انتقاد روسیه از بهره‌برداری سیاسی برخی کشورها از موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه

وزارت خارجه روسیه از تلاش برخی کشورها برای بهره‌برداری سیاسی از موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه انتقاد کرد.

انتقاد روسیه از بهره‌برداری سیاسی برخی کشورها از موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، همزمان با تلاش برخی کشورها برای بهره برداری از موضوع استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه و تحقیقات مربوط به آن برای تحقق اهداف سیاسی، روسیه اعلام کرد اجازه نمی دهد ساز و کار مشترک تحقیق در این باره سیاسی شود و مانع از بهره برداری برخی کشورها از این موضوع به نفع خود می شود.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد مسکو به تلاش های خود برای جلوگیری از سیاسی شدن ساز و کار تحقیق مشترک درباره (استفاده از سلاح های) شیمیایی در سوریه و جلوگیری از هرگونه تلاش برخی کشورها برای بهره برداری از این مسئله جهت دستیابی به اهداف ژئوپلتیک در منطقه، ادامه می دهد.

گزارشگر شبکه در این باره گفت: بحث و جدل روسیه و آمریکا درباره موضوع استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به خارج از شورای امنیت نیز کشیده شده است. وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای جلسه فوق العاده شورای سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی را که در همین خصوص برگزار شد، کار آمریکا دانست. روسیه معتقد است این سازمان به سمت ایفای نقشی کشیده می شود که شایسته چنین سازمانی نیست و نشانه هایی از تلاش آمریکا در این سازمان برای تصویب قطعنامه ای شدید علیه سوریه مشاهده می شود، زیرا این کشور اخیرا در تصویب قطعنامه ای مشابه در شورای امنیت ناکام ماند.

در ادامه گزارش آمده است: در همین حال روسیه متعهد شد به تلاش برای جلوگیری از سیاسی شدن فعالیت های این سازمان در آینده و نیز تلاش برخی کشورها برای بهره برداری از موضوع سلاح های شیمیایی در سوریه، ادامه دهد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه ضمن تاکید بر تلاش برای جلوگیری از سیاسی شدن فعالیت های سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی و بهره برداری برخی کشورها از آن آمده است: تحقیقات درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در خان شیخون سوریه هنوز به پایان نرسیده است. مسئولان این حادثه دیر یا زود مشخص می شوند و روسیه هم در صدد تحقق همین هدف است.

گزارشگر ادامه داد: اعتراضات روسیه به گزارش این جلسه، ناشی از نتایج گزارش هفتم ساز و کار مشترک تحقیق درباره این مسئله است که طی آن سوریه پیشاپیش (قبل از روشن شدن نتایج تحقیقات) به استفاده از گاز سارین در خان شیخون محکوم شده است. وزارت خارجه روسیه چنین نتیجه گیری هایی را عاری از صحت دانسته است، بخصوص که تهیه کنندگان این گزارش به ادله و شواهدی که روسیه در نشست مشترک وزارتخانه های دفاع و خارجه این کشور در روز دوم نوامبر کنونی ارائه شد، توجهی نکرده اند.

انتهای پیام/

 

روسیه از روند تحقیقات درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در خان شیخون سوریه انتقاد کرد 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار