حضور دانشمندان برتر جهان اسلام در اصفهان

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان گفت: امروز همزمان 3 برنامه در دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان با هدف همگرایی دانشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شقایق حق‌جوی جوانمرد عصر امروز در مراسم جایزه مصطفی (ص) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به سابقه بنیاد مصطفی اظهار داشت: پس از حوادث تلخ سال‌های اخیر که منجر به تصویر چهره خشن اسلام در دنیا شد و پس از آن شاهد توهین‌هایی به پیامبر اکرم (ص) بودیم، بنیادی در جهان اسلام به نام مصطفی (ص) شکل گرفت.

وی افزود: بنیاد مصطفی خواسته تا جنبه‌های صلح‌طلب و دوستدار علم و فناوری دین مبین اسلام را به جهانیان یادآوری کند؛ یکی از اقدامات این بنیاد تعریف جایزه مصطفی بود که برای نخستین بار در سال 2015 به دو دانشمند برجسته مسلمان اهدا شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان ادامه داد: این جایزه قرار است به صورت دو سالانه به دانشمندان مسلمان برتری که توانسته‌اند با یافته‌هایشان زندگی انسان‌ها را تغییر دهند، اهدا شود.

وی با بیان این که جایزه مصطفی در دنیا مورد استقبال قرار گرفت و مجله‌های برتر علمی به آن پرداخته و اسم آن را نوبل جهان اسلام گذاشتند، گفت: دومین جایزه مصطفی یکشنبه گذشته در تهران با حضور دانشمندان برتر برگزار شد و «ارول گلنبه» از ترکیه و محمدامین شکراللهی از ایران توانستند جایزه مصطفی را به خود اختصاص دهند.

حق‌جو با بیان این که دو برنده جایزه مصطفی امروز در اصفهان حضور پیدا کردند، عنوان کرد: امروز همزمان سه برنامه در دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و دو دانشمند برتر جهان اسلام در مراسم دانشگاه صنعتی که مربوط به رشته‌شان بود حضور پیدا کردند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان خاطر نشان کرد: هدف از برنامه امروز در دانشگاه علوم پزشکی این است که چطور دانشمندان می‌توانند به همدیگر کمک کنند تا دوره طلایی جهان اسلام دوباره ایجاد شود، سعی داریم با ایجاد شبکه میان دانشمندان مسلمان این مهم را محقق کنیم.

وی در رابطه با ضرورت بررسی دلایل عقب ماندگی مسلمانان در دانش از غرب ابراز داشت: هر وقت در مورد علم در اسلام گفته می‌شود در مورد زمانه‌ای با انسان‌های بزرگ صحبت می‌کنیم و این که چرا در زمانی درخشان بوده‌ایم اما امروز دیگر این طور نیست؟

حق‌جو با طرح این سؤال که چه چیزی باعث می‌شد تحقیقات و کار علمی مهم تلقی شود، گفت: بخشی از این موضوع توصیه‌های آیات قرآن بود، چرا که از نظر اسلام تحقیق به عنوان یک حرکت مذهبی و عبادت به حساب می‌آمد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان در پایان با تاکید بر لزوم همگرایی دانشمندان مسلمان اذعان داشت: تاریخ را که بررسی می‌کنیم همه پیشرفت‌های ما در یک نقطه به پایان رسید و امروز به عنوان نوستالژی از آن یاد می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار