مدیرکل بهزیستی استان لرستان:

وضعیت کودکان استان لرستان به لحاظ اختلالات اضطرابی بسیار خطرناک است

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: هرساله غربالگری اضطراب در استان لرستان اجرا می‌شود و متأسفانه وضعیت کودکان استان به لحاظ اختلالات اضطرابی بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛اسدالله حیدری صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به طرح تمامی دعاوی خانوادگی در بهزیستی و مراکز مشاوره مورد تائید بهزیستی پیش از طرح در محاکم قضایی اظهار داشت: این امر برای نخستین بار در کشور اجرا شده و نتایج خوبی هم به دنبال داشته است.

وی افزود: پیش‌ازاین اقدام ظرفیت تمامی مراکز مشاوره بهزیستی استان تقریباً خالی بود و در حال حاضر به نوبت‌دهی رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان عنوان کرد: برخلاف اذهان عمومی که عامل بسیاری از طلاق‌ها را بیکاری و یا اعتیاد می‌دانند، ضعف مهارت‌های زندگی مهم‌ترین عامل طلاق است که با آموزش رفع می‌شود بنابراین دستگاه‌های متولی امر آموزش در این زمینه باید برنامه‌هایی داشته باشند.

وی ورود آموزش‌وپرورش در ارائه این آموزش‌ها را راهگشا دانست و بیان کرد: باید تفاهم‌نامه‌ای میان بهزیستی و مراکز مشاوره و آموزش‌وپرورش منعقد شود که افرادی که در معرض ریسک هستند آموزش‌های لازم را فراگیرد که بر اساس آنالیز جداول موجود 31 درصد افراد سابقه طلاق در خانواده خوددارند و باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند تا مجدداً این سیکل تکرار نشود.

حیدری با اشاره به‌ضرورت بحث نشاط اجتماعی تصریح کرد: هرساله غربالگری اضطراب در استان لرستان اجرا می‌شود و متأسفانه وضعیت کودکان استان به لحاظ اختلالات اضطرابی بسیار خطرناک و بد است و اگر چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده نشود مردم افسرده خواهند شد.

وی بر لزوم تعریف ساختاری برای پیگیری این مسئله تأکید کرد و این مسئله را نیز یادآور شد که همه مسائلی که می‌تواند استرس را در انسان منتقل کند همچون کودک‌آزاری، کودکان کار، فقر اقتصادی بالا و درآمد عمومی پایین در استان لرستان وجود دارد و درصد کثیری از افراد جامعه نمی‌توانند به دلیل موانعی که تحت عنوان معماری غیراستاندارد بر سر راه آن‌ها ایجادشده در خیابان تردد کنند که همه این مسائل در استان لرستان بیداد می‌کند اما کارگروهی که متولی این مسائل شود وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان در ادامه با ارائه پیشنهادی گفت: کارگروه نشاط اجتماعی در استان لرستان باید تشکیل شود که از ابتدا تا انتها برنامه‌هایی برای مادران باردار از منظر سلامت روحی روانی ارائه دهد و ورزش و جوانان نیز درزمینهٔ ورزش‌های همگانی ورود کند و سازمان ارشاد اسلامی برای موسیقی مشروع برنامه داشته باشد و تبلیغات اسلامی نیز تنها روی ایام عزاداری‌ها تمرکز نکند و در مناسبت‌های شاد هم برنامه داشته باشد.

وی جامعه ناشاد را مستعد هرگونه آسیب و انحراف اجتماعی خواند و تصریح کرد: جامعه ما به دلیل تمامی مسائل و مشکلاتی که در استان لرستان وجود دارد ناشاد است و هیچ متولی هم ندارد از سویی مهدهای کودک وضعیت خوبی ندارند و کودک مضطرب آینده خوبی ندارد بنابراین باید برنامه‌های پیشگیرانه قبل از ورود به مدارس آغاز شود چراکه انسان سالم فردی افسرده و مضطرب نیست و در این حوزه مشکلات فراوانی وجود دارد.

حیدری بابیان اینکه کودکان ما در معرض خطر هستند از ارائه هرگونه آماری در صحت گفته خود امتناع کرد و گفت: نمی‌خواهیم در این زمینه آماری ارائه دهیم اما باید دستگاهی متولی کارگروه نشاط اجتماعی باشد تا نسبت به نسل‌های آینده احساس تکلیف نشود.

انتهای پیام/پ

 

کنترل خشم و اضطراب در کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.