علیپور مطرح کرد؛

26 درصد تاکسی‌های شهر تهران فرسوده‌ هستند

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از فرسودگی 26 درصد تاکسی‌های شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدرالدین علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(یکشنبه) در ساختمان استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: از میان 80 هزار تاکسی در شهر تهران 11 هزار تاکسی(26 درصد) فرسوده هستند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 6 هزار و 268 اتوبوس در شهر تهران داریم که 56 درصد آن‌ها فرسوده هستند.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه 1710 دستگاه از اتوبوس‌های شهر تهران کمتر از 8 سال سن دارند، گفت: همچنین 995 دستگاه اتوبوس در آستانه فرسودگی قرار دارند و 3563 دستگاه اتوبوس در شهر تهران فرسوده هستند و بر این اساس 56 درصد اتوبوس‌های پایتخت فرسوده به شمار می‌آیند.

علی‌پور عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش آلودگی هوا استفاده از حمل و نقل ریلی و مترو است، لذا باید مترو را توسعه دهیم.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران عنوان کرد: بیشتر اتوبوس‌های ما گازسوز و تک کابین هستند و در مقابل تعداد اتوبوس‌های هیبریدی اندک است و باید سهم ویژه‌ای برای این مد حمل و نقل اختصاص یابد. همچنین سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کارخانه تولید اتوبوس می‌تواند در جهت افزایش ناوگان اتوبوسرانی موثر واقع شود.

وی افزود: 40 تا 50 درصد تاکسی‌های شهر تهران باید نسبت به تعویض کاتالیست خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

بیش از یک هزار اتوبوس در شهر تهران کمتر از 8 سال سن دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار