داورزنی: قانون منع استفاده از بازنشستگان دست ما را بسته است

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: طاهری زحمت‌های زیادی برای پرسپولیس کشیده است و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

داورزنی : طاهری زحمت زیادی برای پرسپولیس کشید/ قانون منع استفاده از بازنشستگان انتخاب را سخت کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره جدایی طاهری از پرسپولیس تهران گفت: من در این موضوع دخالتی ندارم و آرزوی موفقیت دارم برای دوست خوبم طاهری بابت زحمت‌هایی که برای باشگاه پرسپولیس کشید و امیدواریم از ظرفیت و توانمندی‌ها طاهری ورزش کشور بتوان استفاده کرد.

او درباره جایگزین طاهری بیان داشت: نمی‌دانم جایگزین کیست، زیرا محدودیت بازنشستگی دست ورزش را می‌بندد زمانی شما یک نیروی عملیاتی احتیاج دارید که بتواند کار‌ها را اجرا کند و زمانی هم به نیاز به نیروی با تجربه ایی دارید که بتواند از تجربه خود در بخش مدیریتی تامین منابع مالی و برنامه ریزی عمل کند. به هر صورت همه این مسائل را نمی‌توان در یک نیروری بی تجربه جوان پیدا کرد.

داورزنی ادامه داد: استفاده از نیرو‌هایی که توانایی لازم را داشته باشند و از طرفی این محدودیت بازنشستگی و از همه بدتر دو شفله بودن مشکلاتی را ایجاد می‌کند و همین کار را سخت می‌کند که شخصی را پیدا کنید که همه این ویژگی‌ها را داشته باشد و دو شغله هم نباشد و بازنشسته هم نباشد. همین وضعیت سختی را برای وزارت به وجود اورده است.

او در ادامه گفت: در حال حاضر تمام نیرو‌های توانمند شاغل هستند و در یک بخشی فعال هستند و درخواست از این نیرو‌ها برای رها کردن دیگر کار‌ها و ورود به بخش‌های جدید مشکل است. همچنین تا نیرویی به اوج پختگی خود می‌رسد بازنشست می‌شود و نمی توان از او استفاده کرد این در حالی است که شما به نیروی باتجربه و توانمند نیاز دارید تا ارتباطاطات خوبی داشته باشد و بتواند شرایط را کنترل کند. همین مسائل دایره انتخاب را کوچک‌تر می‌کند و باید تلاش کرد تا شرایط را عوض کرد.

محمدرضا داورزنی گفت: انتخاب مجدد مظلومی و رای اعتمادی که مجمع به او داد را تبریک می گویم. او از مدیران زحمت‌کشی است و در این ۳۰ سالی که مظلومی در این حوزه فعالیت کرده همیشه برای قشر نابینایان مثمرثمر بوده و همیشه صبر و شکیبایی خوب و پیگیر این قشر از ورزش بوده اند.

او بیان کرد: طبیعی است که وظیفه وزارت ورزش و همه نهاد‌ها و ارگان‌ها این باشد که هر کاری از دستشان بر می‌آید برای کمک به این فدراسیون‌ها انجام دهند تا به این ترتیب در این حوزه افراد امکانات و شرایط راحت‌تری داشته باشند.

داورزنی افزود: وزرات ورزش و جوانان تمام تلاش خود را در این باره به کار می‌گیرد تا مشکلات این قشر برطرف شود. حتی در مجمع عادی گذشته این فدراسیون دوستان درخواستی داشتند و با توجه به‌ اینکه فدارسیون در حوزه برگزاری کمپ‌های و امور اداری دچار مشکل است در همین راستا با پیگیری و دستور مساعدتی که وزیر ورزش و جوانان داد قرار شد تا در استادیوم آزادی محلی در اختیار فدارسیون کم‌بینایان قرار بگیرد تا آن‌ها سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند و در نهایت یک مکان اختصاصی برای خود داشته باشند تا برای احداث دفتر و کمپ این رشته ورزشی اقدام کنند و شرایط را برای تربیت ورزشکار برای تیم‌های ملی تسهیل کنند.

او ادامه داد:همچنین در تلاش هستیم تا در استان‌های مختلف امکاناتی که این قشر از جامعه می‌خواهد را با هماهنگی مدیران کل تهیه کنیم  و آن‌ها بتوانند اماکن خود را به مزایده بگذارند و برای این قشر مانند جانبازان و معلولین خارج از مزایده تلاش‌هایی صورت گیرد تا اماکن ورزشی در اختیار این قشر قرار گیرند. همچنین برای بهبود وضعیت مالی در ۴ سال آینده تلاش می‌کنیم اقداماتی را انجام دهیم.

داورزنی در مورد اظهارات نتانیاهو در مورد علیرضا کریمی گفت: موضع نظام جمهوری اسلامی در قبال صهیونیست‌ها در طی سالیان گذشته روشن است و این موضوع بحث جدیدی نیست. در ۳۹ سال گذشته همواره در میدان‌های مختلف از مظلومیت مردم فلسطین دفاع کردیم و طبیعی است که رژیمی را که اشغالگر است و سرزمینی را به زور با قتل و خون ریزی اشغال کرده و نام خود را به روی آن کشور گذاشته به رسمیت نمی‌شناسیم و بحث جدیدی نیست. تعجب می‌کنم برخی دوستان فکر می‌کنند اتفاق جدیدی افتاده است. موضع نظام اسلام مقابل رژیم صهیونیست مشخص است. ما اعتقاد داریم همه بحث‌های منطقه همانند اتفاقات یمن، سوریه، عربستان، داعش و تکفیری‌ها منشا اصلی‌اش به صهیونیست‌ها ارتباط دارد و همه نسل‌کشی‌ها و اتفاقات در خاورمیانه و حتی اختلافات مسلمانان زیر سر صهیونیست هاست و موضع نظام نیز در این مورد روشن است.

او درباره احتمال محرومیت علیرضا کریمی و فدراسیون کشتی بیان کرد: این بحث‌ها هم از قبل هم بوده و وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند تا از همه ابزار‌های قانونی خود برای دفاع از فدراسیون کشتی استفاده کند تا از این حربه در میدان‌های بین المللی استفاده نشود. دوستانم در فدراسیون این کار را دنبال خواهند کرد. همچنین خادم نیز که عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون جهانی کشتی و از نیرو‌های تاثیر گذار است به طور حتم این مسائل را دنبال می‌کند تا آسیبی به این رشته نرسد و وزارت ورزش جوانان و دستگاه دیپلماسی خارجی کشور نیز تمام‌قد کنار کشتی قرار دارد تا مشکلی پیش نیاید.

داورزنی در مورد بحث بازنشسته‌ها و کنار گذاشتن مدیران بازنشسته گفت: وزارت ورزش و جوانان خود را ملزم می‌داند تا قانون را رعایت کند. از طرفی اختلاف نظر‌هایی در این مورد وجود داشته است که ما بعد از استفتاریه از مجلس تکلیف را روشن کردیم و ما هم ملزم هستیم تا قانون را رعایت کنیم.

او ادامه داد: هر کدام از مدیران ورزش، باشگاه‌ها که شامل قانون بازنشسته‌ها می‌شوند و در فدراسیون‌ها و باشگاه‌های غیر دولتی که از منابع دولت استفاده می‌کنند، باید از سمت خود کناره‌گیری و از وجود آن‌ها استفاده نشود. این موضوع شامل باشگاه‌های خصوصی نمی‌شود و همان طور که گفتم باشگاه‌های غیر دولتی که از منابع دولت استفاده می‌کنند، باید این موضوع را رعایت کنند. در مورد این دوستان نیز این گونه نخواهد بود که از حضور آن‌ها در هرجایی ممانعت به عمل آید و در اتاق فکر می‌توانند به عنوان مشاور باشند، اما نمی‌توانند به‌عنوان رئیس و اعضای اصلی فدراسیون و باشگاه‌ها فعالیت کنند.

داورزنی بیان کرد: همچنین خیلی از مسئولان فدراسیون‌ها که مسئولیت در فدراسیون جهانی دارند مانعی از حضورشان در این موضوع نیست یعنی محشون و سایر روسای فدراسیون‌هایی که اکنون به دلیل منع قانونی نمی‌توانند رییس فدراسیون باشند، اما مسئولیتی در کنفدراسیون آسیا دارند یا مسئولیتی در فدراسیون جهانی دارند کماکان این مسئولیت بر اساس قوانین خود فدراسیون آسیایی و جهانی پا برجاست و می‌توانند در مسئولیت‌های خود حضور داشته باشند، اما به دلیل مسئولیت‌های داخلی به عنوان فدراسیون ایران طبیعی است که باید جای خود را به نفرات دیگر بدهند. در همین راستا وزارت ورزش و جوانان نیز تلاش می‌کند شرایط برگزاری انتخاباتی که فدراسیون آن‌ها با این موضوع درگیر بوده است را فراهم کند. امروز هم اولین مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها را در دور جدید برگزارکردیم و همین روند تا ۲۰ روز آینده ادامه دارد و به طور حتم تکلیف ۱۲ فدراسیون دیگر نیز مشخص خواهد شد و این کار را انجام می‌دهیم تا تا با توجه به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ ورزش ما متضرر نشود.

او در مورد بازنشسته بودن ۲ عضو هیئت مدیره استقلال گفت: در هیئت‌ مدیره باشگاه‌ها هم این موضوع باید بررسی شود. اگر افرادی مشمول این قانون بودند، آن‌ها هم باید جای خود را به افراد دیگری بدهند و اگر این امر نباشد آن‌ها ادامه فعالیت می‌دهند. این مساله را بررسی نکردم که بببینم شامل می‌شود یا خیر.

او در مورد نامه دیوان عدالت اداری به وزارت ورزش و جوانان درباره تعیین تکلیف فدراسیون تیراندازی گفت: این موضوع در دست بررسى است و معاونت حقوقى و ديوان به اين موضوع رسيدگى مى كنند تا مسئله را حل كنند. البته فدراسیون کار خود را انجام می‌دهد اما با توجه به بحث‌هايى كه در دیوان به دفعات انجام شده در همين راستا دوستان جلساتی را داشته اند و پيگيرى ها در حال انجام است و به محض اينكه
نتیجه نهایی حاصل شود، وزارت ورزش و جوانان آنچه را كه لازم خواهد بود را انجام مى دهد.

او درباره برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال بيان کرد: مقدمات برگزاری مجمع و ثبت‌نام نامزدهای این انتخابات را نيز انجام دادیم و مجمع واليبال تا قبل از پايان امسال يعنى ظرف آينده مشخص خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد مشخص شدن تکلیف اساسنامه فدراسیون تیروکمان گفت: مجموعه اساسنامه هاى فدراسیون‌ها تحت نظر دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور در حال انجام است و وزارت ورزش نیز این اساسنامه را به رسمیت می‌شناسد. البته برخی از فدراسیون‌ها اقداماتى را انجام دادند و اساسنامه اى را به مجامع فدراسيون بين المللى فرستادند .در اين ميان بحث جديدى كه در چند ماه گذشته اتفاق افتاده اين است كه اساسنامه اى با كمك خود دوستان، صاحب نظران و مدیران ورزش کشور تنظیم و اصلاحاتی هم روى آن صورت گرفت. در اين اساسنامه إصلاحاتى در مورد إيراداتى كه دستگاه‌های بین‌المللی گرفته بودند مبنی بر نقش دولت‌ها اصلاحات صورت گرفت و اين به فدراسیون‌ها داده شده است.
 
او ادامه داد: در مورد اساسنامه فدراسیون‌ها موضوعات در ٧٠ تا ٧٥ درصد موارد مشترک است و تنها ٢٠ تا ٢٥ درصد ان به لحاظ وظيفه اى متفاوت است كه طبیعتاً در این قسمت کار تخصصی صورت می‌گیرد و به فدراسیون‌ها ارائه می‌شود. این اساسنامه بعد از آنکه مصوبه دولت را بگیرد، نهایی خواهد شد. همکاری خوبی نیز در این زمینه با اتحادیه جهانی کشتی و مجمع فدراسيون کشتی صورت گرفت .خادم و وزارت ورزش و جوانان نيز پيگيرى خوبى را انجام دادند و مشكلى از اين بابت نداريم


داورزنى افزود : فدراسیون تیروکمان نيز در ٣،٤ سال گذشته اساسنامه اى را به فدراسيون جهانى فرستاده بودند که آن اساسنامه با اصول کلی اساسنامه هاى ما متفاوت بود که این دوستان پیگیری‌هایی در داخل کشور انجام دادند تا اين اساسنامه مورد قبول دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرد. به مجرد تصویب این اساسنامه، آن را اعلام خواهیم کرد و فدراسیون جهانی تیروکمان نیز همکاری لازم را در این زمینه انجام می‌دهد. تلاش ما نیز این است که هر چه زودتر این وضعیت و بعضى وقت ها بلاتکلیفی‌ها برطرف شود.

او در مورد در اختيار قرار گرفتن امكانات لازم براى نابينايان در استان ها گفت :در اجراى ماده ٨٨ اتفاقى كه رخ داد اين بود كه اكثريت سالن هاى ورزشى در استان ها موظف بودند كه ادارات كل ما را به مزايده بگذارند .

استثنا هایی انجام شده بود كه قرار شد نابينايان امكانات لازم را داشته باشند و هيئت ها برنامه ريزى هاى خود را در دستور كار قرار دهند .
تلاش مى كنيم تا سالن هاى اختصاصى را براى اين قشر در نظر بگيريم و بدون حضور در مزايده اين كار إنجام شود

داورزنى درباره اختلافات کی‌روش با مسئولان فدراسیون فوتبال و بازى هاى تداركاتى گفت :همانطور که وزیر ورزش و جوانان دستور دادند کمیته‌ای تشكيل شده كه تمام قد از تيم فوتبال حمايت كند.مردم نیز خیالشان راحت باشد چرا که وزارت ورزش و جوانان کنار فدراسیون فوتبال است. برنامه‌ای که تاج و همکاران ایشان در فدراسیون فوتبال با همکاری سرمربی محترم تیم ملی برای بازی‌های تدارکاتی تنظیم می‌کنند مورد حمایت وزارت ورزش قرار مى گیرد و مطمئن باشید نگاه دولت به فدراسیون فوتبال کاملا حمایتی است و وزارت ورزش و جوانان نیز خود را موظف و ملزم مى داند مى داند که در کنار فدراسیون فوتبال باشد تا مردم عزيز ما دغدغه اى نداشته باشند .در این شرایط همه باید کمک کنیم که در آرامش این اتفاقات رقم بخورد و تیم ملی با آرامش برنامه‌های خود را انجام دهد. همه موظف هستيم به منافع ملى كشور فكر كنيم و آن چيزى كه بيش از هر چيز به آن نيار داريم ارامش است كه اين مساله مى تواند به تيم ملى ،كادر فنى ،فدراسيون و مردم احساس خوبى دهد تا بى دغدغه تيمى را اماده كنند تا بازى هايى را كه انجام مى دهد كاملا آبرومندانه باشد تانام ايران و عزت و سربلندى ايران را در ميدان ها به ارمغان بياورد

او در پايان درباره انصراف مقصودلو از حضور در مجمع انتخابات کبدی گفت :ابتدا جا دارد از مجموعه زحمات مقصودلو و همكاران در فدراسیون کبدی تشکر کنم و همچنین بابت میزبانی مسابقات آسیایی کبدی از مردم عزیز استان گلستان تشکر مى کنم. میزبانی بسیار ارزشمندى برگزار شد اما یک حاشیه اى داشت كه اين حاشيه زيبنده نبود .از طرفى ٩٩ درصد كار عالى اما یک درصد ديگر ايجاد حاشيه كرد كه بايد بگويم زیبنده ورزش كشور نبود. امیدوار هستيم نه تنها در مجموعه کبدی بلکه در سایر مجموعه‌های ورزشی کشور تلاش كنيم تا دیگر شاهد این حواشی نباشیم چرا که به هیچ عنوان زیبنده ورزش و مردم ایران نیست. ارزو مى كنم ميکنم در ٢٥ آذر مجمع انتخاباتى کبدی برگزار شود و ريس خود را انتخاب کنندتا از اين طريق كبدى هم حضور موفق خود را در بازی‌های آسیایی 2018 فراهم کند. مقصودلو اكنون رييس فدراسيون هستند و از کاندیداتوری انتخابات کبدی در دوره آینده انصراف داده است و تا ٢٥ آذر ايشان كارهاى خود را انجام مى دهد و در آن تاريخ رييس جديد انتخاب و برنامه هارا دنبال مى كند
 
او ادامه داد: در مورد اساسنامه فدراسیون‌ها موضوعات در ٧٠ تا ٧٥ درصد موارد مشترک است و تنها ٢٠ تا ٢٥ درصد ان به لحاظ وظيفه اى متفاوت است كه طبیعتاً در این قسمت کار تخصصی صورت می‌گیرد و به فدراسیون‌ها ارائه می‌شود. این اساسنامه بعد از آنکه مصوبه دولت را بگیرد، نهایی خواهد شد. همکاری خوبی نیز در این زمینه با اتحادیه جهانی کشتی و مجمع فدراسيون کشتی صورت گرفت .خادم و وزارت ورزش و جوانان نيز پيگيرى خوبى را انجام دادند و مشكلى از اين بابت نداريم.

داورزنى افزود : فدراسیون تیروکمان نيز در ٣،٤ سال گذشته اساسنامه اى را به فدراسيون جهانى فرستاده بودند که آن اساسنامه با اصول کلی اساسنامه هاى ما متفاوت بود که این دوستان پیگیری‌هایی در داخل کشور انجام دادند تا اين اساسنامه مورد قبول دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرد. به مجرد تصویب این اساسنامه، آن را اعلام خواهیم کرد و فدراسیون جهانی تیروکمان نیز همکاری لازم را در این زمینه انجام می‌دهد. تلاش ما نیز این است که هر چه زودتر این وضعیت و بعضى وقت ها بلاتکلیفی‌ها برطرف شود.

او در مورد در اختيار قرار گرفتن امكانات لازم براى نابينايان در استان ها گفت :در اجراى ماده ٨٨ اتفاقى كه رخ داد اين بود كه اكثريت سالن هاى ورزشى در استان ها موظف بودند كه ادارات كل ما را به مزايده بگذارند.

استثنا هایی انجام شده بود كه قرار شد نابينايان امكانات لازم را داشته باشند و هيئت ها برنامه ريزى هاى خود را در دستور كار قرار دهند .
تلاش مى كنيم تا سالن هاى اختصاصى را براى اين قشر در نظر بگيريم و بدون حضور در مزايده اين كار إنجام شود

داورزنى درباره اختلافات کی‌روش با مسئولان فدراسیون فوتبال و بازى هاى تداركاتى گفت: همانطور که وزیر ورزش و جوانان دستور دادند کمیته‌ای تشكيل شده كه تمام قد از تيم فوتبال حمايت كند.مردم نیز خیالشان راحت باشد چرا که وزارت ورزش و جوانان کنار فدراسیون فوتبال است. برنامه‌ای که تاج و همکاران ایشان در فدراسیون فوتبال با همکاری سرمربی محترم تیم ملی برای بازی‌های تدارکاتی تنظیم می‌کنند مورد حمایت وزارت ورزش قرار مى گیرد و مطمئن باشید نگاه دولت به فدراسیون فوتبال کاملا حمایتی است و وزارت ورزش و جوانان نیز خود را موظف و ملزم مى داند که در کنار فدراسیون فوتبال باشد تا مردم عزيز ما دغدغه اى نداشته باشند .در این شرایط همه باید کمک کنیم که در آرامش این اتفاقات رقم بخورد و تیم ملی با آرامش برنامه‌های خود را انجام دهد. همه موظف هستيم به منافع ملى كشور فكر كنيم و آن چيزى كه بيش از هر چيز به آن نيار داريم ارامش است كه اين مساله مى تواند به تيم ملى ،كادر فنى ،فدراسيون و مردم احساس خوبى دهد تا بى دغدغه تيمى را اماده كنند تا بازى هايى را كه انجام مى دهد كاملا آبرومندانه باشد تانام ايران و عزت و سربلندى ايران را در ميدان ها به ارمغان بياورد

او در پايان درباره انصراف مقصودلو از حضور در مجمع انتخابات کبدی گفت :ابتدا جا دارد از مجموعه زحمات مقصودلو و همكاران در فدراسیون کبدی تشکر کنم و همچنین بابت میزبانی مسابقات آسیایی کبدی از مردم عزیز استان گلستان تشکر مى کنم. میزبانی بسیار ارزشمندى برگزار شد اما یک حاشیه اى داشت كه اين حاشيه زيبنده نبود .از طرفى ٩٩ درصد كار عالى اما یک درصد ديگر ايجاد حاشيه كرد كه بايد بگويم زیبنده ورزش كشور نبود. امیدوار هستيم نه تنها در مجموعه کبدی بلکه در سایر مجموعه‌های ورزشی کشور تلاش كنيم تا دیگر شاهد این حواشی نباشیم چرا که به هیچ عنوان زیبنده ورزش و مردم ایران نیست. ارزو مى كنم ميکنم در ٢٥ آذر مجمع انتخاباتى کبدی برگزار شود و ريس خود را انتخاب کنندتا از اين طريق كبدى هم حضور موفق خود را در بازی‌های آسیایی 2018 فراهم کند. مقصودلو اكنون رييس فدراسيون هستند و از کاندیداتوری انتخابات کبدی در دوره آینده انصراف داده است و تا ٢٥ آذر ايشان كارهاى خود را انجام مى دهد و در آن تاريخ رييس جديد انتخاب و برنامه هارا دنبال مى كند.
 

انتهای پیام /


اظهارات داورزنی درباره مدیران بازنشسته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار