رئیس انجمن علمی آثار و مفاخر ایران؛

امروز همه مذاهب اسلامی باید اختلافات را کنار بگذارند

رئیس انجمن علمی آثار و مفاخر ایران گفت:امروز همه مذاهب اسلامی به این نتیجه رسیده اند که باید اختلافات را کنار بگذاریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مهدی محقق خراسانی   امروز در همایش پرچمدار تقریب در مشهد افزود: با بهره گیری از تقریب بین مذاهب می‌توان به بسیاری از اختلافات قومی و عقیدتی بین ممالک اسلامی پایان داد.


وی آیت الله محمد واعظ زاده را یکی از پیشگامان جریان تقریب بین مذاهب اسلامی در دنیا دانست و افزود: وی با جد و جهد و تلاش در چندین دهه زندگی خود نقش مهمی را در تقریب بین مذاهب اسلامی ایفاء کرد.

استاد گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه فردوسی هم در این مراسم گفت: تقریب کوششی مبارک برای هرچه نزدیک‌تر شدن مذاهب مختلف اسلامی با یکدیگر است.

محمد تقی فخلعی مشکلات اخلاقی را از مهمترین موانع سر راه تقریب بین مذاهب اسلامی دانست و افزود: خشونت‌های فکری، جهل. عصبیت و تقلید کورکورانه از مشکلات اخلاقی مانع تقریب است.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی درادامه  این مراسم گفت: بمناسبت نخستین سالگرد ارتحال استاد آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی همایش ملی بازشناسی شخصیت و اندیشه‌های آن بزرگوار بزودی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسیان افزود: این همایش با عنوان قرآن پژوه روشن بین ۳۰ آذر امسال به مدت یک روز در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی گفت:در این همایش یک روزه ده‌ها محقق و پژوهشگر علوم دینی شیعه و سنی از سراسر کشور درباره شخصیت و اندیشه‌های استاد آیت الله واعظ زاده خراسانی بعنوان پرچمدار جریان تقریب مذاهب باهم بحث و تبادل نظر می‌کنند.

همایش پرچمدار تقریب صبح امروز با حضور ۱۲۰ نفر از علماء، روحانیون، محققان واستادان حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان در سالن دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی برگزار شد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری همایش پرچمدار تقریب در مشهد
۰۰۰۲
خبرنگار: سید محسن واعظی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.