حزب حاکم کره جنوبی: نباید اجازه دهیم جنگ دیگری در شبه‌جزیره کره رخ دهد

رئیس حزب حاکم بر کره جنوبی گفت نباید اجازه داد جنگ در شبه‌جزیره رخ دهد و بر لزوم اتخاذ راه حلی دیپلماتیک برای بحران کره شمالی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری یونهاپ، رئیس حزب «دموکراتیک» حاکم بر کره جنوبی روز دوشنبه بار دیگر گفتگو با کره شمالی را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد سفر این هفته «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، به چین بتواند به دستیابی به راه حلی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به بن بست هسته‌ای روزافزون با کره شمالی کمک کند.

«چو می‌ آئه» در نشست حزب حاکم کره جنوبی با اشاره به بیانیه اخیر یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد که گفته است «در حل این بن‌بست زمان بسیار مهم است و نباید آن را از دست داد»، تاکید کرد سئول باید راهبردی بر پایه گفتگو را برای برقراری صلح در شبه جزیره کره تهیه کند.

او افزود: «اظهارات فلتمن (معاون دبیرکل سازمان ملل) بدین معنی است که زمان برای حل بحران کره شمالی هنوز وجود دارد و ما باید پیش از آنکه دیر شود، راهبردی را بر پایه گفتگو به منظور پایان دادن به این بحران تهیه کنیم.»

رئیس حزب حاکم بر کره جنوبی کرد: «ما همچنان بر این اصل تاکید داریم که نباید اجازه دهیم جنگ دیگری در شبه‌جزیره رخ دهد. ما باید نهایت تلاش خودمان را برای دستیابی به راه حلی از طریق گفتگو به کار گیریم.»

چو می‌ آئه هفت روز آینده را «هفته‌ای فوق العاده» نامید؛ زیرا مجموعه تحولاتی دیپلماتیک از جمله سفر رئیس جمهور کره جنوبی به چین برای مذاکرات با شی جین پیگ، رئیس جمهور این کشور، و همچنین سفر وی (چو می‌آئه) به روسیه به منظور مذاکرات با مقامات روسی قرار است صورت گیرد.

او تاکید کرد: «ما هفته‌ای فوق‌العاده را با هدف دستیابی به راه حلی به منظور حل مسئله هسته‌ای کره شمالی آغاز خواهیم کرد.»

رئیس حزب حاکم بر کره جنوبی گفت: در بحبوحه تنش‌ها برسر فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، نقش چین و روسیه برای کمک به حل این بحران بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کند.

چین با هدف کمک به حل بحران کره شمالی ابتکاری را با نام «توقف متقابل» پیشنهاد کرده است. این ابتکار شامل توقف آزمایش‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای کره شمالی و در ازای آن توقف تمرین‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در آب‌های شبه جزیره کره است. این ابتکار چین با حمایت روسیه روبرو شده است.

جفری فلتمن، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، هفته گذشته در بحبوحه تنش‌های روزافزون برسر آزمایش موشک بالستیک قاره پیما جدید کره شمالی که ۲۹ نوامبر انجام شد، به پیونگ‌یانگ سفر کرد. وی در این سفر بر ضرورت اجتناب از هرگونه اشتباه محاسباتی و همچنین تلاش برای باز شدن کانال‌هایی به منظور کاهش شدت بحران موجود تاکید کرد.

انتهای پیام/

تاکید حزب حاکم کره جنوبی بر لزوم اتخاذ راه حل دیپلماتیک برای بحران شبه‌جزیره کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار