امام جمعه دلوار:

معیشت مرزنشینان استان بوشهر قربانی تصمیمات شتابزده شده است

امام جمعه دلوار با تاکید بر لزوم رفع مشکل ته‌لنجی، گفت: معیشت مرزنشینان استان بوشهر قربانی برخی تصمیمات عجولانه و شتابزده شده است.

معیشت مرزنشینان استان بوشهر قربانی تصمیمات شتابزده شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با تبریک سالروز میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت اظهار داشت:  پیامبر اسلام (ص) همواره منادی وحدت در میان امت اسلامی بوده است چرا که در سایه وحدت  برکات بسیاری نصیب اسلام و مسلمین می شود.

وی اضافه کرد: دشمنان همواره برای ضربه زدن به اسلام بر تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف پافشاری می کنند اما امت اسلام اعم از شیعه و سنی باید با هوشیاری و حفظ وحدت اجازه اختلاف و تفرقه افکنی را به دشمنان اسلام ندهند.

امام جمعه دلوار بیان کرد: امروز هجمه ها و شیطنت استکبار و دشمنان اسلام ضرورت هوشیاری و وحدت اسلامی را دو چندان کرده است.

وی گفت: جبهه کفر و شرک و الحاد و عوامل استکبار و صهیونیزم بین‏ المللی، بخاطر روحیه سلطه‏ طلبی،و وحشتی که از همگرایی امت اسلام داشته و دارند  همواره وحدت و بیداری و مقاومت امت و جهان اسلام را مانع راه و اهداف خود می‏ دانستند لذا بیشترین توطئه‏ ها و تلاش های خود را به تفرقه و شکستن وحدت امت اسلام اختصاص داده‏ اند.

وحدت عامل پیروزی مسلمانان است

زاهددوست افزود: وحدت و همدلی همیشه عامل اصلی  پیروزی مسلمانان بوده است، و امروز پیروزی عظیم جبهه مقاومت که نمادی از وحدت ملت های مسلمان از  افغانستان، پاکستان، ایران، سوریه، لبنان، عراق می‏ باشد هم ،ثمره ارزشمند وحدت‏ امت اسلام علیه فتنه استکباری صهیونیستی داعش بود که می تواند الگوی خوبی برای همه جوامع اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: با هم بودن مسلمانان جهان که بیش از یک میلیارد نفر هستند باعث عزت، عظمت و اقتدار روز افزون آنان می شود.

امام جمعه دلوار گفت: امروز توطئه‌های استکبار جهانی در راس آنها آمریکای مکار با ایجاد سلفی‌گری و ترویج تفکر پوسیده وهابیت و حمایت از جریان شیعه‏ انگلیسی که با تفرقه و اختلاف و برافروختن آتش فتنه‌های گوناگون در بین فرق مختلف اسلامی خوش‏ خدمتی خود را به جبهه کفر و استکبار تکمیل کرده‌اند نمایان شده است.

وی بیان کرد: ایجاد شجره ملعونه داعش که به فضل الهی و با ایستادگی و استقامت مجاهدان جبهه مقاومت و مجاهدت مدافعان حرم ریشه آن سوزانده شد و یا تشدید جنگ‌های نیابتی و فرقه‏‌ای و حرکت مرموز اسلام‏ هراسی و شیعه‏ هراسی و در نهایت ایران‏ هراسی قطعاً یکی از اساسی‏ ترین اهداف آن‏ها از این اقدامات ایجاد اختلاف و شکاف بیشتر در صفوف به‏ هم فشرده امت اسلام بوده است.

زاهددوست با بیان اینکه حیات سیاسی غرب و نان و آب جبهه استکبار در رأس آن آمریکا و اسرائیل در گرو تشتت و تفرّق جهان اسلام است، تصریح کرد:  وحدت، اکسیری است که همواره باید اولویت اول آحاد امت اسلام در کشورهای مختلف قرار داشته باشد.

امام جمعه دلوار افزود: ایران اسلامی افتخار دارد با تأسی به امام راحل که منادی وحدت امت اسلام بود و خلف صالح او امام خامنه‏ ای(مدظله‏ العالی) که بدون شک امروز امید جهان اسلام است، همواره منادی وحدت آحاد امت اسلام بوده تا به فضل الهی، تحت سایه وحدت جهان اسلام بر مجد و عظمت و عزت و اقتدار همه کشورها و ملت های مسلمان افزوده شود.

نمایندگان از احقاق حقوق ملت کوتاهی نکنند

وی با اشاره به فرارسیدن دهم آذر ماه، سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، اظهار داشت: شهید مدرس یک شخصیت عالم و مجاهد بود و خود را همواره مدافع حقوق مردم می دانست و نمایندگان مجلس باید از سیره و روش آیت الله مدرس درس بگیرند.

حجت‌الاسلام زاهددوست افزود: نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی  باید به تاسی از سیره شهید مدرس و دیگر بزرگان به دنبال احقاق حقوق ملت باشند و ذره ای در این زمینه کوتاهی نکنند.

وی گفت: مردم ما امروز مشکلات و گرفتاری‌های زیادی دارند و چشم امید آنان به مسئولین نظام و خصوصا نمایندگانی است که با رای خودشان بر کرسی مجلس شورای اسلامی نشسته اند.

لزوم رفع مشکل ته‌لنجی

امام جمعه دلوار ادامه داد: امروز معیشت بخش قابل توجهی از مردم در استان ، قربانی تصمیمات عجولانه و شتابزده برخی آقایان مسئول شده و مدتی است از کسب و کار آنان خبری نیست.چه کسی باید پاسخگو باشد؟

وی اضافه کرد: انتظار ما از نمایندگان استان  و به‌ویژه از نماینده شهرستان بیشتر از این است، چرا که نمایندگان به دولت و وزرا و مسئولین عالی کشور دسترسی دارند. انتظار داریم با شجاعت و بدون تعارف از حق و حقوق این مردم دفاع کنند.

زاهددوست بیان کرد: برخی نمایندگان می‌گویند ما قانون‌گذار هستیم و مشکلات روزمره مردم به ما ربطی ندارد، اولا که مردم به امید رفع مشکلاتشان به شما رای داده‌اند ثانیا  اگر هم می‌گویید قانون‌گذار هستید چه خوب است موضوع کالای ملوانی را قانون‌مند کنید تا خاطر مردم آسوده شود.

وی افزود: استاندار بوشهر باید با همکاری مجمع نمایندگان استان بنشینند و برای این مشکل اساسی چاره اندیشی کنند و حق مردم را از دولت مطالبه کنند. مردم از شما مسئولین انتظار زیادی ندارند و  مردم نان شب و زندگی آبرومندانه می‌خواهند.

زاهددوست تصریح کرد: مردمی که در همه صحنه های انقلاب و نظام اسلامی و با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری حضور داشته و علیرغم همه مشکلات و نامهربانی‌ها به کوری چشم دشمن امروز و آینده هم حضور حماسی داشته و خواهند داشت آیا سزاوار است بخاطر معیشت و نان زندگی آبرومندانه در زجر و زحمت باشند.

وی گفت: بنده از نگاه کردن به صورت این مردم احساس شرمندگی می‌کنم که چرا این مردم شریف و نجیب توقعات زیادی هم ندارند اما هر روز معیشت و کسب و کار آنها در خطر است.

امام جمعه دلوار با اشاره به یازدهم آذر ماه سالروز شهادت سردار جنگل شهید میرزا کوچک خان جنگلی، اظهار داشت: میرزا کوچک خان جنگلی هنگام ورود بیگانگان به میهن براساس آموزه‌های دینی قیام کرد و در برابر ظلم و تجاوز دشمن ایستادگی کرد.

وی افزود: سردار جنگل  هم مانند سردار جنوب شهید رییسعلی دلواری نماد مبارزه با ظلم و ستم و مبارزه با استکبار بودند و ما وظیفه داریم انسان‌هایی را که برای دین و تحقق آرمان اسلام  از خود گذشتگی و ایثار کردند ، بزرگ بدانیم و  قدردان باشیم.

۱۶ آذر نقطه عطف حرکت های انقلابی بود

حجت‌الاسلام زاهددوست با اشاره ۱۶ آذر ماه که  روز دانشجو، تصریح کرد: آرمان خواهی و عدالت‌خواهی و جهاد علمی، ابتکار و نوآوری علمی در دانشگاه از انتظارات جامعه از دانشجویان است که باید به آن توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و نقد دیدگاه های مختلف با حضور نخبگان علمی  از مواردی است  که مقام معظم رهبری سالهاست آن را از دانشجویان و دانشگاهیان مطالبه فرموده است.

امام جمعه دلوار بیان کرد: حفظ بیداری و هوشیاری نسبت به توطئه ها و اهداف دشمنان و برخورداری از بصیرت سیاسی یکی از وظایف دانشجویان است که باید به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع کودتا ۲۸ مرداد سال ۳۲ خفقان شدید بر کشور حاکم شد اما در همین شرایط خفقان سیاسی و در جریان سفر نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا که خود از عاملان کودتای ۲۸ مرداد بود، به کشور، دانشجویان دست به قیام زدند و این روز به عنوان روزمبارزه با استکبار در تاریخ ثبت شد.

حجت‌الاسلام زاهددوست گفت: قیام ۱۶ آذر ماه سال ۳۲ نقطه عطف حرکت های انقلابی و ضد استکباری مردم ایران بود و حرکت دانشجویان در ۱۳ آبان ماه سال ۵۸ را تکمیل کننده حرکت ۱۶ آذر ماه سال ۳۲ بود.

وی افزود: امروز نیز از دانشجویان این انتظار می رود که آرمان گرایی و پایبندی به ارزش های انقلاب اسلامی را در همه زمینه‌ها مد نظر داشته باشند و تلاش کنند حرکت جهاد و پیشرفت علمی در کشور شتاب بیشتری داشته باشد.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی از سالها در روز دانشجو برنامه هایی در برخی دانشگاه ها برگزار شد که اساسا با فلسفه نامگذاری ۱۶ آذر در تضاد بود؛ چرا که ۱۶ آذر بخاطر مقابله با استکبار و استکبار ستیزی روز دانشجو نامگذاری شد و نقطه عطف حرکت های انقلابی بود.

وی اضافه کرد: دانشجویان در آن زمان پای انقلاب خود ایستاند و جانفشانی کردند و وظیفه دینی و انقلابی خود را انجام دادند امروز هم به همان رشادت ها و تفکرات انقلابی در فضای دانشگاه  نیاز داریم و توقع داریم فضای دانشگاه مانوس با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.