وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

اعزام هجدهمین دوره دانشجویان به عتبات از بهمن ماه آغاز می‌شود/۴۷ موسسه اعزام دانشجو به خارج فاقد اعتبار اعلام شدند

اعزام هجدهمین دوره دانشجویان به عتبات از بهمن ماه آغاز می‌شود/۴۷ موسسه اعزام دانشجو به خارج فاقد اعتبار اعلام شدندوزارت علوم در هفته‌گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

 

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

پرداخت سریع تسهیلات به دانشجویان در مناطق زلزله‌زده

یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت:صندوق رفاه دانشجویان ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دانشجویانی که در این حادثه تعدادی از خویشاوندان و بستگان خود را از دست داده اند، اعلام آمادگی می کند که به صورت ویژه و فوق العاده علاوه بر رسیدگی به مشکلات رفاهی دانشگاه های غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه که دچار مشکل شده اند نسبت به پرداخت تسهیلات کمک به دانشجویان در اسرع وقت اقدام کند.

۴۷ موسسه اعزام دانشجو به خارج فاقد اعتبار اعلام شدند

معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، لیست موسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو را به روز کرد،براساس این فهرست، از مجموع ۸۷ موسسه و شرکت اعزام دانشجو، ۲۹ موسسه تا اطلاع ثانوی تعلیق شده و ۴۷ موسسه فاقد اعتبار اعلام شدند. از مجموع این ۸۷ موسسه سه موسسه نیز به دلیل فوت صاحب امتیاز لغو مجوز شده و هشت موسسه بنا به درخواست شخصی و اعلام انصراف صاحب امتیاز لغو مجوز شده است.

امضای مهندسین دانشگاه‌ها پای ویرانه ‌های زلزله

محمود نیلی احمدابادی رییس دانشگاه تهران  با اشاره به سیر مدرک‌گرایی در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: ما امروز‌ دچار‌ بی‌کیفیتی‌ هستیم‌ دانشگاه نتوانسته‌ است مشکل مدرک‌گرایی را حل کند‌ بسیاری از ساختمان‌های بی‌کیفیت‌ که در زلزله‌ اخیر شاهد ریزش آنها بودیم با امضاء کسانی‌ ساخته شد که در دانشگاه مدرک مهندسی‌ خود را گرفته‌اند.

لزوم اصلاح محور اقتصاد در کشورهای جهان سوم

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در گذشته توسعه پایدار مفهوم گسترده‌ای داشت و انسان‌ها به طور غریزی درک کرده بودند که از بین بردن طبیعت می‌تواند انسان‌ها را هم نابود کند اما حال با توسعه و پیشرفت‌های جهانی این غریزه فراموش شده است و به عنوان یکی از مهمترین موضوعات جوامع انسانی مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امروزه کشورهای پیشرفته دنیا اقتصاد خود را بر پایه دانش برنامه‌ریزی کرده‌اند اما متاسفانه هنوز کشورهای کم‌تر توسعه یافته و جهان سومی با محور قرار دادن صنعت تلاش می‌کنند پیشرفت کنند که این رویکرد باید اصلاح شود.

ساخت سالن چند منظوره ورزشی در دانشگاه تهران

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت:دانشگاه تهران هشت هزار و 800 متر فضای ورزشی روباز دارد که سرانه هر دانشجو 40 متر محاسبه می شود که این وضعیت خوبی است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه فضای ورزشی سرپوشیده این دانشگاه 29 هزار متر است که این عدد قابل قبول نیست،با ساخت سالن چندمنظوره ورزشی، سرانه ورزشی دانشجویان اندکی بهبود میابد.

لزوم استفاده از رویکردهای نوین در پژوهش

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت:باید با تغییر رویه‌های متعارف آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، به سمت استفاده از رویکردهای نوین و خلاقانه در مقوله آموزش و پژوهش حرکت کنیم.

حضور 40 درصدی دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد

کرم‌الله دانشفرد معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت:دانشگاه آزاد با بیش از ۱.۵ میلیون دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه‌های غیر دولتی دنیا است که بیش از ۴۰ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل کشور را در خود جای داده است.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه این واحد بزرگترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطر نشان کرد: واحد علوم و تحقیقات با برخورداری از آزمایشگاه‌های متعدد و مجهز در بیش از ۲۰ دانشکده موفق شد طبق آخرین رتبه‌بندی جهانی در بین ۷۰۰ دانشگاه برتر کشور جای بگیرد.

اعزام هجدهمین دوره دانشجویان به عتبات از بهمن ماه آغاز می‌شود

محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:اعزام های دوره هجدم عتبات دانشگاهیان بهمن ماه آغاز می‌شود و تا 15 اردیبهشت ماه سال 97 ادامه دارد.

وی ادامه داد: در طول این مدت 3 کاروان به صورت هوایی و 1 کاروان به صورت زمینی اعزام می‌شوند.

حذف کنکور غیرممکن است

محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حذف کنکور نیازمند وجود زیرساخت‌های مختلفی است که در حال حاضر به دلیل نبود این زیرساخت‌ها انجام این کار غیر ممکن است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار