دشتی اردکانی مطرح کرد:

نقش مهم دفاتر اسناد رسمی در توسعه اقتصاد کشور/کاهش بودجه سازمان اسناد و املاک کشور در سال ۹۷

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: دفاتر اسناد رسمی نقش زیادی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

نقش مهم دفاتر اسناد رسمی در توسعه اقتصاد کشور/کاهش بودجه سازمان اسناد و املاک کشور در سال ۹۷به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران همایش گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد:بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ دفتر اسناد رسمی وجود دارد.

وی افزود: براساس ۲۸۲ آیه قران کریم که به کتابت تایید دارد، ۲۸۲ روز سال را به عنوان روز اسناد رسمی انتخاب کردیم.

دشتی اردکانی بیان داشت: ۶ دی ماه فرصتی است برای یادآوری نقش اسناد رسمی و حفظ بهداشت حقوقی است.

وی گفت: نتایج تحقیقات نشان داده که نوشتن اسناد رسمی و ثبت اسناد نوین دارای پیشنه زیادی است و نمونه‌های زیادی از اسناد وقف و بیمه و کار را در الواح و اوراق گذشته می‌توان پیدا کرد.

دشتی اردکانی ادامه داد: ثبت سند رسمی نقش زیادی در پیشرفت اقتصادی کشور دارد و مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه به حمایت قضایی از حق مالکیت و سرمایه بخش خصوصی و خارجی و توسعه ثبت رسمی و اسناد مالکیت تاییدکردند.

وی افزود: ۶ دی ماه روز تجلیل و معرفی جایگاه مرزداران پنهان این اب و خاک و روز گرامی داشت زحمات حقوقدانان مورد وثوق مردم است.

دشتی اردکانی ادامه داد: همگان باور داریم که دفاتر اسناد رسمی قابلیت‌های فراوانی برای توسعه اقتصادی کشور دارند و حمایت قضایی موثر در تضمین حقوق مالکیت و استحکام قرارداد‌ها و توسعه ثبت رسمی اسناد و املاک و ثبت رسنی مالکیت‌های دولت و مردم در املاک نظام کشور راهکار‌های جامع و عمیق هستند و اساس کار را نشان دادند که نتیجه ان درمان حکیمانه مشکلات است.

وی افزود: سردفتران و دفتر یاران و حقوقدانان عزیز همه می‌دانیم به دنبال سرعت، مسایل حقوقی جدید پدید می‌اید که دفاتر اسناد رسمی یکی از گلوگاه‌های تشخیص برای رفع مشکلات این پدیده‌ها هستند.

وی افزود: توان دفاتر اسناد در توسعه قضایی کشور و امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری و مبارزه با پولشویی بسیار عظیم است. اکنون این دفاتر مجهز به فناوری‌های نوین شده اند.

دشتی اردکانی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۹۷ برای اولین بار در یکصد سال اخیر بودجه سازمان اسناد و املاک کشور رشد منفی داشته است.

وی افزود: امروز نیازمند هستیم از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

دشتی اردکانی ادامه داد: اتفاق و انسجام هدفمند برای خدمت از رموز پیشبرد کار و موفقیت در کار است. کانون سردفتران با آگاهی از نقش موثر خود در بهبود نظم کشور دست یاری هر صادقی را به میل می‌فشارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار