میری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشد 25 درصدی صادرات طلای سرخ ایرانی/ تولید زعفران به 336 تن می رسد

نایب رییس شورای ملی زعفران گفت: براساس آمار هفت ماهه گمرک،60 تن و 213 کیلو زعفران با ارزش بالغ بر 86 میلیون و 500 هزار دلار صادر شد.

رشد 25 درصدی صادرات طلای سرخ ایرانی/ تولید زعفران به 336 تن می رسدغلامرضا میری نایب رییس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ زعفران در دو هفته اخیر خبر داد و اظهار کرد: اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ  در بازار 3 میلیون و 500 هزارتومان و حداکثر 4 میلیون و 700 هزارتومان است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات زعفران افزود: براساس آمار هفت ماهه گمرک، 60 تن و 213 کیلو زعفران با ارزش بالغ بر 86 میلیون و 500 هزاردلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.

میری ادامه داد:در صورت استمرار روند ثبات قیمت زعفران پیش بینی می شود که تا پایان سال مجددا صادرات طلای سرخ ایرانی 20 تا 30 درصد افزایش یابد.

نایب رییس شورای ملی زعفران قیمت زعفران در بازار را پیش بینی کرد و گفت: قیمت زعفران همانند سایر کالاها، تابع عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی است و هم اکنون نمی توان  قیمت دقیقی را برای این محصول در بازار پیش بینی کرد.

وی یادآورشد: براساس برآورد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید، تا پایان فصل حدود 336 تن زعفران از کل کشور برداشت خواهد شد.

میری، با بیان اینکه میزان مصرف زعفران در داخل ناچیز است، تصریح کرد: سالانه حداکثر 100 تن زعفران در بازار داخل مورد استفاده قرار می گیرد و طبیعی است که مابقی آن به بازارهای هدف باید صادر شود که این امر تنها در صورت ثبات نرخ زعفران تحقق می یابد.

انتهای پیام/

ثبات قیمت زعفران در دو هفته اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار