جبارزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای انتصاب استانداران بومی در دولت یازدهم با مشکل مواجه شدیم/لایحه جامع نظام انتخابات آماده تقدیم به مجلس است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در دولت قبل استاندار بومی انتخاب شد و مقرر شد در دولت دوازدهم استاندار بومی انتخاب نکنیم.

برای انتصاب استانداران بومی در دولت یازدهم با مشکل مواجه شدیم/لایحه جامع نظام انتخابات آماده تقدیم به مجلس استاسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دلیل انتصاب استانداران غیربومی از سوی وزارت کشور، اظهار کرد: در دولت یازدهم انتخاب استانداران به صورت بومی انجام شد اما معایبی در این زمینه وجود داشت که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده تصمیم گرفتیم در دولت دوازدهم برای استانها استاندار بومی انتخاب نکنیم.

وی با اشاره به معایب انتخاب استانداران بومی ادامه داد: ممکن است همه استان‌ها بر اساس شرایط خود، با مشکلاتی مواجه باشند، متاسفانه در برخی استان‌ها بخشی از انرژی استاندارها صرف رسیدگی به حواشی مختلف می‌شود در صورتی که استاندار مسئولیت هماهنگی امور استان را بر عهده دارد.

جبارزاده بیان کرد: زمانی که برای استانها، استاندار غیربومی انتخاب می‌شود قاعدتا نقاط ضعف استاندار بومی وجود نخواهد داشت و نگاه به وی هم برای انجام امور هماهنگی توسعه‌ای به عنوان نماینده دولت خواهد بود نه به عنوان نماینده یک قوم، طایفه و یک قبیله.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین درباره انتخاب استانداران و مشورت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: وزارت کشور در تعیین استانداران با اقشار مختلف از مردم عادی تا نمایندگان مجلس، ائمه جماعات، روحانیت، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی مشورت می‌کند چراکه هدف، رسیدن به گزینه‌ای اصلح است، لذا مشورت هر فرد در این زمینه موثر خواهد بود و از همه پیشنهاد و نقطه نظرها استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: انتصاب استانداران بر اساس معیارهای دولت و وزارت کشور خواهد بود، طبق این روند یک فرد معرفی و نهایتا به عنوان نماینده دولت در استان‌ها تعیین می‌شود.

جبارزاده در ادامه درباره تدوین لایحه قانون سازمان مدیریت بحران به منظور مقابله با آسیب حوادثی از قبیل زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران در زلزله کرمانشاه به خوبی عمل کرد متأسفانه آنچه میان مردم توسط عده‌ای با نیت خاص منتشر شد،‌ درست نبود زیرا مسئولان استان و متولیان امدادرسانی از ساعت‌های اولیه وقوع زلزله در صحنه حضور داشتند.

منکر وجود ضعف و کاستی در سازمان مدیریت بحران نیستیم

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: منکر وجود ضعف و کاستی در سازمان مدیریت بحران نیستیم اما اینکه گفته شود مدیریت بحران در بعضی شرایط همچون زلزله کرمانشاه منفعل عمل کرده، بی‌انصافی است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات امداد و نجات و خارج کردن هفت هزار مجروح از زیر آوار اقدام مهمی بود که توسط ستاد مدیریت بحران انجام شد.

جبارزاده بیان کرد: لایحه قانون سازمان مدیریت بحران تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و بیش از یک سال در خانه ملت در دست بررسی است، امیدوارم با کمک نمایندگان این لایحه تصویب شود.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره لایحه جامع نظام انتخابات اظهار کرد: این لایحه نهایی شده است و پس از بررسی در دولت، به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود. به منظور بررسی این لایحه با کمیسیون‌های مختلف مجلس مذاکره کردیم و این لایحه آماده تقدیم به مجلس است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
امیدوارم همه ی مشکلات رفع شه
آخرین اخبار