه نمی کنم،  آیا برای درمان می توانم از اسپری خوب و کم عوارض که در بازار وجود دارد، استفاده کنم؟

 جواب:  سهراب پور گفت: حمله آسم شدید تعریف خاصی دارد و همراه با خس خس سینه است و در فردی که دچار حمله شدید شده است اسپری سیمبیکورت در موقع حمله، داروی خوبی  نیست و فردی که دچار حمله شدید آسمی شده است باید اسپری سالبوتامول را هر یک ربع تا 20 دقیقه به مدت یک ساعت مصرف کند و اگر تا یک ساعت حمله متوقف نشد فرد باید حتما به اورژانس مراجعه کند.

جایگزینی برای آمپول های حاوی کورتون در آسم وجود دارد؟

سوال: من نزدیک به 10 سال قبل دچار آبریزش شدید از بینی و چشم شدم که بعد از مدتی تنگی نفس هم پیدا کردم، به گفته دکترها آسم مقاوم به دارو گرفتم.یکی از پزشکان آمپول تریامسینولون برایم تجویز کرد، که موثر واقع نشد، آیا دارویی وجود دارد که با مصرف آن بیماری من کنترل شود؟

جواب:  سهراب‌پور عنوان کرد: آمپول تریامسینولون حاوی کورتون بوده و داروهای استنشاقی و خوراکی جایگزین دارد، مصرف دراز مدت  آمپول تریامسینولون عوارضی به همراه دارد و این فرد باید به متخصص مراجعه کند تا آمپول به تدریج جایگزین داروهای خوراکی و استنشاقی شود.

تنفس از راه دهان و مشکلات شبانه

سوال:57 ساله هستم و از طریق بینی خوب نمی توانم تنفس کنم تقریبا همیشه یکی از 2 مجرای بینی من کیپ می شود، راه حل درمانی برای این مشکل چیست؟

 جواب: سهراب پور تصریح کرد: کسانی که گرفتگی در مجاری بینی دارند از راه دهان تنفس می‌کنند، تنفسی سالم است که از راه بینی باشد این فرد باید معاینه دقیق شود تا علت انسداد بینی او مشخص شود، زیرا باز ماندن دهان و تنفس دهانی موجب خشک شدن دهان و گلو می‌شود.

ارتباط شیمیایی شدن و مشکلات تنفسی

سوال: 2 بار شیمیایی خفیف شده ام و مدام سرفه همراه با خلط دارم که همراه با خس خس سینه است، چه دارویی ار باید برای درمان این بیماری مصرف کنم؟

جواب: سهراب پور گفت: این فرد باید به متخصص مراجعه کند تا بررسی شود که آیا مشکل تنفسی او مربوط به شیمیایی شدن است یا نه و نیاز به انجام تست‌های تنفسی و سی تی اسکن ریه دارد  علائم بیماری‌های شیمایی با آسم و برونشیت مشابه است به همین دلیل این فرد باید به مرکز تخصصی مراجعه کند.

آسم شدید و حملات شبانه

سوال:مدت یک سال است که با آسم خیلی شدید روبه رو هستم و این مشگل سبب شده که شب ها را نمی توانم کامل بخوابم، دارویی برای درمان وجود دارد؟

جواب: وی عنوان کرد: آسم شدید این فرد کنترل نشده است وگرنه دچار حملات شبانه نمی‌شد کنترل آسم با مصرف دارو محقق می‌شود و باید بدانیم که آسم هیچ وقت ریشه کن نمی‌شود و فرد مبتلا به آسم شدید هر ماه یا 2ماه یکبار به پزشک مراجعه کند.

سرفه با دویدن

سوال: سلام پسر بزرگم از بچگی سرفه می كرد و با پیگیری ها مشخص شد که آلرژی دارد و اکنون به دلیل ورزش هایی که انجام می دهد با مشکل مواجه شده است، چه دارویی باید مصرف کند؟

جواب: سهراب‌پور تصریح کرد: این کودک که در هنگام دویدن دچار سرفه می‌شود، ناشی از عوارض داروهای آلرژی است که باد بررسی دقیقی انجام شود.

آسم کودکان

سوال:دختر ۶ساله ای دارم که از 2 سالگی دچار آسم شده و هرسال اول پاییز دچار حمله می شود ولی در فصل های دیگر هیچ اثری از آسم نیست؛ آیا این آسم بعد از هفت یا هشت سالگی از بین می رود؟

جواب: سهراب‌پور گفت: گفت: آسم کودکان  تا سن بلوغ ادامه دارد اما اغلب درمان می شود و در مواردی خاص آسم کودکی به آسم بزرگسالی تبدیل می شود.

سوال: پسر 7ساله ای دارم که به مدت 10 ماه است که به  آسم مبتلا شده است،وقتی به سرماخوردگی مبتلا می شود تنگی نفس شدید با خلط شدید سینه می گیردکه تا چند روز ادامه دارد، آیا این آسم امکان دارد طولانی شود؟

جواب: وی گفت: آسم کودکان  تا سن بلوغ ادامه دارد اگر سرماخوردگی موجب تشدید آسم می‌شود، توصیه می کنم تحت نظر پزشک، این کودک واکسن آنفلوانزا تزریق کند.

آسم و سرماخوردگی

سوال: خانمی ۵۴ ساله هستم آسم دارم ،در فصل پاییز و  زمستان اگر سرما بخورم ریه ام عفونت می کند، برای جلوگیری از عفونت چه کار کنم؟

جواب: سهراب‌پور گفت: کسی که با سرما خوردگی گرفتار حملات آسمی یا عفونت ریه می‌شود تنها راه پیشگیری رعایت بهداشت و تزریق واکسن آنفولانزا و باید از افراد سرما خورده دوری کرد.

رژیم غذایی در مبتلایان به آسم

سوال:   آیا غذای سرخ شده با روغن کنجد برای کسی که آسم دارد مضر است؟ 

جواب:سهراب پور تصریح کرد: روغن چیز خوبی برای افراد مبتلا به آسم نیست و این افراد بهتر است از غذاهای کباب شده یا آب پز استفاده کنند.

سوال: دختری دارم سه سال و نیمه، آلرژی ریفلاکس و آسم دارد، یک سری دارو و اسپره هم مصرف می کند تحت نظر کلینیک آلارژی هم است، باید چه نکاتی را رعایت کنم؟

جواب:سهراب‌پور عنوان کرد: آسم و آلرژی رژیم غذایی خاصی ندارند، اما بهتر است افراد مبتلا به مواد غذایی ادویه دار سرخ کردنی و سس تند مصرف نکنند .

آلرژی، خلط گلو و ترشحات ریوی

سوال: آلرژی4 فصل دارم و اکنون مشکل تنگی نفس ندارم،چگونه می توانم این مشکل را برطرف کنم؟

جواب: آلرژی درمان دارویی دارد و فرد باید به متخصص مراجعه کند تا با دارو مشکل خلط گلو حل شود.

سوال: حدود پنج سال است که آلرژی شدید دارم و آبریزش بینی و عطسه خصوصا در اوایل صبح، راه حل درمانی این مسئله چیست؟

جواب: این فرد آلرژی بینی دارد و باید با داروهای استنشاقی و خوراکی بیماریش کنترل شود.

سوال: من شب ها از طریق دهان تنفس می کنم و پر سر صدا  و روز ها بعد از هفت تا هشت بار تنفس از بینی سرگیجه می گیرم البته خیلی کوتاه و کمی خلط پشت حلق هم دارم، چه باید کرد؟

جواب گرفتگی در مجاری بینی موجب می شود فرد از راه دهان تنفس کند و خلط پشت حلق نشانه آلرژی یا سنوزیت است و باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرد.

سوال: زمانی که هوا خاک آلود باشد، دچار آبریزش بینی و چشم می شوم؛ چه باید بکنم؟

جواب: این فرد نیز آلرژی بینی دارد و باید با داروهای استنشاقی و خوراکی بیماریش کنترل شود.

آیا آلرژی درمان قطعی دارد؟

سوال: فرزند هشت ساله من مدتی است دچار حساسیت شده، عطسه های پی در پی و گرفتگی بینی از تبعات این حساسیت است، برای درمان چه باید کرد و چه چیزی باعث ادامه این حساسیت می شود؟

جواب: سهراب‌پور گفت: این فرد به آلرژی مبتلاست و باید دارو مصرف کند، ترشحات ناشی از آلرژی با دارو از بین می روند یا کم می شوند به همین دلیل این فرد باید به متخصص مراجعه کند تا تحت درمان قرار گیرد.

سوال: من ۲ سال با بیماری تنگی نفس دست و پنجه نرم می کنم اولش با سینه درد و سرفه شروع شد و بعد ریه هایم عفونت کرد، آیا  راه درمان قطعی وجود دارد؟

جواب:سهراب‌پور عنوان کرد: مبتلایان به بیماری‌های آلرژیک باید تا پایان عمر داروهای خود را مصرف کنند و آلرژی درمان ریشه کن کننده ندارد.

برونشیت و آلرژی

سوال:10 سال است که آلرژی گرفتم و تقریبا هرسال یه مدتی دچار نفس تنگی می شوم، آیا تا آخر عمر این این آلرژی بامن است یا قابل درمان؟

جواب: سهراب‌پور گفت: برونشیت حساسیتی تا پایان عمر همراه فرد است اما اگر برونشیت علت میکروبی یا ویروسی داشته باشد درمان پذیر است.

سوال: از چند سال پیش با مشکل سرفه های مقطعی مواجه هستم. بیشتر شب ها سرفه و خس خس سینه و خلط دارم، آیا راهی برای پایان این نوع حساسیت وجود دارد؟

جواب: سهراب‌پور گفت: برونشیت به2 نوع آلرژیک و غیرآلرژیک تقسیم بندی می شود و نوع آلرژیکی یا حساسیتی تا پایان عمر همراه فرد است اما اگر برونشیت علت میکروبی یا ویروسی داشته باشد درمان پذیر است.

ارتباط مصرف سرکه و سرفه کردن

سوال: برادرمن ۱۱سال داردبه شدت سرفه های خشک می کند، گلودرد یا درد در قفسه سینه ندارد فقط گاهی کمی نفسش می گیرد، چندین بار به دکترمراجعه کردیم ولی نتیجه ای حاصل نشد، البته در سن کودکی اوک می سرکه خورد ممکن است علت سرفه هایش همان باشد؟

جواب: سهراب‌پور تصریح کرد: سرکه عامل سرفه در بزرگسالی نمی‌شود.

ایجاد مشکل با حس کردن بو و ارتباط آن با آسم

سوال: وقتی وارد یک محیطی می شوم که اسپری خوشبو کننده در آن استفاده شده است، به شدت سردرد می گیرم، آیا من آسم دارم؟

جواب:سهراب‌پور عنوان کرد: این مشکل با آسم مرتبط نیست و در صورتی که فرد شب ها مشکل تنفسی داشته باشد و آزار ببیند باید به متخصص مراجعه کند.

آیا اسپری های تنفسی برای قلب مضر است؟

سوال:  10 ماه است مبتلا به آسم خفیف شدم، آیا می توانم علیرغم اینکه می گویند اسپری ها مضر هستند برای درمان از این شیوه استفاده کنم؟

جواب: سهراب‌پور عنوان کرد: هیچ کدام از اسپری ها برای مشکلات تنفسی برای قلب مضر نیست و این یک باور غلط است. 

هوای سرد و سرفه کردن

سوال: چرا سرفه در برخی افراد بسیار است؟

جواب:سهراب‌پور گفت: سرفه یکی از علائم آسم است،اما همیشه هر کسی که سرفه می کند به معنای آن نیست که به آسم مبتلاست، سینوزیت نیز موجب افزایش  ترشحات اسیدی و سرفه می‌شود در افراد حساس هوای سرد عامل تحریک و ایجاد سرفه است.

تنگی نفس شبانه

سوال: من ۱۹ ساله هستم و  نمیدانم چطور نفس تنگی گرفتم اما نفس تنگی که من دارم با دیگران تفاوت دارد، به طور مثال گاهی اوقات نفسم به زور در میاد که اصلا هم نمی توانم بخوابم، برای این مشکل چه باید کنم؟

جواب: سهراب‌پور پاسخ داد: این فرد باید زمانی که علائم بروز می‌کند به اورژانس مراجعه کند تا علت مشکل او تشخیص داده شود.

تنگی نفس با استرس

سوال: فوق العاده آدم استرسی هستم که محیط دانشگاه این استرس را برایم بیشتر می کند، برای درمان باید چه دارویی مصرف کنم؟

جواب: در بسیاری از افراد به دلیل استرس، تنگی نفس بروز می کند و این تنگی نفس ها نشانه آسم نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب جلوه گر
۰۰:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من اسپری فلومیست ۵۰ استفاده میکنم من ۱۴ سالمه و الرزی شدید دارم نمیدونین باید هرشب بزنم یا یک هفته بزنم یک هفته نزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
نجفی سلام شربت خوردم احساس لرزش دستام حس میکنم نمیتونم چیزی بگیرم دستم
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۱:۱۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام وقتی یکی آسم داره حالش بعد می شه باید چکار کرد
Afghanistan
Tamim
۰۰:۰۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام من در پیاله یک دوستم چای خوردم او نفس تنگی دارد آیا نفس تنگی مرض ساری است و بعد از او یگان وقت نفسم خس خس میکند
Afghanistan
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من در پیاله یک دوستم چای خوردم او نفس تنگی دارد آیا نفس تنگی مرض ساری است و بعد از او یگان وقت نفسم خس خس میکند
Iran (Islamic Republic of)
حسین قادرزاد
۱۸:۳۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب آرزوی سلامتی برای شما عزیزان آیا می توانم درمورد تنگی نفسم راهنمایی بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
بتول
۰۶:۴۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
سلام چند وقت برای التهاب ریه اسپری مصرف کردم الان گلودرددارم وهنوزخلط ابکی ازگلو علت ان چیه
Iran (Islamic Republic of)
12390
۰۰:۰۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام ببخشید من 14 ساله هستم از چند ماه پیش گاهی اوقات نفس کشیدن برایم سخت میشود و دهانم را باید تا انتها باز کنم و حس میکنم دریچه های ریه ام تازه باز میشوند و اکسیژن به ریه هایم میرسد . آیا این طبیعی هست؟
من باید چیکار کنم؟ کسی تجربه داشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام .من ۴۱ سالمه بچه منطقه جنگ زده هستم.. چند ساله قفسه سینه ام درد میکنه خیلی خیلی هم اذیتم. با دود سیگار پشم گوسفند.عطر وادکلن .هوا مرطوب باشه اب سرد یا بستنی ویا باد کولر بهم بخوره بینیم کیپ میشه وپیشانیم عفونت میکن وریه هام می سوزند (مثل اینکه داخل اب جوش انداختی)سرفه طول زندگیم نکردم متخصص ریه رفتم میگه اسم هم نداری دارو الرژی برام مینویسند زیادتاثیر نداره تست تنفس والرزی دادم مشکلی ندارم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
shila
۰۳:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من خانمی۲۳ساله هستم .پدرم چند سال پیش آسم داشت.اسپری میزد. الان خودم قلیون میکشم .ولی اون موقع اینجور نیستم یهویی قلبم درد میگیره.یا شبا نمیتونم بخوابم تو خواب یا دراز کشیدن نفسم بالا نمیاد.باید چ اسپری بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام من بیماری تنفسی دارم عکس از ریه گرفتم و خوشبختانه آسم نداشتم ولی الان همش نفس کم میارم نیاز به دکتر متخصص هست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
من اسپری اسم را ۵باف پشت سر هم استفاده کردم الان سه روز سرفه های من قطع نمیشه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۳:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام . از روی متن یکبار روخوانی کنید و بعد در سایت بگذارید . بیشتر متن ایراد دارد و احتمالا کلمات بهم ریخته شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام چرا سرکه الکل اتکلن استشمام میکنم سرفه میزنم 53 دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
باسلام زمستونا سینه ام ثدا میده شبا نمیتونم بخوابم چ کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۸ دی ۱۳۹۹
۱۳ ساله هستم مشکل تنفسی دارم و درد سینه کلنی ۶ ماهه که این مشکل را دارم می خوام بدونم که آسم هست و راه درمان خانگی نداره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدصادق
۱۳:۴۱ ۲۸ دی ۱۳۹۹
پسر۱۲ساله دارم چندساله آسم خفیف داردسرفه زیادروزانه دارد شبهاسرفه ندارد لطفا راهنمایی کنید چه کنیم اسپری استفاده میکند خوبنشده
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۰۴:۱۹ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام .
من آسم دارم
میخاستم بدونم کسی که اسم داره ب علت داشتن اسم میمیره ؟
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۰:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام من سرما خورده بودم با وجود اینکه دکتر رفتم و دارو مصرف کردم الان وقتی برای ۱۰ دقیقه به طور شدید میدوم دهان و گلوم خشک میشه و تنفسم سخت میشه و باید با دهانم نفس بکشم و تپش قلب میگیرم باید چیکار کنم و این علامت ها نشانه چیه ۱۳ ساله هستم
Iran (Islamic Republic of)
سلیمه
۲۲:۰۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
سلام من الان چند وقت هست دچارنفسهای کوتاشدم وحتی دچار بی خوابی میشم وروزها هم مشکل گرفتگی نفس وکوتاه شدن نفسهایم میشود ممنون میشوم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۲۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام پسرم ١٥ماهشه اسم كودكان داره از اسپري سالبوتامول استفاده ميكنه خواستم بپرسم ايا ميشه توي خواب براش اسپري بزنم؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۲۳:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من ۱۷سالم هست از ۲ سال پیش که الودگی هوا شد من تنگی نفس و سرفه شدید گرفتم و از اون به بعد هر وقت حتی بوی دود کمی بهم میخوره سرفه شدید و تنگی نفس میگیرم و ریه هام عفونت میکنه وبیشتر در پاییز و زمستون حالم بد میشه کسی میدونه علتش چیه آیا اسم هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
آیا مصرف اسپری آسم برای افرادی ک به آسم دچار نیستن مضر است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
shila
۰۴:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
میشه جوابشو بمنم بگی
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۰۱:۵۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
من یه چند مدتی هست میشه گفت چند هفته درست نمی تونم نفس بکشم هیچ علائمی هم از سرما خوردی و آنفلوآنزا و... ندارم علت اینکه به سختی میتونم نفس بکشم چی هست
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۰۲:۲۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید من آسم خفیف دارم ومدام سرفه میکنم داروهم گرفتم واستفاده میکنم ولی خلط پشت گلو خیلی اذیتم میکنه ومدام سرفه میکنم آیا خلطهام از آسمه چه دارویی براخلط مصرف کنم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
آسیه
۲۳:۴۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سلام الان 5یال اسم دارم الان شباوقتی می خابم خفه میشم شب چی بخورم تا خفه نشم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام . خسته نباشید . من چند ساله که آلرژی دارم . بعد شب ها بینیم کیپ میشد . بعد رفتم پیش یه دکتری دوتا قرص و دو تا هم اسپری بهم داد . اول که خوردم چند شبی خوب بودم ولی بعد از چند شب شبانه سرفه شدیدم شروع میشد و تا الان ادامه داره . چیکار کنم . لطفا راهنمایی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۴:۲۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام
من دخترم چهارده سالشه... الان هشت ماهه موقع نفس کشیدن خس خس میکنه.. نفس تنگی خیلی خفیف داره و متوسط خس خس میکنه.. آیا مشکلش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین صداقت
۱۸:۵۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
من بعد از استفاده از اسپری هایی مثل سالبوتامول یا اسپری سروتاید دچار درد مری میکنم
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۰:۵۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
سلام من اسم مخفی دارم یک ماه است از اسپره استفاده می کنم هیچ علایم اسم را ندارم اما دکتر من گفته باید از اسپره استفاده کنم من که علام ندارم نمی خواهم از اسپره استفاده کنم نظر شما را می خواهم بدانم
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۷:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام من50 سالمه نفس تنگی دارم خفیف بعضی وقتا سرفه ام میکنم الان که کرونا اومده ولی پارسالم اینجوری شدم خوب شدم کرونا نیست رفم جای دکتر میگه باید عکس از ریه بگیری نرفتم ترسیدم کرونا بگیرم توروخدا دوستان بگید آسم دارم یانه ؟
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۲۳:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آیا من آسم دارم بچه شیر میدم خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۸:۲۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام من ۳۲ سالمه و نزدیک یکساله که درد زیاد دارم پشت کفتم شروع میکنه به مورمور کردن و سوزش و رسید به دست چپم بازوم از درد منفجر میشه. و میزنه به مچ به پایین دستم و یک قسمت از روی قفسه سینم همون قسمت چپ وحشتناک درد میکنه درد مدام .خیلی دکتر رفتم متوجه نشدن الان به بازو راستمم زده و جز اون قسمت قفسه سینم ک‌درد میکنه همه سینم فشار و درده و تازگیا سرفه خشک زیاد دارم خلط پشت حلقم دارم ،خیلی دکتر رفتم سی تی ریه دادم اسکن هسته استخوان دادم متوجه چیزی نشدن ، تازه الان دکتر کفته اسم خفیفه ،درد کلافم کرده زندگیم مختل شده روزه شب ندارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام
ممنون بابت راهنمایی ها تون
آیا اسپری بکلومتازون برای افراد سالم ضرری دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام ۳۳ سال سن دارم تنگی نفس کوچک بودم ولی دارو استفاده نکردم طی ای مدت خوب بودم الان حدود ی ماه هس بعضی وقتا نفسم میگیره دکتر گفتن اسم خفیف دارید اسمورال ده داد گفتن ی ماه کامل استفاده کن قطع نکن با دو قرص دیگه خاستم ببینم بعد ی ماه وضعیت برا قرص چی میشه .الان هر روز عصر قرص استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
F
۰۵:۴۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام ممکنه داروهای مربوط به مشکلات ریوی در فردی ایجاد حساسیت کند؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۳۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام من دوسال سرفه داشتم موقعی که قلیون میکشیدم و رفتم دکتر تشخیص آسم داد و موقعی که استرس میگیرم نمیتونم خوب ریه هامو پر هوا کنم بعضی وقتا این تنها مشکلمه از آقای دکتر خواهش میکنم جواب بدید آیا واقعا من به آسم مبتلا شدم.؟البته خلط گلو هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۰۶:۵۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
من جواب کرونام مثبت بود قبلا هم از بچه گی اسم داشتمم الان حدود 1 ما از قرنطینه ام میگذره شدیدا نفسم میگیره
Pakistan
ناشناس
۰۵:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید ممکنه جنین به صورت ارثی از مادر بزرگش آسم داشته باشه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۷:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام آره میشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه بیات
۱۵:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اگر کسی سالم باشد ولی اسپری آسم را استفاده کند چه اتفاقی برایش میفتد
Iran (Islamic Republic of)
nssrallahenasrallah
۱۲:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام جناب دکتر مبخواستم بدونم فردی که حمله قلبی به ان دستداده و به اورژانس رفته بهاشتباه تشخیص حمله آسم داده میشود واز تزریق آمپول در سرم قندی در سه تا سدن استفاده میشود آیا حمله تشدید میشود و خطر جدی تر مییشود
United States of America
باران
۰۲:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام .اقای دکتر در دوران کرونا اویل که زیاد الکل استفاده میکردم برای صد عفونی دچار شکم درد و اسها... میشدم.تقریبا ده روز اینطور بودم‌بعدش شروع کردم‌به گلو دردو سوزش سینه خارش و تنگی نفس شدید به دنبال اون.ایا مشکل من آسمه یا الرژی.؟یعنی علت این مشکلاتم از الکله؟دکتر رفتم لوراتادین و اسپری بینی داد بعد یک ماه مصرف تاثیر خوبی داره ولی چند روزه بازم گلو درددو سوزش دارم با تنگی نفس خفیف
Iran (Islamic Republic of)
حدیث حسنی
۰۰:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر من مادرم 36سالشه سه ماه هست تنگی نفس داره دکتر هم چندبار رفته ولی خوب نشده ازمایش هم داده فقط چربی خونش بالا بوده گلو درد خفیف داره و گرفتگی صدا هر چی دکتر دارو بهش داده بود هیچ کدام خوبش نکرد وقتی استفاده میکرد حالت ضعف میکرد نه سرفه داره نه خس خس صدا تو خواب نفسش نمیگیره ولی بیدار هست نفسش میگیره وقتی هم صحبت میکنه زود خسته میشه ممنون میشیم بگین این آلرژی هست یا آسم رفلاکس معده هم داره وقتی اولین بار نفس گرفت نه سرما خورده بود نه مشکلی داشت یهو نفسشو گرفت نوار قلب هم گرفت گفت خوبه
Iran (Islamic Republic of)
حدیث حسنی
۰۰:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام مادرم 36سالشه سه ماه میشه تنگی نفس داره هر چی هم دکتر میره خوب نمیشه نه سرفه داره نه خس خس سینه نداره فقط یه خورده صداش گرفته با گلوش درد میکنه رفلاکس معده هم داره هر غذایی هم میخوره نفسش رو میگیره لطفا راهنمایی کنید که این آسم هست یا آلرژی
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۲۲:۲۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دوماه سرفه می کنم دکتر رفتم بهتر شدم الان هر دوروز یک بار سرفه ی شدید دارم شبها که بالامیارم رفتم دکتر به من اسپره داده الان نمی دونم استفاده کنم یانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من آسم ورزشی دارم چگونه درمان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
Agar asm nadashte bashim o az spery asm estefade knim moshkeli pish miad
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۸:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من هرروز نفسم به شدت میگیره وحالم بد میشه ایا من آسم دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
Fateh
۱۷:۳۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام .مادر من ۴۷سال عمر دارد و وقتی غذا میپزد تنگ نفسی بهش دست میده میگه با بوی غذا حساسم یه مدتیه اینجوری شده میشه بگید چه مریضی است و چه جوری درمان میشه
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۳:۳۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسم دارم ۱۰ ساله هیچ خوب نمیشع نا امید شدم دیگه ولی پیش دکتر مدتی نمیرم
Iran (Islamic Republic of)
پوران طاهری تالش
۱۹:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر من چند ماهی میشه دچار گرفتگی تنفسی دارم البته بیشتر از غذاها حساسیت دارم نفسم میگیره سرخ کرده بیشتر نفسم میگیره راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رسول کره ای
۱۸:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من در کودکی اسم داشتم که خوب شدم چند سال پیش در فصل بهار سرفه میکردم که رفتم دکتر و بهم اسپری سیمبیکورت و قرص مونته لوکاست داد خوب شدم الان حدود ۵۰ روز پیش که از وایتکس استفاده کردم تنگی نفس و کمی دزد قفسه سینه پیدا کردم ودر حالت خواب بیشتره لطفا راهنمایی کنید چی مصرف کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام من کلن ۱۰ سالی اسم دارم اولش رفتم دکتر دیگه هشت سالی هی نفس تنگی شدید دارم مشکلی که نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام ۲۱ سالمه دو روزه من گهگاهی تنگی نفس دارم نه خفیف
به نظر شما چیه قضیه یا میتونم از اسپری ونتالکس استفادع کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
رسول نجفی
۲۱:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر حدود ۲ماه که نفس تنگی دارم بخصوص شبها لطفا جواب بدین ۴۷سالم

سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۱۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام‌خسته نباشین من یه نوع حساسیت به بو خاکو سیگار دارم که به سرفه وتنگی نفس میفتم ولی زندگی عادیمودارم بجز ماه اخر بارداریم که نفس تنگ شدم وقطره بکلام پاف بینی مصرف کردم دارووی مصرف نمیکنم پارسالم اسکن ریه وتست ریه دادم سالم بود ریه الان تواین کرونا ترس ورم واشته بعضی روزا تک سرفه دارم از دیشب گلوم انگار از حلق تا روجناج سینه میخاره وانگار وسرفه میکنم‌تک توک راهنماییم کنین ازترس دارم میمیرم گلوم خشکه همش انگارچیزی توشع بچه شیرمیدم یکماهم هست بیرون نرفتم شوهرم فقط براخرید میره بیرون همه چیزارم میشورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
چند روزه تنگی نفس با خستگی ریه دارم بدون تب و سرفه... ایا نشان از کروناست لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام من دقیقا یک هفته میشه که بد نفس می کشم انقدر دهانم وباز میکنم که بعد از تکرار دهانم کاملا خشک میشه .تورو خدا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
sahar
۱۷:۱۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام ببخشید من الان پنج روزه شبانه روز نفس تنگی شدید دارم اسپره هم زدم ولی بدتر شده نگران بیماری کرونا هستم ولی هیچ علایمی مثل تب و سرفه ندارم از طرفی میترسم برم دکتر از طرفی هم میگم شاید آلرژی باشه لطفأ راهنماییم کنید چون خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام،،دکتر رفتم گفت برونشیت داری،، تنگی نفس شدید دارم بخصوص شب ها،، دکتر ی آمپول داد زدم،، شربت دکسترومتورفان و ملوکاست و افلوکساسین داده آیا این داروها برای درمان کافیه؟
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۹:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام دوشب هست که سرفه دارم نفس میکشم سینه ام خس خس میکنه خیلی کم
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۰۱:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام دوستان عزیز من تقریبا ۴ ساله آسم دارم کلی دکتر رفتم همه دارو ها ۲۴ ساعته هستن یه روزی همه دارو هارو دور انداختم بجای دارو روزی ۱ الی ۲ لیوا عسل طبیعی که موم همراشه با ۱ قاشق چای خوری دارچین و ۱ قاشق چای خوری زنجبیل و لیموی طبعیعی نصف ۱ عدد و ۱ لیوان آب گرم قاچیشون کردم خوردم مومی که عسلم داره باهاش بخورین بعد یه مدت نتیجشو میبینید به معص ناراحتی از اون بخورید و اگه تنگی نفس خیلی شدید داشتین دو پاف از اسپری symbicort320استفاده کنید مطمئن باشید خیلی تغییر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
من موقعی که شب میشه نمیتوانم درست تنفس کنم شب موقع خواب هم میخوابم احساس میکنم که دارم خفه میشم بیدارم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
قربانی
۱۰:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام چهل سال دارم الان شش سال تنگی نفس دارم خیلی دکتر رفتم متسفانه درمان نشدم میخواستم بدونم این تنگ نفسم برای چی میتونه باشه مشکل قلب هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
خداوند تمام بیماران شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
من برا طب کار رفتم اسپیرومتری جالب نشد بهم گیردادن ولی هیچ علایمی ندارم نه تنگی نفس نه خسس نه وقتی میدوم نفس کم میارم پ چرا اسپیدومتری میزنه انسداد خفیف دارین
Iran (Islamic Republic of)
محمدطاهاا
۲۱:۳۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سلام بابام تو سیتی اسکانش نشون داد آسم دار دارو های که دادشود سرفه هاشو بند نکرد باید چه داوری بخورالبته درروز فقط زیاد سرفه کنه سه بار درروز.بعدااز خواب بیدارمیشه گرمش بنظرتون از آسم هست
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۴:۰۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
کدام بیماری ۳‌ماه در سال و ۲ سال پشت سر هم انسان را درگیر میکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۰۰:۳۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام من دخترم دوسالوسه ماهشه آسم داره خيلي نفسش گرفته شده نمیدونم چکارش کنم خيلي بردمش دکترجوابنداده خيلي اسپری واسش نوشتن شربت نوشتن خوب نشده هنوزاگر یه راهنمای کونید ممنون میشم خدا ازتون رازی باشد
Iran (Islamic Republic of)
اقاپور
۰۹:۵۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر من ۵۳ سالمه اسم خفیف دارم من وقتی بویی میاد سینم میسوزه وکمی سرفه مکنم واسپری هم استفاده در این موقع درمان من چیه چیکار کنم هیچ جا بخاطر بو نمیتونم برم ممنونم لطفن جواب بدین این دومین پیامی که کذاشتم
Iran (Islamic Republic of)
اقاپور
۰۹:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر من ۵۳ سالمه اسم خفیف دارم من وقتی بویی میاد سینم میسوزه وکمی سرفه مکنم واسپری هم استفاده در این موقع درمان من چیه چیکار کنم هیچ جا بخاطر بو نمیتونم برم ممنونم لطفن جواب بدین این دومین پیامی که کذاشتم
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه اقاپور
۰۸:۲۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
من اسم خفیف دارم و وقتی سرفه میکنم از اسپیر استفاده مکنم اما من از بوهایی شیمیایی وبوهایی که از اتش است وسیگار من سرفه میکنم جه داروی برای باید مصرف کنم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۰۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین من دوساله که با الرژی دست پنج نرم میکنم بعد چند وقت سرفه و تنگی نفس گرفتم موقع میرم بیرون تنگی نفس و سرفم چند برار میشه میشه باید بگین من چیکار کنم دکتر هم خیلی رفتم
Iran (Islamic Republic of)
hosein
۲۱:۳۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر اسپری seretid diskus250 یه نوزاد سالم بی هوا استفاده کنه عوارض داره یا نه
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۱:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
وقتی اسم حمله میکنه یه خورده بالاتر از کمرم درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۲:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
اسم دارم سرما که میخورم پشتم درد میکه چه کار کنم الان درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سجادخدایی
۱۵:۱۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
مدت 1سال هست با موتورسیکلت تصادف کردم،از ناحیه گردن ضربه دیدم که باعث شده دست راستم و دیافراگم راستم فلج بشه،از اون موقع به بعد مشکل تنفس شدیدی دارم،سی تی اسکن گرفته شد گفتن برونشید مزمن داری،هرچه قدر دارو واسم نوشته میشه هیچ اثری نداره،تپش قلب شدیدی دارم،تب و عرق میکنم،رنگم قرمز میشه،دست و پاهام یخ میزنن و درد میکنن،یه جوری تنفس دارم که مثل اینکه تو غرد و غبارم،دهنم خوش میشه،یه جوری بدنم تو فشار میوفته که قابل توضیح نیست
لطفا اگه امکانش هست کمکم کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۰۴:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام .من الان نزدیک 3 ماهه تنگی نفس دارم.وقتی بهش فکر میکنم بدتر میشم و حالم بد میشه دست و پاهام بی حس میشن و توان ندارم کاری کنم دلشوره کل وجودمو میگیره.ولی داعم باید نفس عمیق بکشم.رفتم دکتر ازمایش تیرویید .کم خونی .غلظت خون نوشت مشکلی نداشتم .نوار قلبمم اوکی بود .نوار ریه ام یکم زیر اون دایره ها بود ک دکتر گف حیاسیت و از استرس و بهم دارو داد دارو استرس ک خوردم و حالم بدتر شد الان فق دوتا اسپری میزنم ک تاثیری ام نداشته .میشه راهنمایب کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم نا روی
۱۳:۰۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من به گرد وغبار حساسیت دارم گاهی اوقات نفس تنگی شدید دارم مخصوصا شبا هنگام خواب روستای ما همش گرد وخاک ناشی از بادهای طوفانیه حتی اگه دروپنجره هارو هم ببندیم باز هم تو خونه گرد وخاک میاد
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۱:۱۳ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلا من ۲۵سالم هست الرژی دارم وتنگـ نفس میشم بیشتر مواقع ولی به محض خابیدن تنگ نفسم کاملا از بین میرود مشکل من چیه
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۱:۰۸ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام من ۲۵سالم است آلرژی دارم همیشه وقت تنگ نفس،میشم دارو هیچ تاثیر برای بیماری من ندارد مثلا اسپری مصرف میکنم یکم خوب میشم بعد از چند دقیقه دوباره شدید تر تنگ نفس میشم بدون دارو بهترم وعلایم یواش یواش فروکش میشود مشکل من چیه
Iran (Islamic Republic of)
رضاحسن زاده
۱۴:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
من چیکار کار شبا نفسم نمیاد کارم تزریغات در دام هست
یه دکتر خوب معرفی کنید
از راپله میرم بالا بعدش باید بشینم
بینیم هم بسته هست
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۱:۳۶ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام من یه دختر ۱۷ ساله ام.۲ سال هست که آسم مزمن دارم.از اسپری استفاده میکنم ولی گاهی حالم خیلی بد میشه.حتی بعضی اوقات نفسم به طور کامل قطع میشه.آیا من خوب میشم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۲:۴۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
من 21 سالم امسال آلرژی گرفتم دکتر هم رفتم ولی تشخیص ندادند تا اینکه فهمیدم تبدیل به آسم خفیف شده آیا درمان داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۲:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام 23 سالمه و 2ساله اسم دارم تنگی نفسم با دارو و ورزش بهتر شده ولی سرفه و عطسه نه. در روز خیلی عطسه میکنم به طوری که با چند تای اول فشارم میافته و اینقدر زیاده که قفسه سینم درد میگیره.به دکتر میگم دکتر میگه باید با سرم شستشو بدی میخواستم بدونم راه دیگه ای نداره??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
پسرم نفس تنگی راره دارو مصرف میکند ولی خوب نمیشه جکارکنم چی بهش بدم ارم بشه نفس تنگی اذیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۰:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام پسرم هیجده ماهشه الان دوماه سرفه میکنه چن جلسه بردم دکتر آخرین بار بستری کرد قطع قطع نشده ولی باز کمی سرفه داره تو رو خدا راهنماییم کنید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۲۲:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
موقه ای که صجبت میکنم سرفه به سراغم میاد سر ما خوردگی ندارم علت چیست دکتر جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
سلام مدت ۲۰ساله انحراف پلییپ دارم اکنون خون گرفتگی اسهال همیشگی دارم نمیدانم چیکار کنم گوش حلق میرم میگن عمل بشه بیمارستان میرم میگن ارتباط نداره گبر افتادم
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۰۳:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
باسلام و خسته نباشید خدمتتون اقای دکتر من۱۵ ساله هستم و از ۳ ماهگی دچار اسم کودکان بودم که حالا تبدیل به اسم بزرگسالان شده تا به حال حمله ی شدید بهم دست نداده بود ولی امسال ۲ بار یکی به دلیل استرس و دیگری به دلیل ناراحتی زیاد بهم دست داد و توی مدرسه به دلیل استرس سرفه های خیلی شدیدی بهم دست میده میخواستم بدونم برای کم شدن سرفه ها باید چیکار کنم و ایا مقدار مصرف اسپری ام رو بالا ببرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
سلام دختر یک سال وچند ماه است به علت سرماخوردگی بیمار آسم گرفت چه باید بکن
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام؛خسته نباشید.من پیش دکتر گوش و حلق و بینی و ریه که رفتم گفتن مشکلی نداری ولی بازدم ندارم و نفسم رو بیرون نمیتونم بدم؛واسه همین اکثرا خسته و افسرده ام؛صدام هم نفس الوده.پدرم هم علائم تقریبا مشابه من داره همیشه انرژی کم میاره و نمیتونه درست صحبت کنه.میتونه ارثی باشه؟چیکار باید کنم؟راهی هست که تشخیص قطعی داده بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۳:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۷
پسرم ۸سالشه واز بچگی فقط زمستانها و اونم موقع سرما خوردگی شروع به صرفه میکنه فقط سرفه بدون خس خس یا هیچ دردی. حالا بردم پیش یه متخصص اطفال میگه آسم داره. لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین کتابی
۰۰:۲۲ ۰۲ دی ۱۳۹۷
باعرض سلام وخسته نباش
اقای دکتر من شبا بیشتر راه تنفسیم اذیت میکنه ودهنم خشک میشه مجبور هر ده دقیه اب بخورم یعنی دهنم همچنین خشک میشه که از خواب بیدارم میکنه انگار خفه میشم ممنون میشم راهنمایم کنید که مشکلم چیه سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام اقا دکتر خسته نباشید من یه پسر دارم ۲۲ سالش هست بعضی وقتا نفس تنگ میشه میگه شکمش زیر پوست خارش میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۷
سلام خواهش میکنم جواب سوالات رو بدید
Iran (Islamic Republic of)
ذوالفقار
۰۸:۵۱ ۰۹ تير ۱۳۹۷
سلام وقتتون بخیر .24سالمه در زمان کودکی تا سن7سالگی دچار بیماری آسم بودم.سوالم اینکه الان هنگام نفس کشیدن ب خصوص نفس عمیق درد بسیار شدیدی در سمت چپ قفسه سینم وارد میشه و باید فوری روی پهلوی راستم بخوابم تا این درد رهام کنه تقریبا جایی ازم درد میگیره ک قلبم هست اما نوار قلب گرفتم مشکلی نداشت درضمن این مشکل هر چند وقت یبار سراغم میاد لطفا کمکم کنید .ممنون. .تو شهرستانی هستم که دکترا زیاد تخصص ندارن .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام من 18 ساله هستم و آسم خفیف دارم دارو هم مصرف میکنم . آسم خفیف درمان قطعی داره؟ درمانی که بعد چند وقت نیاز به مصرف دارو نباشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۲:۲۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
من اسم دارم عسل اویشن میخورم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
انیک
۰۷:۳۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
سلام . پسر من ۵ سال و نیمەست دو ماە ونیم پیش سرماخوردگی شدید و عفونت لوزە گرفت بعد از اون سرفە زیاد میکرد سرفە گاهی خشک گاهی هم خلط داشت الان هر وقت خستە میشە یا موقع دویدن سرفەش زیاد میشە خس خس سینە هم دارە ولی بعد چند ساعت خوب میشە شبا هم راحت میخوابە موقع الودگی هوا هم سرفە میکنە ایا کودک من بە آسم مبتلاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
در آسم های شدید می توانید هفته ای ۳ لیوان (دو هفته) از ادرار شتر شیرده استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که ادرار شتر در اسلام حلال است. ضمنا تجویز ادرار شتر نسخه امام صادق (ع) است و استاد خیر اندیش هم در کرج درمان قطعی بیماری آسم را همین ادرار شتر اعلام کردند.
خلاصه برای درمان قطعی آسم شدید هفته ای ۳ لیوان (دو هفته) از ادرار شتر شیرده استفاده نمایید.
۱۲
آخرین اخبار