تصویب بودجه عربستان با ۲۰ درصد کسری

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی بودجه سال ۲۰۱۸ این کشور را با حدود ۲۰ درصد کسری برای تصویب در شورای وزیران اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی عصر دیروز (سه شنبه) بودجه سال ۲۰۱۸ عربستان را در شورای وزیران اعلام کرد.

پادشاه عربستان مدعی شد که تا میزان ۵۰ درصد از اتکا به نفت در بودجه‌بندی اجتناب شده و بودجه جدید، بزرگترین بودجه تاریخ عربستان محسوب می‌شود.

ملک سلمان افزود: ۱۲ طرح و برنامه برای رسیدن به چشم انداز ۲۰۳۰ آغاز و از بخش خصوصی حمایت خواهد شد.

به نوشته روزنامه عکاظ، میزان در آمد عربستان ۷۸۳ میلیارد ریال سعودی (۲۰۸ میلیارد دلار) و هزینه‌های این کشور ۹۷۸ میلیارد ریال سعودی (۲۶۰ میلیارد دلار) برآورد شده است که با این حساب بودجه سال ۲۰۱۸ عربستان سعودی ۱۹۵ میلیارد ریال سعودی (۵۲ میلیارد دلار) کسری دارد.

عربستان سعودی در سال گذشته میلادی و به هنگام کاهش شدید قیمت نفت با کسری بودجه ۸۲ میلیارد دلاری مواجه بود که در نیمه دوم سال با افزایش قیمت نفت و اجرای برخی اصلاحات مالی این میزان به ۱۲.۴ میلیارد دلار رسید.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۶ نیز، ۲۷۹ میلیارد ریال سعودی (۷۴.۳ میلیارد دلار) کسری بودجه داشت.

در همین حال به گزارش روزنامه الکترونیکی عاجل، بودجه نظامی سال آتی میلادی عربستان، ۲۱۰ میلیارد ریال سعودی (۵۶ میلیارد دلار) است که این بودجه نظامی شامل تجهیزات، سلاح، ذخایر تسلیحاتی و تاسیسات حمایت از ارتش خواهد بود.

منابع سعودی همچنین مدعی شده‌اند که در بودجه بندی سال ۲۰۱۸ به مقدار قابل توجهی از اتکا به نفت اجتناب شده و و درآمد‌های غیر نفتی ۲۵۶ میلیارد ریال سعودی (۶۸ ملیارد دلار) خواهد بود.

انتهای پیام/

بودجه ۲۰۱۸ عربستان با کسری ۵۲ میلیارد دلاری به تصویب رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار