مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان؛

جمعیت یوزپلنگ ایرانی کم شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان گفت: هزینه های زیادی در سالهای گذشته برای حفظ یوزپلنگ ایرانی شده اما تعداد این یوزها به نصف کاهش یافته است .

علی رغم هزینه های بالا جمعیت یوزپلنگ ایرانی کم شده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علیرضا جزینی زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست باید استراتژی داشت گفت: یکی از دلایل کاهش جمعیت یوز ایرانی این است که  منابع آبی و حیواناتی که چرخه حیات را تکمیل می کنند بسیار اندک هستند.

وی افزود: امروز پدیده تغییر اقلیم تهدیدی بسیار جدی است و آمار سازمان ملل حاکی از بدترین بلایا با منشا اصلی تغییر اقلیم است که به آن توجه نشده است.

وی ادامه داد: تنها باید بین 20 تا 40 درصد آب های تجدید پذیر را به میزان 32 میلیارد مترمکعب مصرف کنیم اما امروز 97میلیارد مترمکعب آب برداشت می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان کرمان گفت: چالش های اصلی محیط زیست امروز کمبود آب و آلودگی های زیست محیطی است و انواع پروژه های ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آب گره خورده است.

وی بیان کرد: طی یکصد سال گذشته از امنیت به عنوان یک مسئله سیاسی یاد شده اما امنیت اصلی کشور امروز به مسائل محیط زیستی گره خورده است و امنیت امروز در گرو بیماری ها، ریزگردها و افسردگی های ناشی از آلودگی، خشونت های اجتماعی و تغییرات اقلیمی است که به صورت جدی زندگی و حیات بشر را تهدید می کنند.

جزینی زاده افزود: ایران مقام برتر دنیا در فرسایش خاک، فرسایش پوشش گیاهی، فرسایش زیستگاه حیوانی و جانوری و هدر دادن انرژی را دنیا به خود اختصاص داده است و در هر نقطه ای که عوامل زیست محیطی رعایت نشود امنیتی وجود ندارد..

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: نظم اجتماعی، مشارکت مردمی و تعادل بخشی زیست محیطی را باید توسعه داد و نباید سرمایه محیط زیست و آیندگان را پیش فروش کرد و اگر این موارد رعایت شود در حفاظت از محیط زیست موفق خواهیم بود.


وی گفت: در برنامه ششم توسعه برنامه حضور مردم به عنوان یک رکن در حفاظت از محیط زیست مصوب شده است .


همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت با شرکت پنج کشور از 24 آبان ماه در کرمان آغاز شده و تاپنج شنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

کاهش جمعیت یوزایرانی علی رغم هزینه های محیط زیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار