قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: شهرستان فلاورجان در بحث پیشگیری رو به‌ پیشرفت است و اتفاق خوبی به‌ عنوان الگو برای کشور در حال رخ دادن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مؤیدی     دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح کرامت یک طرح فرهنگی و پیشگیری است که در آن کار فرهنگی و پیشگیری کاری نیست که در کوتاه‌مدت انجام‌ شود و با یک‌ زمان اندک بتوان به نتیجه رسید بلکه به‌ وقت زیادی احتیاج دارد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری بذری کاشته می‌شود که سال‌های بعد در عرصه اجتماعی از آن استفاده می‌شود، در این موضوعات لازم است با تأمل، صبر و سرمایه‌گذاری مناسب در بسترهای اجتماعی زمینه فرهنگ‌سازی در بین هنجارشکنان را ایجاد کنیم.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: پس از بررسی‌های مختلف در مجموع طرح کرامت در شهرستان فلاورجان در بحث پیشگیری رو به‌ پیشرفت است و اتفاق خوبی به‌ عنوان الگو  برای کشور در حال رخ دادن است.

وی در ادامه بیان داشت: اعتیاد به مواد مخدر محصول ده‌ها عاملی است که باید تلاش کرد افراد جامعه را نسبت به مضر بودن این بلای خانمان‌سوز توجیه کنیم تا مردم متناسب با روحیات و شرایط خود به این نتیجه برسند که اعتیاد عملی قبیح است.

مؤیدی اذعان داشت: در حوزه پیشگیری در شهرستان فلاورجان دسترسی به مواد کم و مواد مخدر گران شده است، همچنین مردم احساس خوبی نسبت به استعمال آن ندارند که این خود جزو بزرگ‌ترین دستاوردهای این طرح است.

وی به حوزه مقابله با هنجارهای اجتماعی اعتیاد اشاره کرد و گفت: نیروهای انتظامی و نظامی، دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات به این عرصه ورود پیدا کرده و جایگاه توزیع مواد از بین رفته است، معتقد هستم که اقدامات در این شهرستان هوشمندانه‌تر شده است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: روستاهایی که زمانی جایی برای حضور عرضه‌کنندگان مواد مخدر بود از این افراد خالی‌ شده و فضای اجتماعی و بستر زندگی مطلوبی برای مردم این مناطق ایجاد شده است.

وی در پایان با بیان این‌که باید سعی کرد افرادی را که گرفتار این بلای خانمان‌سوز شده‌اند از طریق مراکز ترک اعتیاد به بستر خانواده و اجتماع بازگردانیم، ابراز کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر به‌ طور مستقیم بر مراکز  ترک اعتیاد نظارت ندارد و از ناحیه وزارت بهداشت و پروتکل‌های مختلف در این زمینه با این مراکز  برخورد می‌شود اما طبق آمار نظارت بر این مکان‌ها نسبت به چهار سال گذشته بهتر شده و اشتباهات آن‌ها به حداقل رسیده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.