منوچهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارتباط مستقیم پیر چشمی با سن/ شیوع عارضه خشکی چشم با نگاه کردن طولانی مدت به مانیتور

یک متخصص چشم از شیوع عارضه پیر چشمی در افراد بالای 40 سال خبر داد.

ارتباط مستقیم پیر چشمی با سن/ شیوع عارضه خشکی چشم با نگاه کردن طولانی مدت به مانیتورسامان منوچهری متخصص چشم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امروزه یکی از مشکلات شایع در بین مردم دنیا و ایران عارضه پیر چشمی است و معمولا افرادی که سنشان بالاتر از 40 سال است دچار چنین مشکلی می‌شوند و این مسئله یک امر فیزیولوژی است.

 وی ادامه داد: عارضه‌ پیر چشمی ارتباط مستقیمی با سن بیماران دارد؛ در این عارضه قدرت تنظیم دید تطابقی در چشم‌ها کم می‌شود و این بیماری هیچ ربطی به نزدیک و یا دوربینی ندارد.

 منوچهری عنوان کرد: عارضه پیر چشمی بر اثر اختلالات عدسی چشم بروز پیدا می‌کند که در آن سیستم عصبی عضلات کنار چشم تحت تاثیر این عارضه قرار می‌گیرد و قدرت دید تطابقی آن کاهش می‌یابد.

ارتباط عارضه عیوب اتکساری با استفاده از موبایل ثابت نشده است

 وی تاکید کرد: عارضه عیوب انکساری می‌تواند در افراد مختلف ایجاد شود و اینکه این بیماری به خاطر استفاده بیش از حد افراد از موبایل،‌تبلت و یا نگاه کردن به مانیتور به وقوع می‌پیوندد تنها در حد یک فرضیه بوده و از نظر علمی ثابت نشده است.

 منوچهری اظهار کرد: در اثر نگاه کردن طولانی مدت به صفحه مانیتور عارضه خشکی چشم در بین افراد شیوع پیدا می‌کند که یکی از دلایل اصلی‌اش پلک نزدن چشم به مدت طولانی مدت است که در اثر آن ترشح اشک انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار