پژمانفر در نطق میان‌دستور:

دولت قانون جامع ایثارگری را اجرایی کند/حوزه فرهنگ در بودجه 97 مورد بی‌مهری قرار گرفته است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت:قانون جامع ایثارگری اجرایی نمی‌شود و ضربه‌های زیادی به جامعه وارد کرده است.

دولت طرح جامع ایثارگری را اجرایی کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در نطق میان‌دستور خود با اشاره به جنگ نرم غربی‌ها با ایران، اظهار کرد: در جنگ نرمی که غربی‌ها و عوامل خودفروخته آنها علیه ما راه انداخته اند، درصدد اهلی کردن انقلاب اسلامی هستند، بنابراین پیش از برجام  و چه بسا بعد از آن نیز مسئولان غافل ما را پای میز مذاکره کشاندند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مسئله فوق از هر نظر برای ما باخت و برای آنان برد بود، یعنی ایران یا باید کنوانسیون‌ها را می‌پذیرفت که در این صورت دست ما بسته می‌شد و یا خیر که  با عدم پذیرش آن، ایران کشوری تلقی می‌شد که به هیچ تعهدی تن نمی‌داد.

پژمانفر افزود: در سفرهای خاموش صورت گرفته علی‌رغم تذکرات داده شده به آنها، طرف مقابل روز به روز درصدد امضای تعهدات بیشتری است، در جلسه موضوع 2030 رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فرمودند که ما در این کنوانسیون‌ها حق تحفظ برای خود نگهداری می‌کنند.

وی اذعان داشت: طبق قوانین بین‌المللی شرط ها در صورتی پذیرفتنی است که از طرف کشورهای عضو نسبت به آن مخالفتی صورت نگیرد و در موضوع کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریست ، آقایان می‌گویند ما این تعهد را مشروط می‌پذیریم ولو اینکه بسیاری از کشورهای عضو قبل از عضویت ما مخالفت خود را نسبت به هر شرطی که بخواهند بیاورند، اعلام کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حق تحفظ یک توهم است، گفت: توطئه‌های صورت گرفته غیرقابل قبول است، آقای رئیس جمهور شما مکلف بودید که این موارد را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کنید، چرا تخلف کردید و کشور را در معرض خطرهای بزرگ قرار دادید؟

وی ادامه داد: آیا کلاه گشادی که به واسطه بی‌طرفی شما در برجام سر نظام گذاشته شد درس عبرتی برای شما نبود؟ شما بدانید ننگ این قرارداد در تاریخ به نام شما ثبت می‌شود.

پژمانفر یادآور شد: می‌گویند اگر تخلف می‌کردید ما 4 روزه فعالیت خود را از سر می‌گیریم اما بگویید در چه زمانی به چه شرایطی مثل گذشته می‌رسیم. این اقدام به مثابه این است که به عنوان مثال برج میلاد را تخریب کنند و بگوییم که ما می‌توانیم از سر بگیریم، اما بفرمایید کی برج ساخته می‌شود؟

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ما 10 هزار کیلو اورانیوم غنی‌شده داشته‌ایم و امروز جارچی‌ها به رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به دولت به سر و صداهایی پرداختند که امروز ریاست مجلس به بخشی از آن اشاره کردند.

وی بیان کرد: اما این سر و صداها برای این است که حواس مردم از لایحه ضعیف دولت پرت شود، در این لایحه فرصت‌های فراوانی برای دست کردن در جیب خالی مردم فراهم شده و به ویژه حوزه فرهنگ امروز مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

پژمانفر ضمن انتقاد از لایحه بودجه سال آتی گفت: مالیات‌ها افزایش چشمگیری یافته است و توجهی به موضوع اشتغال و حمایت از تولید داخلی وجود ندارد. بودجه‌های عمرانی به شدت کاهش یافته و بودجه‌های جاری رو به افزایش است و امروز شکسته شدن کمر تولید را شاهد هستیم، تورم رو به رشد است و واحدهای تولیدی تعطیل شدند. 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد:  لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که از سال 94 معطل مانده و بیش از چند هزار معلول به منظور تحقق این امر طوماری را به امضاء رسانده‌اند.

وی افزود: روزهای پایانی 2017 میلادی را در حالی طی می کنیم که این سال نه تنها برای مشهد که پایتخت فرهنگی جهان اسلام بود و می توانست نقش موثری داشته باشد و آثار زیادی در سطح ملی باقی بگذارد اما افسوس که بی کفایتی و بی تدبیری وزیر وقت ارشاد این فرصت طلایی را از ایران و مشهد گرفت و این خیانت بزرگی بود که مردم مشهد آن را فراموش نخواهند کرد.

 پژمانفر تشریح کرد: بلاتکلیفی استان تجربه تلخی است که دومین بار در این دولت موجب شد تا ماه‌ها کل استان به بهانه مشخص نبودن وضع استاندار معطل بماند، ما استانداری می‌خواهیم که نسبت به مسائل توانمند و آشنا به کار باشد نه آن استانداری که حتی از پس معاون سیاسی خود برنیاید و در خلوت‌ها بگوید که من حریف او نبودم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طبق قوانین پیوست فرهنگی از هر مسئله ای ضروریت دارد و باید تهیه شود؛ امروز متاسفانه طرح های بسیاری در کشور اجرایی می شود و هیچ پیوست فرهنگی ندارد لذا نسبت به این تخلفات چه کسی باید پاسخگو باشد؟ 

وی با اشاره به تحقیق و تفحص برخی از نمایندگان مجلس نسبت به مدرک تحصیلی رئیس جمهور اظهار کرد: هیئت رئیسه این مسئله را در دستور کار قرار نمی‌دهد و این مسئله را به تاخیر می‌اندازد  این به تاخیر انداختن به نفع رئیس جمهور نیست، بنابراین یا این اشکال وارد است یا خیر.

پژمانفر با بیان اینکه امروز مدرک رئیس جمهور در داخل و خارج کشور زیر سوال است افزود: اگر اشکال وارد است که باید طبق قانون انجام شود و در غیر این صورت اجازه مطرح شدن این مسئله را بدهند تا بدین طریق معلوم شود که این اشکال وارد نبوده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تذکر دوم خود تصریح کرد: امروز پروازهای بسیار زیادی به واسطه بی‌نظمی‌های صورت گرفته در صبح انجام می‌شود و  موجب شده نمازهای صبح مردم قضا شود.

وی با اشاره به تذکر خود به وزیر ارتباطات، اذعان داشت: ایشان چه زمانی قصد دارد که شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کند و نسبت به این موضوع حیاتی که مردم را دچار مشکلات مادی و کیفی اینترنت کرده چه اقداماتی انجام خواهند داد؟

پژمانفر ضمن تذکری به ریاست جمهوری تشریح کرد: چرا با وجود تصویب طرح جامع ایثارگری تاکنون قانون آن اجرایی نشده است، من امروز به عنوان یکی از خانواده‌های ایثارگران بیان می‌کنم که اجرایی نشدن این قانون ضربه‌های زیادی به جامعه وارد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار