یک تست ویژه برای کشف ورزش مورد علاقه‌تان

اگر هنوز هم برای پیدا کردن ورزش مورد علاقه خود در تلاش هستید تا با انجام آن به اهدافتان برسید،‌ پس این تست ورزشی را حتما امتحان کنید.

یک تست ویژه برای کشف ورزش مورد علاقه‌تانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این تست ورزشی برای افرادی‌که می‌خواهند ورزشی را به تازگی شروع کنند یا اینکه جزو طرفداران ورزش هستند، جالب خواهد بود. اگر هنوز هم برای پیدا کردن ورزش مورد علاقه خود در تلاش هستید تا با انجام آن به اهدافتان برسید،‌ پس این تست ورزشی را حتما امتحان کنید.

۱ دوست دارم در … ورزش کنم:

الف) در منزل شخصی‌ام

ب) در محیطی پر انرژی و در کنار دیگران

پ) در محیطی آرام و بدون سر و صدا

ت) بستگی به حال روحی‌ام در آن روز دارد

ث) داخل زمین ورزش یا محوطه باشگاه

ج) هرجایی که بیشتر به چالش کشیده شوم

 

۲ کدام‌یک از ورزش‌های زیر به نظرتان سرگرم کننده‌تر است؟

الف) وقت استراحت و بعد از خوردن ناهار، قدم بزنم یا با دی وی دی آموزشی داخل منزل ورزش کنم

ب) زومبا

پ) ورزش یوگا یا پیلاتس

ت) زمین‌های ورزشی، مانند زمین پینت بال (پر از مانع)

ث) بسکتبال

ج) تمرینات دایره‌ای یا بوت‌کمپ

 

۳ اگر یکی از موارد زیر را می‌توانستید به رایگان داشته باشید، کدام‌یک را انتخاب می‌کردید؟

الف) ورزش در خانه

ب) تشک یوگای حرفه‌ای

پ) یک جلسه تمرین صخره‌نوردی

ت) آموزش تنیس

ث) تمرین با بهترین مربیان ورزشی

 

۴ بهترین و ایده‌آل‌ترین تمرین ورزشی را با کدام یک از موارد زیر توصیف می‌کنید؟

الف)راحت‌بودن

ب)دور هم بودن

پ) سرگرم‌شدن

ت) رقابتی‌بودن

ث) چالشی‌بودن

 

۵ به دنبال دستیابی به کدام هدف ورزشی هستید؟

الف) کامل‌کردن یک دی وی دی آموزشی ورزشی

ب) دویدن به شکل گروهی

پ) بتوانم بیش از یک دقیقه در حالت حرکت کلاغ بمانم

ت) به قله‌ای صعود کنم

ث) در یکی از جام‌های باشگاهی بسکتبال قهرمان شوم

ج) در مسابقات مردان آهنین یا ماراتن شرکت کنم

 

۶ کدام یک از موارد زیر به شما انگیزه برای ورزش‌کردن می‌دهد؟

الف) ورزش باعث افزایش انرژی خواهد شد

ب) ورزش‌کردن با دوستان و هم سن و سالان خود

پ) با ورزش‌کردن به آرامش درونی دست یابم

ت) تجربه‌های جدید و داشتن اوقات خوش

ث) برنده‌شدن

ج) از بین‌بردن محدودیت‌ها

 

۷ چگونه برای تمرین ورزشی خود برنامه‌ریزی می‌کنید؟

الف) هر زمانی‌که وقت خالی داشته باشم

ب) هر موقعی‌که دوستانم بتوانند با من همراه شوند

پ) هر وقتی‌که دوست داشته باشم

ت) هر زمانی‌که زمین ورزشی یا باشگاهی در اختیارم باشد

ث) هر زمانی که انرژی بیشتری داشته باشم

حالا تمام امتیازات خود را جمع بزنید و ببینید که از هرکدام از گزینه‌های الف، ب، پ، ت، ث و ج چه تعداد انتخاب کرده‌اید.

اگر بیشتر، گزینه «الف» را انتخاب کرده باشید: شما شخصیت ورزشی چند کاره دارید.

نکات مثبت: تفاوتی نمی‌کند که شما در منزل باشید یا مشغول استراحت ناهار سر کارتان، تمام سعی‌ خود را خواهید کرد تا با وجود زندگی پرمشغله‌ای که دارید خود را با شرایط وفق داده و حتماً ورزش کنید؛ که این کار واقعاً قابل ستایش است.

نکات منفی: با انجام دو کار همزمان (مثلاً در حین تلفن‌زدن دائماً راه می‌روید یا در زمان استراحت و بین کارهای منزل، ورزش می‌کنید) شما همیشه استرس خواهید داشت.

 

چگونه از این قابلیتم استفاده کنم؟

درحالی‌که سعی می‌کنید ماشین را با فاصله بیشتری از فروشگاه پارک کنید و در حین استراحت حرکت لانگز انجام دهید، بهتر است اگر کار بی‌فایده و غیرضروری در لیست کارهای روزانه خود دارید، حتماً آن را حذف کنید تا جای خالی برای ورزش‌کردن داشته باشید.

برای اینکه به آرامش بیشتری برسید، بهتر است در حین ورزش‌کردن، فقط تمرکزتان بر روی حرکاتی باشد که انجام می‌دهید؛ برای در نظر گرفتن قابلیت چندکاره بودنتان بهتر است به انجام ورزش‌هایی بپردازید که چند عضله را باهم درگیر کند؛ برای مثال جلو بازو همزمان با اسکوات می‌تواند شما را کاملاً درگیر کند.

اگر بیشتر گزینه «ب» را انتخاب کرده باشید: ورزشکار اجتماعی هستید.

نکات مثبت: وقتی‌که کسی با شما همراه شود، انگیزه بسیار زیادی برای ورزش‌کردن خواهید داشت؛ همراه کردن دوستانتان باعث می‌شود تا انگیزه خود را از دست ندهید و همزمان از ورزش‌کردن لذت ببرید.

نکات منفی: به‌خاطر روحیه اجتماعی که دارید، قطعاً بیشتر وقت خود را به جای ورزش‌کردن، صرف صحبت‌کردن با دوستان و اطرافیانتان خواهید کرد. خیلی از اوقات پیش می‌آید که هیچ کسی را برای همراهی با خود پیدا نخواهید کرد، بنابراین بهتر است به دنبال هدف‌ها و انگیزه‌های درونی باشید.

چگونه از این قابلیتم استفاده کنم؟

بهتر است در طول هفته، هم ورزش گروهی داشته باشید و هم ورزش انفرادی؛ زیرا ورزش‌کردن به‌صورت انفرادی باعث می‌شود تا بیشتر ورزش کنید. به سراغ ورزش‌های گروهی مانند فریزبی، کراس فیت، کبدی یا ایروبیک بروید؛ همچنین ورزش‌های انفرادی مانند تنیس خاکی و فیتنس را نیز حتماً در برنامه خود بگنجانید.

اگر بیشتر گزینه «پ» را انتخاب کرده باشید: شما دارای شخصیت ورزشکاری متفکرانه هستید.

نکات مثبت: در حین انجام تمرینات ورزشی، تمرکز بسیار بالایی دارید و تمام حواستان را بر روی حرکات ورزشی می‌گذارید؛ ورزش برای شما فقط مخصوص بدن نبوده و ذهنتان نیز باید ورزش کند!

نکات منفی: چون شما شخصی متفکر هستید، ممکن است احساس کنید که زیادی در انجام حرکات احتیاط کرده‌اید و به همین علت، حرکت را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهید؛ ممکن است احساس چربی‌سوزی و عضله‌سازی را با درد اشتباه کنید. احتمالاً ورزش مورد علاقه شما ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس بوده و به فرم‌های دیگر ورزش علاقه‌ای ندارید.

 

چگونه از این قابلیتم استفاده کنم؟

ایجاد ارتباط بین ذهن و بدن در هنگام ورزش یکی از بهترین راه‌های فرار از استرس روزانه است؛ بهترین ورزش‌های ممکن برای روحیه شما یوگا، پیلاتس و مدیتیشن است؛ اما ورزش‌هایی مانند بدنسازی و دویدن نیز می‌تواند خوب باشد، زیرا اینها نیز نیازمند کنترل و تمرکز بسیار است.

اگر بیشتر گزینه «ت» را انتخاب کرده باشید: شما دارای شخصیت ورزشکار ماجراجو هستید.

نکات مثبت: شما به دنبال تمرینات ورزشی هستید که جنبه ماجراجویی داشته باشد؛ همچنین ترجیح می‌دهید اوقات فراغت خود را با فعالیت‌های ورزشی ادغام کنید.

نکات منفی: متأسفانه برای شما تناسب اندام در درجه اهمیت پایین‌تری نسبت به ورزش‌کردن قرار دارد؛ البته دوست دارید ورزش را دنبال کنید، ولی هدفتان سرگرمی است؛ متأسفانه برنامه‌ریزی دقیق ورزشی نیز ندارید که این عادت خوبی نیست.

 

چگونه از این قابلیتم استفاده کنم؟

روحیه شما تحسین‌برانگیز است و هیچ کسی مانند شما نمی‌تواند هم ورزش کند و هم سرگرم شود؛ اما دقت داشته باشید که بیشتر این کار برای‌تان جنبه سرگرمی و تفریح پیدا نکند و از تمام پتانسیل خود استفاده کنید. به سراغ ورزش‌های دفاع شخصی یا کلوب‌های مخصوص کوهنوردان بروید و کاری کنید که ورزش‌کردن جزو اولویت‌های‌تان قرار داشته باشد.

اگر بیشتر گزینه «ث» را انتخاب کرده باشید: شما ورزشکاری درون‌گرا هستید.

نکات مثبت: شما عاشق ورزش هستید و همیشه می‌خواهید رقابت کنید؛ این باعث می‌شود که با قدرت بیشتر و حرفه‌ای‌تر تمرینات ورزشی‌تان را دنبال کنید.

نکات منفی: اگر زمان مسابقات نباشد و داخل تیم‌های باشگاهی بازی نکنید، بیشتر از ورزش فرار خواهید کرد؛ اگر هم در مسابقه یا رقابت ورزشی ببازید که دیگر هیچ، انگار تمام دنیا روی سرتان خراب شده است.

 

چگونه از این قابلیتم استفاده کنم؟

بهتر است از این روحیه رقابتی نهایت استفاده را ببرید و عضو تیم‌های باشگاهی و لیگ‌ها شوید. شما استعداد و قابلیت‌های بسیار زیادی دارید، بهترین کار برای شناسایی ورزش مناسب خودتان مشورت با کارشناسان ورزشی است؛ حال می‌توانید عضو تیم یوگا شده یا به تیم گلف بپیوندید.

اگر بیشتر گزینه «ج» را انتخاب کرده باشید: شما دارای روحیه ورزشکاری سخت‌گیر هستید.

نکات مثبت: ورزشکاران سخت‌گیر دارای انگیزه‌های درونی بوده و برای رسیدن به اهداف خود ( هر ورزشی) تمامی سعی‌شان را می‌کنند.

نکات منفی: به سبب تعهد بالایی که نسبت به اهداف و برنامه تناسب اندامتان دارید، گاهی اوقات اگر نتوانید زمانی را به ورزش‌کردن اختصاص دهید، ممکن است اعصابتان به شدت به‌هم بریزد.

 

چگونه از این قابلیتم استفاده کنم؟

به دنبال اهداف ورزشی خود باشید و اطمینان حاصل کنید که حداقل یک یا دو روز در هفته را به استراحت و ریکاوری اختصاص می‌دهید. هیچ‌گاه ورزش‌های سنگین را در دور روز متوالی انجام ندهید؛ با توجه به روحیه‌ای که دارید بهتر است به دنبال تمرینات قدرتی و بدنسازی باشید.

 

نکات پایانی

قرار نیست تنها ورزش خاصی را دنبال کنید؛ زیرا نمی‌توان گفت که چون ورزش‌هایی که در این تست ورزشی گفته شد مناسب روحیات شماست، پس ورزش‌های دیگر هیچ کارایی دیگری برای‌تان ندارد.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

برای پیدا کردن ورزش مورد علاقه خود،این تست ورزشی را حتما امتحان کنید

برچسب ها: ورزش ، یوگا ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار