مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

لرستان دارای ۱۱۳۰ هکتار بافت فرسوده است

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: استان دارای ۱۱۳۰ هکتار بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آریایی مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: لرستان دارای ۱۱۳۰ هکتار بافت فرسوده است که بروجرد با ۲۶۴ هکتار بیشترین بافت فرسوده استان را دارد.

آریایی با اشاره به مشکل خانه‎های بافت فرسوده، تصریح کرد: عمده خانه‎های که در بافت فرسوده هستند قولنامه‎ای بوده که بانک به آن‌ها وام نمی‎دهد. خانه‎ها بیشتر در محور بافت قدیمی هستند که نمی‎توانند بیش از ۹.۵ متر ارتفاع داشته باشند که باید فکر اساسی برای این بافت کرد.


وی با اشاره به مهمترین پدیده‌های طبیعی که لرستان را در معرض خطر قرار می‌دهد، افزود: زمین لرزه، سیلاب، خشکسالی، آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و ریزگرد‌ها از جمله این پدیده‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: لرستان در نوار لرزه‌ای زاگرس به عنوان فعال ‎‌ترین نقطه در زاگرس میانی قرار گرفته است و وجود انواع گسل‌های بزرگ و کوچک، زمین‌لرزه‌های تاریخی، بافت فرسوده شهری، بافت فرسوده روستایی، وجود رودخانه‌های طغیانی و خروشان در توپوگرافی ناهموار و کوهستانی و ایجاد سیلاب‌های شهری و رودخانه‌ای، رودخانه‌های دائمی و فصلی، مدیریت شهری، توسعه بی‌رویه شهری بصورت افقی، وجود پدیده خشکسالی و کم آبی به علت عدم وجود سیستم‌های هیدرولیکی و مکانیکی، وقوع پدیده‌های طبیعی دیگر همچون گردوغبار، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، صاعقه، زمین لغزش، آفات گیاهی از جمله حوادث بالقوه تهدیدکننده استان است.

وی با اشاره به تاریخچه وقوع زمین لرزه در لرستان گفت: در لرستان زمین لرزه کهن سیمره در ۱۱ هزار سال پیش رخ داده، همچنین زمین لرزه ۲ تیر ۲۵۱ هجری شمسی در سیمره، زمین لرزه کهن اشترانکوه و تشکیل دریاچه گهر در ارتفاعات بلندمنطقه، زمین لرزه سوم بهمن ۱۲۸۷ هجری شمسی در سیلاخور، زمین لرزه طبریجان بروجرد در ۱۳ اردیبهشت سال ۸۴ و زمین‌لرزه ۱۱ فروردین ماه سال ۱۳۸۵ بر روی گسل سیلاخور رخ داده است.

 

انتهای پیام/د

وجود ۱۱۳۰ هکتار بافت فرسوده در نوار لرزه‌ای زاگرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار