بهای نفت کاهش یافت/ ثبات در بازار طلا ۱۳۹۶/۰۹/۰۸

نامشخص بودن نتیجه نشست روز پنجشنبه اعضای سازمان اوپک و آتش‌سوزی در یک پالایشگاه در تگزاس باعث کاهش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال نامشخص بودن نتیجه نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در روز پنجشنبه که قرار است درباره تمدید توافق نفتی مذاکره کنند، بهای طلای سیاه امروز با کاهش همراه بود.

همچنین آتش سوزی در یکی از پالایشگاه های شرکت نفت و گاز آمریکایی «اکسان موبیل» در شهر «بومانت» در تگزاس بهای نفت را تحت تأثیر قرار داد. این پالایشگاه روزانه 362 هزار بشکه نفت تولید می کرد. آتش نشان ها موفق شدند آتش این پالایشگاه را مهار کنند؛ اما این پالایشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 23 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، به 63 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 12 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، 57 دلار و 99 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت همچنین به دلیل افزایش فعالیت های حفاری آمریکا با کاهش همراه بوده است. مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 24 نوامبر با 1.8 میلیون بشکه افزایش همراه بوده است و تعداد کل آن به 457.3 میلیون بشکه رسیده است. این درحالیست که کارشناسان پیش بینی کاهش 2.3 میلیون بشکه ای نفت را کرده بودند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. اما به دلیل منقضی شدن این توافق در ماه مارس، اعضای اوپک قرار است فردا (پنجشنبه) نشستی برگزار کنند. به نظر می رسد عربستان سعودی با تمدید این توافق تا پایان سال آینده میلادی موافق است؛ اما روسیه درباره این مسئله تردید دارد. وزیر نفت عراق هم پیشتر اعلام کرد از تمدید توافق استقبال می کند. این در حالیست که کویت اعلام کرد هنوز درباره مدت تمدید این توافق تصمیمی اتخاذ نکرده است.

شرکت خدمات مالی و بانکداری «گلدمن ساکس» اعلام کرد: نتیجه نشست اوپک در 30 نوامبر بیش از هر زمان دیگری نامشخص است.

به دنبال آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1294.12 دلار معامله شد. کره شمالی بامداد روز چهارشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک آزمایش کرد که با موفقیت نزدیک آبهای ژاپن فرود آمد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار