جزئیاتی از سواد آموزی مهاجرین افغانستانی در ایران

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد: از سال 90 تاکنون بیش از 78 هزار نفر از اتباع بی سواد از خدمات سواد آموزی منتفع شده‌اند.

جزئیاتی از سواد آموزی مهاجرین افغانستانی در ایران به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «علی باقرزاده»، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد: از سال 90 تاکنون بیش از 78 هزار نفر از اتباع بی سواد از خدمات سواد آموزی منتفع شده‌اند.

وی در بیان جزئیات سواد آموزی اتباع خارجی اظهار کرد: طرح سواد آموزی اتباع خارجی در راستای ارتقای شاخص باسوادی و آموزش سواد به مهاجران مقیم ایران با هدف تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی و توانمندسازی مهاجران خارجی با اولویت اتباع کشور افغانستان شکل گرفته است.

وی افزود: از سال 1363 تا 1389، 681 هزار و 153 نفر از اتباع و مهاجرین خارجی در کلاس‌های سواد آموزی ثبت نام و تحت آموزش قرار گرفتند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه این سازمان موفق شده است از سال 90 تا کنون بیش از 78 هزار و 472 نفر از اتباع بی سواد را تحت برنامه‌های سواد آموزی ببرد گفت: در مجموع از سال 63 تا کنون 759 هزار و 625 نفر از اتباع خارجی در ایران آموزش دیده و باسواد شده‌اند.

باقرزاده ادامه داد: همچنین این سازمان علاوه بر فعالیت‌های معمول خود در هر سال با همکاری نهادهای بین‌المللی چون کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد، شورای مهاجرین کشور نروژ و با هماهنگی اداره کل اتباع وزارت کشور با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک اقدام به شناسایی و جذب 22 هزار و 784 نفر از اتباع و مهاجران خارجی کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ذبیح الله نعمتی
۱۱:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام عرض ادب دارم من درتهران هستم مخواستم به سواد آموزی ثبت نام کنم