بررسی تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم ملی انگلیس یکی از هشت تیمی است که قهرمان جام جهانی شده‌ است و امسال به امید تکرار قهرمانی پا به این رقابت‌ها گذاشته است.

 به گزارش   خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تجزیه و تحلیل تیم ملی فوتبال انگلیس یکی از تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه که در گروه G قرار گرفته را در گزارش زیر بخوانید.

تیم ملی فوتبال انگلیس که در گروه هفتم این رقابت ها باید به مصاف بلژیک، پاناما و تونس برود.

شاگردان گرت ساوتگیت در ورزشگاه ومبلی موفق شدند با نتیجه 0-1 از سد اسلوونی عبور کنند وبا این نتیجه، صعودشان به جام جهانی روسیه را قطعی کنند تا سه شیر ها با صعود به جام جهانی 2018، بتوانند برای ششمین بار متوالی راهی جام جهانی بشوند.

سه شیرها با آمار 10 بازی، 8 برد، 2 مساوی، بدون باخت، 18 گل زده، 3 گل خورده، 26 امتیاز موفق شدند در رقابت های مقدماتی بالاتر از اسلواکی، اسلوونی، اسکاتلند، لیتوانی و مالت قرار گیرند و برای چهاردهمین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند.

این افتخار در سال ۱۹۶۶ که میزبانی آن دوره نیز بر عهده انگلستان بود برای این تیم به دست آمد. دیگر افتخار این تیم در جام‌های جهانی، است.

تیم ملی انگلیس یکی از هشت کشوری است که قهرمان جام جهانی شده‌است و 14 حضور در جام جهانی را تجربه کرده است که قهرمانی رقابت های جام جهانی 1966 و مقام چهارم در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا مهم ترین افتخارات این تیم در تاریخ جام جهانی است.

 سه شیرها همچنین 9 بار حضور در رقابت های یورو را تجربه کرده اند که کسب رتبه سوم یورو 1968 مهم ترین افتخار آن هاست.

از آغاز فعالیت این تیم تاکنون ۱۷ سرمربی هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده داشته‌اندکه نخستین سرمربی این تیم والتر وینترباتم به مدت ۱۶ سال از ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۲ هدایت این تیم را برعهده داشت ،هم اکنون گرت ساوت گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس است که پیش از این تجربه سرمربیگری در تیم های میدلزبورو و زیر 21 سال انگلیس را در کارنامه دارد.

گرت ساوتگیت سر مربی 48 ساله تیم ملی انگلستان که پس از برکناری سم آلاردیس طی قرادادی چهار ساله تا پایان رقابت های یورو ۲۰۲۰ هدایت سه شیرها را برعهده گرفت ، بازیکن فوتبال زاده ۳ سپتامبر ۱۹۷۰ اهل کشور انگلستان است که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال انگلستان را در کارنامه خود دارد، او در تاریخ ۱۲ دسامبر ۱۹۹۵ نخستین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال انجام داد و با حضور در ۵۷ بازی ملی و 2 گل زده، در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۰۴ آخرین بازی ملی‌اش را در برابر تیم ملی فوتبال سوئد انجام داد.

انگلیسی ها که مخترع فوتبال هستند به دلیل عملکرد ضعیف در رقابت های جام جهانی 2014 و یورو 2016 حجم انتظارات را از خود پایین آورده اند و به همین دلیل نمی توان توقع داشت که با وجود استفاده از بازیکنان شاخص در جام جهانی روسیه هم افتخار قابل ذکری کسب کنند.

بازیکنان کلیدی:

جو هارت، گری کیهیل، کیل واکر، کریس اسمالینگ، اشلی یانگ، اریک دایر، جسه لینگارد، جردن هندرسون، رحیم استرلینگ، دله علی، الکس اوکسلید چمبرلین، آدام لالانا، هری کین، جیمی واردی، مارکوش رشفورد، دنیل استوریج و دنی ولبک شاخص ترین بازیکنان تیم ملی انگلیس هستند و ساوت گیت امیدوار است با درخشش آن ها بتواند پس از 52 سال بار دیگر انگلیس را به قهرمانی جهان برساند.

وین رونی 32 ساله با 119 بازی ملی و 53 گل زده بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس و رکورد ۴۵ ساله بابی چارلتون در این زمینه را در سپتامبر ۲۰۱۵ شکست ، او پس از پیتر شیلتون (125 بازی) دومین رکورددار بازی در تیم ملی است ودر فصل ۱۰–۲۰۰۹ او به عنوان بازیکن سال پی‌اف‌ای و بازیکن سال اف‌دبلیوای دست یافت. او تاکنون پنج بار بهترین بازیکن ماه لیگ برتر شده، رکوردی که تنها استیون جرارد به آن دست یافته‌است، او در رأی‌گیری نهایی توپ طلای سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ به ترتیب چهارم و پنجم شد و در در تیم منتخب ۱۱ نفره سال قرار گرفت. گل قیچی‌برگردان او به منچستر سیتی در سال ۲۰۱۱، به عنوان بهترین گل فصل و بهترین گل ۲۰ فصل اخیر لیگ برتر انگلستان انتخاب شد.

بنا بر گزارش‌ها، تا مارس ۲۰۱۱، وین رونی با درآمد سالیانه 20 میلیون یورویی (۱۸ میلیون پوند) سومین بازیکن فوتبال پردرآمد دنیا بعد از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بود.


تاکنون ۶۹ بازیکن، بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس را بر بازو بسته‌اند که از میان این بازیکنان کاتبرت اوتاوی در تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۸۷۲ به عنوان نخستین کاپیتان تیم ملی انگلیس بازوبند را بر بازو بست و هم اکنون وین رونی به عنوان شصت و نهمین کاپیتان تیم ملی انگلیس است، در جام جهانی ۱۹۶۶ که در خلال آن انگلیس قهرمان جهان شد نیز٫ بابی مور اسطوره باشگاه وستهام کاپیتان این تیم بود.

انگلیس در حال حاضر رتبه 15 رنکینگ فیفا را در اختیار دارد.

هری کین احتمالا به یک مسابقه چشمگیر نیاز دارد تا موقعیت خود را به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جهان نشان دهد.

شگفت انگیز ترین آمار مربوط به انگلستان این است که آنها از ماه اکتبر 2009 در هیچ یک از مسابقات مقدماتی شکست نخورده اند.

انگلیس با جمعیت 54 میلیون و 516 هزار و 600 نفر بیست و یکمین کشور و با مساحت 243 هزار و 610 متر مربع هفتاد و نهمین کشور بزرگ دنیا است.

ورزشگاه خانگی این تیم ومبلی لندن است که از سال ۱۹۵۰ به بعد تیم ملی انگلیس بازی‌های خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کند.

می توان گفت تیم ملی انگلیس با عملکرد خوبی که داشته است و بازیکنانی که در اختیار دارد یکی از مدعیان در جام جهانی روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/


آمادگی کامل تیم ملی انگلیس برای حضور در جام جهانی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار