مرتفع‌ترین و یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان +فیلم

لاپاز پایتخت بولیوی واقع در آمریکای جنوبی به دلیل موقعیت کوهستانی‌اش، مرتفع‌ترین پایتخت جهان لقب گرفته است.

مرتفع‌ترین و یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بولیوی یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که به هیچ طریقی به دریا راه نداشته و همسایه کشورهایی چون آرژانتين، شيلى، برزيل، پاراگوئه و پرو است. جمعیت این کشور به حدود 9.6 میلیون نفر می‌رسد که تقریبا 95% آنها مسیحی هستند.

پایتخت  بولیوی لاپاز نام دارد که شهری کوهستانی با ارتفاع زیاد است و به همین دلیل لقب مرتفع‌ترین پایتخت جهان را گرفته است. نمای آن از بالا بسیار زیبا و جذاب است و هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. با وجود اینکه خیابان‌های این شهر وسعت کمی داشته و تردد در آنها به سختی صورت می‌گیرد اما رانندگان آن به طرز شگفت‌آوری صبور هستند و عجله‌ای برای انجام کارهایشان ندارند. گفته می‌شود در این شهر موتور سیکلت وجود ندارد که این موضوع قطعا بحث امنیت را در آن تا درصد بالایی افزایش می‌دهد. 

زبان مردم لاپاز به دلیل آنکه قبلا از مستعمرات اسپانیا بوده، اسپانیولی است. هرساله افراد زیادی برای بازدید از مرتفع‌ترین پایتخت جهان به بولیوی سفر می‌کنند. اما مساله‌ای که بیشتر توریست‌ها با آن دست به گریبانند، اکسیژن کم و فشار هوای بالای این شهر است. این امر سبب کاهش تعداد گلبول‌های قرمز خون و به تبع آن مشکلات تنفسی و قلبی را می‌شود، و برای آن دسته از افرادی که به شرایط زندگی در نواحی پست عادت دارند، این مشکل تشدید می‌شود. 

از دیگر ویژگیهای بارز لاپاز، دستفروشان این شهر است. تعداد افراد دستفروش در پایتخت بولیوی تا اندازه‌ای است که علاوه بر اینکه چهره این شهر را پر ازدحام و شلوغ جلوه می‎‌دهد، در برخی موارد راه را به روی خودروها می‌بندد.

اما به طور کلی لاپاز به عنوان یکی از پرجاذبه‌ترین شهرها محسوب می‌شود. یکی دیگر از جاذبه‌های آن وجود دو کلیسای قدیمی فرانسیسکو که در میدان فرانسیسکو واقع شده و درست در یک کیلومتری آن کلیسای دیگری به نام موریلو است که در نزدیکی میدان استقلال و کنار کاخ ریاست جمهوری آناحداث شده است. این دو کلیسای قدیمی تاکنون شمار بالایی از توریست‌ها را به خود جذب کرده‌اند. 

در ادامه ویدئویی از این شهر زیبا به عنوان بلندترین پایتخت جهان ارائه شده است.

انتهای پیام/

 لاپاز مرتفع‌ترین پایتخت جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.