خواصی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشورهای اسلامی باید روابط تجاری و دیپلماتیک خود با آمریکا را قطع کنند/ پیمان امنیتی با آمریکا لغو شود

«عبدالستار خواصی»، نماینده مردم پروان در پارلمان افغانستان گفت: از تمام کشورهای اسلامی خواستیم روابط دیپلماتیک و تجاری خود با آمریکا را به حالت تعلیق در بیاورند.

کشورهای اسلامی باید روابط تجاری و دیپلماتیک خود با آمریکا را قطع کنند/ پیمان امنیتی با آمریکا لغو شود«عبدالستار خواصی»، نماینده مردم پروان در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از تمام کشورهای اسلامی خواستیم روابط دیپلماتیک و تجاری خود با آمریکا را به حالت تعلیق در بیاورند و از کشور افغانستان نیز خواستیم که پیمان امنمیتی کابل ـ واشنگتن را نیز ملغی اعلام کند.

وی در خصوص اقدام اخیر آمریکا درباره قدس اظهار داشت: اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا یک اقدام عجولانه، جاهلانه، خلاف منافع تمام ملل دنیا و یک عمل اسلام ستیزانه بود که قلب یک و نیم میلیارد انسان مسلمان را جریحه دار ساخت و همچنین نظم و امنیت جامعه بین المللی را نیز مغشوش می سازد.

خواصی افزود: قدس به عنوان یک جغرافیا نزد مسلمانان مطرح نیست؛ بلکه قدس به عنوان قلب مسلمانان است زیرا قبله اول مسلمانان و ایستگاه پیامبر در شب معراج بوده است. لذا از لحاظ اسلامی قدس جایگاه خاصی دارد و ترامپ با این تصمیم عجولانه و جاهلانه آن را پایتخت یک رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد.

نماینده پروان در پارلمان افغانستان عنوان کرد: من ضمن محکوم کردم این مساله این نکته را متذکر می شوم که سرنوشت آمریکا سرنوشت اتحاد جماهیر شوروری خواهد بود و ترامپ، گورباچف شوروی است که در زمان وی شوروی به 15 پارچه تقسیم شد؛ این کار نابخردانه ترامپ که دور از عقل و سیاست است نیز باعث اضمحلال آمریکا خواهد گردید.

«عبدالستار خواصی» تاکید کرد: عربستان سعودی با آمدن ترامپ و خانواده اش به این کشور، به اندازه وزنشان به آنها طلا هدیه کرد؛ میلیاردها دالر از آمریکا سلاح خریداری کرد اما جوابی به اقدامات ترامپ نمی دهد. اگر مسلمانان در این موقعیت حساس اقدام نکنند و یک جواب دندان شکن به آمریکا ندهند این سلسله ادامه پیدا می کند و هیچ کشور اسلامی مصون نخواهد ماند؛ این یک مرحله امتحانی برای امت اسلامی است که به آمریکا «نه» بگویند و اگر خدای نکرده غفلت کنند، کشورهای اسلامی پشت سرهم تضعیف و مضمحل خواهند شد.

این نماینده پارلمان افغانستان گفت: آمریکا می خواهد سلطه خود را گسترش دهد و مرزهای کشورهای اسلامی را بکوبد؛ لذا کشورهای اسلامی باید متحد باشند تا بتوانند در مقابل این طاغوت بایستند.

وی اضافه کرد: ما در پارلمان اعلامیه ای صادر کردیم و از تمام کشورهای اسلامی خواستیم روابط دیپلماتیک و تجاری خود با آمریکا را به حالت تعلیق در بیاورند و از کشور افغانستان نیز خواستیم که پیمان امنمیتی کابل ـ واشنگتن را نیز ملغی اعلام کند، زیرا این پیمان امنیتی باعث کشتار و خونریزی مسلمانان می شود و تمام منفعت آن را آمریکا می برد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار