علیخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیشگیری از وقوع زلزله را رها کرده‌ایم و در پی درمان آن هستیم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت نوسازی بافت فرسوده گفت: اگر پیشگیری درست انجام شود دیگر برای درمان نیازمند تامین چادر و اسکان نخواهیم بود.

در مواجهه با زلزله پیشگیری را رها کرده‌ایم و در پی درمان هستیممحمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به زلزله 29 آذرماه تهران اظهار کرد: ما در مسئله زلزله با دو مقوله پیشگیری و درمان مواجه هستیم.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما بیشترین مشکل را در حوزه پیشگیری داریم، اظهار کرد: متاسفانه بیشترین توجه ما به حوزه درمان است و با غفلت از حوزه پیشگیری فقط خود را برای زمان بعد از ابتلا به بحران آماده می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای مدیریت بحران پس از زلزله بیان کرد: اکنون به این فکر می‌کنیم که اگر تعداد زیادی کشته شوند چگونه و کجا آن‌ها را دفن کنیم و چه کسی به فکر کفن و دفن اجساد است.

علیخانی خاطرنشان کرد: در صورتی که اگر ما کار پیشگیری را به درستی انجام دهیم تا تلفاتی نداشته باشیم، مقوله گرما و مسائلی همچون کفن و دفن خود به خود حل خواهد شد و دیگر به امکاناتی نظیر چادر و محل اسکان نیازمند نخواهیم بود.

عضو شورای شهر تهران مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری را توجه به بافت فرسوده برشمرد و تاکید کرد: اگر ما به فکر نوسازی این بافت باشیم بخش مهمی از کار را انجام دادیم، زیرا هنوز دیر نشده و معلوم نیست آن زلزله‌ای که همه منتظرش هستند امشب و یا 20 سال دیگر رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: از زلزله 29 آذرماه تا زلزله 5 دی ماه فعالیت‌هایی شروع شده اما مشکلات موجود برای سال‌های متمادی است که اکنون روی هم انباشته شده و نمی‌تواند طی چند روز حل شود.

علیخانی با بیان اینکه زلزله هفته قبل همه را هشیار کرد و مسئولان به بسیاری از مشکلات پی بردند، اظهار کرد: ما متوجه شدیم در مطالعاتی که قبلا در خصوص زلزله تهران انجام شده بود تمهیداتی برای بخش ترافیک پیش‌بینی نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل بحثی را باز کردیم و در حال سیاست‌گذاری در حوزه حمل و نقل برای زمان زلزله هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سرازیر شدن خودروها به خیابان‌ها و قفل شدن راه‌ها در زمان زلزله اظهار کرد: در این زمان هم مردم نمی‌دانستند چه باید کنند و هم اطلاع‌رسانی‌ها نادرست بود.

وی با بیان اینکه از قبل برای این مسئله سیاست مشخصی پیش‌بینی نشده بود، گفت: در حال حاضر از شهرداری خواسته‌ایم برای مواجهه با زلزله در بخش حمل و نقل برنامه‌های خود را ارائه دهد.

علیخانی با تاکید بر اینکه زلزله 29 آذرماه یک مانور اجباری بود، بیان کرد: این حادثه سبب شد ضعف بخش‌هایی که مشخص نشده معلوم شود و همه به فکر چاره‌اندیشی افتند.

انتهای پیام/

تمهیدات ویژه‌ای برای ترافیک زمان زلزله پیش بینی نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار