شناسایی 289 مورد تلفات طیور مشکوک به آنفولانزای پرندگان در آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: از پارسال تاکنون 289 مورد تلفات طیور مشکوک به آنفولانزای پرندگان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کامیار داهیم با بیان اینکه هم اکنون در آذربایجان غربی موردی از ابتلا به آنفولانزا وجود ندارد، افزود: در یکسال گذشته چهار میلیارد و 500 میلیون ریال، غرامت معدوم سازی پرداخت شده و این نهاد هیچ گونه بدهی از بابت پرداخت غرامت ندارد.

وی بیان کرد: در این استان از 22 آبان سال گذشته تاکنون 289 مورد تلفات طیور که مشکوک به بیماری آنفلوآنزا بود، شناسایی شده و برای بررسی های بیشتر نیز 20 هزار نمونه برداری انجام شده که در نتیجه آنها 43 کانون بیماری شناسایی شده است.

داهیم با تاکید بر اینکه از کل 43 کانون، یک کانون صنعتی، 9 کانون ویلایی و 32 کانون روستایی بوده است، اظهار کرد: با وجود افزایش کانون بیماری فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور، در آذربایجان غربی موردی از این بیماری گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ورود غیرمجاز انواع نهاده های طیور به استان یکی از عوامل نگران کننده شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، گفت: عوامل انتظامی باید کنترل حمل و جابجایی انواع نهاده های طیور فاقد بارنامه و گواهی قرنطینه ای بهداشتی دامپزشکی را تشدید کند.

در سال 94 در آذربایجان غربی  بخشی از  روستاهای ارومیه، خوی و سردشت با بیماری آنفلوآنزا در طیور بومی مواجه شد.

انتهای پیام/ع

معدوم سازی 43 کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.